کد خبر: 144967 - تاریخ: شنبه، 29 جولای 2017 - 15:47

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گيلان:

لزوم هدايت خودروها به حاشيه امن راه در تصادفات خسارتي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گيلان با بيان اينكه سقف پرداخت خسارت هاي ناشي از تصادفات بدون نياز به كروكي كارشناسان پليس تا 70 ميليون ريال است، گفت: رانندگان در تصادفات خسارتي با اطمينان خاطر خودروهاي خود را بدون حضور پليس به حاشيه امن راه هدايت كنند.

به گزارش خوبان، سرهنگ “محمدرضا محمدي” در تشريح اين خبر گفت: برابر ماده 18 قانون بيمه در صورتي كه طرفين تصادف منجر به خسارت داراي بيمه نامه معتبر شخص ثالث بوده و اختلافي در علت بروز حادثه نداشته و داراي مدارك قانوني رانندگي باشند، نيازي به اخذ گزارش پليس ندارند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه در تصادفات خسارتي طرفين مي توانند با مراجعه به بيمه ها تا سقف 70ميليون ريال خسارت وارده را اخذ نمايند،افزود: شركت هاي بيمه نيز حتما نسبت به پرداخت خسارت اقدام كرده و هرگونه ممانعت از سوي شركت هاي بيمه تخلف محسوب شده و موارد از طريق سازمان بازرسي قابل پيگيري خواهد بود.
وي با اعلام اينكه برابر ماده 89 آيين نامه راهنمايي و رانندگي رانندگان در صورت وقوع تصادف منجر به خسارت به جهت جلوگيري از انسداد معابر و يا وقوع حوادث بعدي رانندگان موظفند قبل از حضور كارشناس پليس نسبت به هدايت وسيله نقليه تصادفي به حاشيه امن راه اقدام كنند در غير اين صورت توسط پليس جريمه خواهند شد، بيان داشت: وقوع هرگونه حادثه بعدي ناشي از عدم كنار بردن وسايل نقليه حادثه ديده مي تواند مسئوليت كيفري ناشي از آن حادثه را در پي داشته باشد .
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گيلان تصريح كرد: رانندگان بعد از هدايت خودروها در تصادفات خسارتي به حاشيه امن راه و حضور پليس در صحنه حادثه، طرفين مي تواند بدون مشكل به شركت بيمه طرف مقصر حادثه مراجعه و خسارت زيانديده دريافت گردد.

انتهای پیام/55


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads