کد خبر: 14499 - تاریخ: دوشنبه، 10 دسامبر 2012 - 19:33

شرافت رشتی ها و پول دزدیده شده زن و مرد شالیکار

خوبان خبر: این اتفاق چند وقت پیش در رشت افتاد اما بعدش یه صحنه ای اتفاق افتاد که واقعاً دیگه حسودی کارهای فرهنگ مدارانه کره ای ها و ژاپنی ها رو نکردم و کلی سرم به سقف خورد از اینکه ایرانی هستم.

به گزارش خوبان به نقل از روزنامه جوان، حتماً تو فیلم ها دیدین، دزده حین فرار پول پخش می کنه و ملت میریزن به برداشتن پول و دزده هم در می ره. ملت هم صاحب پول باد آورده می شن»

این اتفاق چند وقت پیش در رشت افتاد اما بعدش یه صحنه ای اتفاق افتاد که واقعاً دیگه حسودی کارهای فرهنگ مدارانه کره ای ها و ژاپنی ها رو نکردم و کلی سرم به سقف خورد از اینکه ایرانی هستم.

۲۷ مهر امسال، ساعت ۱۲ ظهر یه خانم و آقا به بانک مهر شعبه خیابان سعدی رشت مراجعه می کنن تا حدود ۱۴ میلیون تومان پول دستمزد کارگری در شالیزار خود و دیگر همکارانشونو از بانک بگیرند.

بانک محترم هم تمام این پول رو به شکل اسکنانس های ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ تومنی به این بخت برگشته ها میده و این ها هم می گیرن و میرند بیرون. آقاهه می ره اون طرف خیابون تا ماشینو روشن کنه و بیاد که می بینه لاستیک جلوش پاره شده و پنچره. تو همین حین که داشته خانمه هم از خیابون رد می شده تا سوار ماشین بشه یهو موتور با دو سرنشین به زنه نزدیک می شه و در چشم به هم زدنی کیسه پلاستیکی حاوی پول ها رو قاپ می زنن و د برو.

خانمه و شوهرش که از فرط بهت و فشار عصبی هر دو وسط خیابان از حال میرند اما ….. ۱۰۰ متر بالاتر یه جوانمرد بی خیال رنگ و بدنه ماشین نوی خودش می شه و می کوبه به دزدها. دزدها می خوردند زمین و یکی سریع بلند میشه و می پره رو موتور و در میره اما اون یکی که با کیسه پول وسط خیابون بود بلند میشه و کیسه به دست فرار می کنه. دزده واسه اینکه بتونه راحت فرار کنه بسته های اسکناس ۵۰۰۰ تومنی و ۲۰۰۰ تومنی رو باز می کرده و حین فرار به هوا می ریخته تا مردم به هوای جمع کردن پول بیان جلو و این تو شلوغی بتونه در بره.

خلاصه این پهلوان قصه ما هم شروع می کنه به دویدن دنبال دزده و از برق چاقوی دزده هم نمی ترسه و می رسه بهش و باهاش درگیر میشه و عین هندوانه میکوبدش زمین.

دزده رو به زمین می کوبه و ناکارش می کنه. مردم هم تو این حین تمام پول های پخش شده روی زمین رو جمع می کنن اما کسی تو جیب خودش نمی ذاره، پول های جمع شده رو میارن و میریزن تو پنجره باز ماشین این جوانمرد که وسط خیابون مونده بود. جالب اینجاست که حتی وضع اقتصادی بد نتونست مانع وجدان و شرف مردمی بشه که پول ها رو از رو زمین جمع کرده بودند.

جالب تر اینکه بعد شمارش پول ها دیده شد که فقط مبلغ ۱۰ هزار تومن یعنی فقط دو اسکناس ۵۰۰۰ تومنی کمه که اون ها هم پیدا شدن. چند تا ۲۰۰۰ تومنی تو جوی اب بد بو و راکد افتاده بود. چند اسکناس هم زیر لاستیک ماشین های عبوری پاره شده بودن.

راستش تو فیس بوک همیشه مطالب رفتارهای درست اجتماعی که گذاشته میشه در مورد مردم ژاپن و آخریش هم کره بود، عکس مربوط به جمع کردن زباله های تو ورزشگاه بعد بازی ایران و کره توسط تماشاگران کره ای.

اما امروز به خودم می بالم. می بالم که ایرانی ام و مردمم در عین تنگنای اقتصادی همه هنوز با هم همدلند و وقت گرفتاریِ همنوع به جای فیلمبرداری با موبایل خودشون، آستین همت رو بالا می زنن و خودشون بازیگر نقش اول قصه میشن نه نظاره گر بی تفاوت بی عار، به خودم می بالم چون ایرانی ام و مردمی که هر روز باهاشون سرو کار دارم در عین فقر و اوضاع بد اقتصادی اینقدر مردانگی و شرف دارند که بین پول خود و دیگری فرق بگذارند و مال از کف رفته ی یک مظلوم رو بدون کم و کاست بهش برگردونن و به خودم می بالم چون ایرانی ام چون پدر و مادرهای مملکتم طوری بچه هاشون رو تربیت می کنن که در عین کودکی عزت نفس بالایی دارند چون بیشتر پول های پخش شده روی زمین رو بچه های مدرسه نزدیک محل حادثه از کف خیابان جمع کردند و بی هیچ چشمداشتی و بدون کم و کاست تحویل صاحبش دادند./برگرفته از گیلان آنلاین

 

انتهای پیام/200


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads