کد خبر: 14549 - تاریخ: جمعه، 14 دسامبر 2012 - 21:02

استاندار گیلان با حضور در این شهرستان اعلام کرد:

صومعه‌سرا جزو نادرترین شهرستان‌های گیلان است.

خوبان خبر: کیهان هاشم‌نیا در جمع مدیران و مسئولان اشهرستان صومعه سرا با اشاره به ظرفیت‌های حاکم در صومعه‌سرا اظهار کرد: صومعه‌سرا با توجه به موقعیت جغرافیایی و فیزیکی از شهرستان‌های مهم استان به شمار می‌رود.

به گزارش خوبان  به نقل ا از فارس: کیهان هاشم‌نیا در جمع مدیران و مسئولان اشهرستان صومعه سرا با اشاره به ظرفیت‌های حاکم در صومعه‌سرا اظهار کرد: صومعه‌سرا با توجه به موقعیت جغرافیایی و فیزیکی از شهرستان‌های مهم استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در استان بسیاری از ظرفیت‌های طبیعی و غیر طبیعی رها مانده است، تصریح کرد: استفاده بهینه از تالاب خزر یکی از آن ظرفیت‌های مهم رها شده در گیلان است.

استاندار گیلان از وجود ۷۵ درصد تالاب‌های کشور در گیلان خبر داد و افزود: سهم بزرگی از این تالاب‌ها به جغرافیای صومعه‌سرا اختصاص دارد.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت‌های موجود در تالاب صومعه‌سرا به درستی مدیریت شود نباید شاهد این هجمه بزرگ از جمعیت بیکار در این شهرستان باشیم.

هاشم‌نیا با اشاره به زراعت درخت در مناطق روستایی صومعه‌سرا یادآور شد: صومعه‌سرا بزرگ‌ترین منطقه زارعت چوب در کشور است که در حال حاضر شاهد افت میزان تولید و زراعت چوب در آن هستیم.

وی نابودی تدریجی پرورش پیله‌های کرم ابریشم کشور در صومعه‌سرا و اراضی توتستان‌ها را از دیگر مشکلات بارز این شهرستان عنوان کرد و گفت: مدیریت و تدبیر در صومعه‌سرا باید بیدار شود تا از امکانات حاضر بهره درست و کافی صورت گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه صومعه‌سرا به لحاظ جمعیت روستایی از نادرترین شهرهای استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: جمعیت روستایی نسبت به شهری صومعه‌سرا بر عکس دیگر شهرستان‌ها در حال افزایش است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: بافت جمعیتی صومعه‌سرا تولیدی است که یک مزیت بزرگ شمرده می‌شود.

هاشم‌نیا اذعان کرد: با توجه به مزیت‌ها و امکانات موجود در صومعه‌سرا هیچ گونه ارائه مشکلی در زمینه اشتغال از طرف مدیران و مردم این شهرستان پذیرفته شده نیست.

وی اضافه کرد: مدیران صومعه‌سرا با همکاری نماینده این شهرستان در صدد جذب اعتباراتی مناسب در راستای احیای ظرفیت‌های رها شده منطقه باشند.

استاندار گیلان، بیکاری بالغ بر ۱۳۴ هزار نفری را از معضل‌های اساسی استان خواند و اذعان کرد: بیکاری در استان نشان دهنده ضعف مدیریتی مدیران است.

وی از ساخت هشت بیمارستان و ۲۱ سد کوچک و بزرگ در گیلان خبر داد و بیان کرد: این بیمارستان‌ها تا بهار آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته هاشم‌نیا، سد«شهر بیجار» یکی از سدهای مهم گیلان است که  اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads