کد خبر: 144911 - تاریخ: شنبه، 29 جولای 2017 - 09:08

گزارش /

کدام وزرا در دولت دوازدهم نمی مانند؟/ خداحافظی ظریف، قاضی‌زاده هاشمی و طیب‌نیا/ احتمال رئیس دفتری واعظی

برخی از وزرا در خصوص عدم تمایلشان برای همکاری با دولت دوازدهم اظهارنظر کرده اند که در بین آن‌ها دیدن نام‌هایی مانند محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت موجب تعجب مردم، مسئولان و رسانه‌ها شده است.

به گزارش خوبان، این روزها مهم‌ترین دغدغه رئیس جمهوری، مشاورانش، نمایندگان مجلس، مردم و رسانه‌ها تشکیل کابینه دولت دوازدهم شده است و در میان همه سوالاتی که در خصوص وزرا دولت دوازدهم مطرح است، این سوال هم پرسیده می‌شود که کدام یک از وزرای دولت یازدهم در دولت دوازدهم حضور خواهند داشت، کدام یک توسط دولت کنار گذاشته می‌شوند و چه کسانی حاضر به حضور در کابینه دولت دوازدهم نیستند.

پاسخ به این سوال که کدام یک از وزرا توسط دولت کنار گذاشته می‌شوند پس از معرفی لیست وزرای پیشنهادی به مجلس مشخص می‌شود اما برخی از وزرا خود در خصوص عدم تمایلشان برای همکاری با دولت دوازدهم اظهارنظر کرده اند که در بین آن‌ها دیدن نام‌هایی مانند محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت موجب تعجب مردم، مسئولان و رسانه‌ها شده است.

در ادامه به بازخوانی اظهارات وزیرانی که تاکنون اعلام کرده‌اند در دولت دوازدهم حضور نخواهند داشت می‌پردازیم.

ظریف: ترجیح می‌دهم پیشنهاد وزارت‌خارجه به فرد دیگری داده شود/ با اکراه وزارت خارجه را پذیرفتم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، در گفتوگو با خبرگزاری ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “اگر در انتخابات پیش رو آقای روحانی بار دیگر رئیس جمهور شود و به شما پیشنهاد کنند مسئولیت وزارت خارجه را مجدد بر عهده بگیرید، آیا شما این پیشنهاد را قبول می کنید؟” گفت: من ترجیح می‌دهم که این پیشنهاد به فرد دیگری شود.

وی در همین راستا ادامه داد: فکر می کنم که در حال حاضر زود است راجع به این موضوع صحبت کنیم، ولی اگر آقای روحانی چنین پیشنهادی را مطرح کنند، حتما بر اساس اینکه توان لازم برای انجام این وظیفه را دارم یا نه، موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهم.

وزیر امور خارجه در گفتوگو با سالنامه 95 روزنامه شرق هم در خصوص حضورش در دولت دوازدهم گفته بود: من در این دولت هم با اکراه این مسئولیت را پذیرفتم؛ ولی معمول من نیست که پیش بینی کنم؛ بنابراین صبر می کنیم ببینیم که تا آن موقع زنده هستیم یا نه. معمولا گران فروشی نمی کنم، اما هر زمان که احساس کنم در ادامه کار نمی توانم خدمت کنم، خودم عذر خودم را خواهم خواست.

ظریف همچنین در گفتوگویی با خبرگزاری صدا و سیما که تیرماه سال جاری در پاریس انجام شد، در خصوص حضورش در کابینه گفت: من بعید می دانم که هنوز دکتر روحانی وارد این مرحله از کار شده باشد و باید صبر کنیم که رئیس جمهور تصمیم بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه خودتان نظرتان چیست و آیا می خواهید از دولت خارج شوید ؟ افزود: من حتما تا وقتی رئیس جمهور تصمیم نگیرد، اظهار نظری نمی کنم.

طیب‌نیا: در دولت بعدی نخواهم ماند، بمانم که چه؟

علی طیبنیا را میتوان جز اولین کسانی بود که با دولت دوازدهم خداحافظی کردند، وی در گفتوگویی با روزنامه شرق گفت: در دولت بعدی نخواهم ماند. امکان ندارد. بمانم که چه؟ می‌روم دانشگاه درسم را می‌دهم، انتقادم را می‌کنم، کارهای پژوهشی‌ام را پیش می‌گیرم، حقوقم هم بیشتر است، فحش هم کمتر می‌خورم.

قاضیزاده هاشمی: به صحبتهایم پایبندم، وزیر نمیشوم

وزیر بهداشت جزو آن دسته وزرایی است که در ابتدا گفت نمیآیم و بعدا هم روی حرف خود ایستاد و آن را تکرار کرد اما در حاشیه جلسه هیئت دولت برای حضورش دردولت دوازدهم شرط و شروط گذاشت.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در دولت دوازدهم در صورتیکه حتی آقای روحانی رئیس جمهور باقی بماند شما وزیر بهداشت خواهید بود، عنوان کرد: بنده همیشه پایبند به صحبت‌هایم هستم.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که این به معنای آن است که دیگر وزیر بهداشت دولت دوازدهم نخواهید بود، این مسئله را تایید کرد و افزود: البته تمام کارها و برنامه‌های طرح تحول سلامت را به طور کامل انجام خواهیم داد و این وزارت را به وزیر بعدی می‌سپارم

البته قاضیزاده هاشمی چندی پیش در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران برای حضور در دولت دوازدهم شرط و شروط گذاشت و گفت: اگر بخواهم صادقانه بگویم، اینطور نمی‌شود کار کرد. قرار نیست که ما زندگی‌مان و امورات شخصی خودمان را بگذاریم و به وسط میدان بیاییم و  4 سال صادقانه برای کشور، مردم و انقلاب کار کنیم، در عین حال کتک هم بخوریم، من این مدلی در کشور کار نمی‌کنم.

واعظی: در دولت دوازدهم وزیر ارتباطات نیستم

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حضورش در کابینه دولت دوازدهم، گفت: دیگر در دولت دوازدهم وزیر ارتباطات نخواهم بود.

وی افزود: صحبت‌هایی درباره ریاست دفتر رئیس‌جمهور با من شده، اما اجازه دهید دکتر روحانی در این باره تصمیم بگیرند.

پاسخ مبهم نهاوندیان

در حالی که واعظی از صحبتهای انجام شده با وی در خصوص ریاست دفتر رئیس جمهوری خبر میدهد، نهاوندیان در پاسخ به سوالی در خصوص حضور در دولت دوازدهم به خبرنگاران پاسخ مبهمی میدهد میگوید: موفق باشید!

نعمت‌زاده: در کابینه دوازدهم وزیر نخواهم بود

نعمت‌زاده یکی از همان وزرایی است که اصلاح‌طلبان انتقاد جدی نسبت به عملکرد وی دارند و همانطور پیش‌تر خواندید برخی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب سطح انتقادها از او را از جلسات خصوصی به رسانه‌ها کشانده‌اند و این در حالی است که وزیر 72 ساله دولت یازدهم، اعلام کرده است که در دولت دوازدهم وزیر نخواهد بود.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال حضورش در کابینه دوازدهم اظهار کرد: اگر منظور از حضور در کابینه، بودن در وزارتخانه است که ان‌شاءالله وزیر نخواهیم بود؛ چرا که در خواستمان این است که کارها قدری سبک تر شود.

علوی: نمی‌دانم فردا زنده هستم یا نه

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار دانا؛ در پاسخ به سوالی در خصوص حضورش در دولت دوازدهم اظهار داشت: من نمی دانم فردا زنده هستم یا نه.

این در حالی است که علوی چندی پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که یک سرباز است، سرباز همیشه آماده خدمت است و آماده است تا او را به کار بگیرند.

البته در عالم سیاست‌، نظرات سیاستمداران هر از چندگاهی تغییر می‌کند و بعید نیست پس از انتشار لیست وزرای پیشنهادی توسط حسن روحانی، اسامی کسانی که تا کنون اعلام کرده‌اند در کابینه دوازدهم حضور نخواهند داشت در بین وزرای پیشنهادی باشد و آن‌ها که برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند جزو افرادی باشند که از کابینه کنار گذاشته می‌شوند.

از طرفی اعضای فراکسیون امید که جزو حامیان دولت حسن روحانی هستند هم اکثرا تغییرات حداقل 50 درصدی در کابینه را الزامی می‌دانند و می‌گویند که این موضوع را به اطلاع روحانی رسانده‌اند.

منبع:راه دانا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads