کد خبر: 14546 - تاریخ: جمعه، 14 دسامبر 2012 - 20:36

ازدواج بهنگام از ترویج بدحجابی جلوگیری می‌کند

خوبان خبر: در سنگ‌های حک شده در تخت جمشید که مربوط به همان زمان بوده، دیده می‌شود که پادشاه با زنش مستور است و ایرانیان به دلیل اینکه اسلام موافق تمدن و فطرت بهتر بود، زودتر از همه اسلام را پذیرفتند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید مهدی دریاباری رعایت حجاب در اماکن زیارتی را مورد تاکید قرار داد.

وی، با اشاره به ریشه بدحجابی در جامعه اظهار کرد: ملل متمدن قبل از اینکه دین اسلام حجاب را ترویج دهد، با حجاب بودند یعنی زنان پادشاهان ایران قبل از اسلام حجاب داشتند و این نکته در کتاب حجاب شهید مطهری نیز آمده است.

این مدرس حوزه علمیه قم، ادامه داد: در سنگ‌های حک شده در تخت جمشید که مربوط به همان زمان بوده، دیده می‌شود که پادشاه با زنش مستور است و ایرانیان به دلیل اینکه اسلام موافق تمدن و فطرت بهتر بود، زودتر از همه اسلام را پذیرفتند.

وی، ازدواج زودهنگام جوانان را یکی از راه حل‌های کنترل بدحجابی عنوان کرد و گفت: اگر جوانی زودتر ازدواج کند کمتر به گناه می‌افتد.

دریاباری، اشتغالزایی را یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از بدحجابی و بی‌بند وباری جوانان برشمرد و خاطرنشان کرد: به دلیل بیکاری یک جوان به دنبال فساد و بی‌بند وباری می‌رود و اگر دختر و پسر مشغول تحصیل شوند و یا ازدواج کنند وضعیت حجاب در جامعه بهتر می‌شود.

وی، استفاده از ماهواره را یکی از آفت‌های ترویج بد‌حجابی و بی‌بند و باری در جامعه برشمرد و یادآور شد: ضرر استفاده از ماهواره بیشتر از نفع آن است و خسارت منفی ماهواره، تلفن همراه، رایانه و لقمه‌های حرام در جامعه بی‌بند وباری را رواج می‌دهد.

انتهای پیام/64


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads