کد خبر: 145101 - تاریخ: دوشنبه، 31 جولای 2017 - 08:55

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبرداد:

ارتقای درجه بیمارستان های دولتی گیلان در ارزیابی ملی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان،گفت:پس از اعلام نتایج اعتبار بخشی ملی بیمارستان های استان گیلان از سوی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، تعدادی از بیمارستان های دولتی استان موفق به ارتقای درجه شدند.

به گزارش خوبان، دکتر محمد تقی آشوبی در گفتگو با ایسنا،ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد:پس از اعلام نتایج اعتبار بخشی ملی بیمارستان های استان گیلان از سوی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، 4 بیمارستان دولتی استان موفق به ارتقای درجه شدند .

وی تصریح کرد:به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان 26 بیمارستان دولتی در استان مشغول خدمات رسانی به بیماران می باشند که در اعتباربخشی ملی سال جاری 11 بیمارستان دولتی استان موفق به دریافت گواهینامه بیمارستان درجه یک شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان،ادامه داد:سه بیمارستان الزهرا (س)، 17 شهریور رشت و شهید نورانی تالش که در سال گذشته، درجه دو بودند، در اعتبار بخشی سال جاری به بیمارستان درجه یک ارتقا پیدا کردند و بیمارستان 31 خرداد منجیل که یک بیمارستان درجه سه بود با ارتقای یک درجه به بیمارستان درجه دو ارتقا یافت .

دکتر آشوبی افزود:برای اخذ گواهینامه درجه یک، بیمارستانها باید در هشت محور پیشگیری و بهداشت، مدیریت خدمات پاراکلینیک، رعایت حقوق گیرنده خدمت، مدیریت اطلاعات، مدیریت خدمات پرستاری، مدیریت دارو و تجهیزات، مدیریت و رهبری و مراقبت و درمان حداقل نمره لازمه را اخذ نمایند.

وی خاطرنشان کرد:کسب ارتقای درجه، بدون همت تمامی کسانی که در این بیمارستان ها مشغول فعالیتند امکانپذیر نبود. وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر این است تا در سال آتی نیز بیمارستان های استان از ارتقای درجه مطلوب و با شان و منزلت مردم گیلان برخوردار شوند .

معان درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد:تکریم و رضایتمندی مراجعین بیمارستان ها علی الخصوص بیماران از اولویت های اصلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد و مسوولین ارشد دانشگاه تمام همت خود را برای این مهم به کار بسته اند .

دکتر آشوبی در خصوص بهبود کیفیت فضای فیزیکی اورژانس های بیمارستانی نیز گفت:پس از بازدید دکتر واعظی رییس اداره اورژانس بیمارستان های وزارت بهداشت و هیئت همراه از اورژانس چند بیمارستان دانشگاهی در استان، مقرر شد تا پایان سال جاری اورژانس بیمارستان های پورسینا، حشمت، امام خمینی (ره) صومعه سرا و شهید بهشتی انزلی نوسازی شوند .

 

انتهای پیام/4166


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads