کد خبر: 145370 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 آگوست 2017 - 09:20

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در رشت:

اعزام 14 هزار نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، با اشاره به ثبت نام 96 هزار نفر در هفدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات در سراسر کشور گفت: 14 هزار نفر به این زیارت معنوی اعزام می شوند.

به گزارش خوبان، سید محمدرضا فقیهی غروب چهارشنبه در همایش هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان استان گیلان در رشت افزود: اعزام این تعداد از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات بر اساس قرعه کشی انجام می گیرد.
وی با بیان این که در این اعزام تسهیلاتی برای زائران در نظر گرفته شده، اظهار کرد: برای اعزام های زمینی وام یک میلیون تومان و برای اعزام های هوایی یک میلیون . 500 هزار تومان با کارمزد چهار درصد اعطا می شود.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در ادامه خطاب به دانشگاهیانی که قرعه به نامشان افتاده، خاطر نشان کرد: این که نامتان برای اعزام به عتبات عالبات درآمده، بدانید که کار نیک کرده اید و دعای پدر و مادر شامل حالتان بوده است.
وی با تاکید بر این که زائران بایستی با شناخت امام حسین (ع) قدر این سفر معنوی را بدانند، بیان داشت: در روایات آمده که روی تربت امام حسین (ع) سجده کنید، خدا شفا را در تربت این امام قرار داده است.
حجت الاسلام فقیهی با تشریح اثرات دنیوی زیارت امام حسین علیه السلام با استناد به روایات اظهار کرد: کسی که به کربلا برود، اندوهش برطرف، حاجاتش برآورده ، گناهانش بخشیده ، عمرش طولانی و روزی اش گسترده تر می شود.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور خطاب به زائران با بیان این که برای بهره مندی بیشتر از زیارت امام حسین (ع) بایستی مواردی را مورد توجه قرار دهید، افزود: معرفت امام حسین علیه السلام، توبه ، خداحافظی و طلب حلالیت از جمله مواردی است که بایستی قبل از زیارت آنها را انجام دهید.

انتهای پیام/166616


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads