کد خبر: 14516 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 دسامبر 2012 - 20:03

پیامک شیوه جدید کلاهبرداری در گیلان

خوبان خبر: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب از طریق پیام کوتاه و ارسال آن با عناوین شرکت‌های معتبر به مشترکان تلفن همراه مبنی بر اینکه در یک قرعه‌کشی برنده شده‌اند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش  خوبان به نقل از فارس، ایرج محمدخانی در جلسه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به کلاهبرداری از طریق پیامک کوتاه اظهار کرد: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب از طریق پیام کوتاه و ارسال آن با عناوین شرکت‌های معتبر به مشترکان تلفن همراه مبنی بر اینکه در یک قرعه‌کشی برنده شده‌اند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران از طریق پیامک، اطلاعات حساب اینترنتی افراد شامل نام و نام خانوادگی، شماره حساب، رمز اول و دوم را به بهانه واریز وجه به حساب مشترکان اخذ کرده و از این طریق با استفاده از روش‌های غیر قانونی از حساب شهروندان سرقت می‌کنند.

این مسئول با هشدار به شهروندان گیلانی درباره عدم اعتماد به تماس‌های تلفنی، پیام کوتاه و ایمیل‌هایی که اطلاعات حساب، رمز اول و دوم کارت و آدرس پستی برای ارسال جایزه یا واریز وجه نقد را درخواست کنند، ابراز کرد: شرکت‌های معتبر همواره درج اسامی برندگان قرعه‌کشی‌ها را از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار، سایت‌های اینترنتی معتبر یا رسانه ملی اطلاع رسانی می‌کنند.

محمدخانی از شهروندان گیلانی خواست تا در صورت دریافت چنین پیام کوتاهی، موضوع را از طریق مراجعه به بخش «تماس با ما» سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir یا ارسال به ایمیل GFATA@POLICE.ir و یا تماس با شماره‌های 7756112 و 2183910 گزارش دهند.

 

انتهای پیام/688

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads