کد خبر: 144713 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 جولای 2017 - 04:34

نصرالله: هدف از عملیات عرسال اخراج تروریست‌ها از منطقه است/ پیروزی در عرسال را به برادران اهل تسنن تقدیم می‌کنیم

دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنرانی‌ خود در مورد عملیات این حزب در منطقه مرزی عرسال اظهار داشت که حزب‌الله از مدت‌ها پیش خود را برای این عملیات آماده کرده بود.

به گزارش خوبان، دبیر کل حزب‌الله لبنان در مورد عملیات نیروهای مقاومت در منطقه مرزی عرسال سخنرانی کرد.

سید حسن نصر الله در ابتدای این سخنرانی که از شبکه المنار پخش شد، از مقاومت فلسطینیان در دفاع از مسجد الاقصی تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن که اعلام کرده بود این جنبش در کنار مقاومت لبنان و فلسطین ایستاده است تمجید کرد.

دبیر کل جنبش حزب‌الله، در مورد راهپیمایی مردم یمن در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی نیز گفت که این گونه راهپیمایی‌ها پیروزی بزرگی برای مسجد الاقصی‌ است.

سید حسن نصرالله، پیشاپیش روز ملی ارتش لبنان را به نیروهای ارتش که در کنار نیروهای حزب‌الله با تروریست‌ها می‌جنگند، تبریک گفت و اظهار داشت که ارتش، در عملیات عرسال در کنار حزب‌الله بوده است.

وی اظهار داشت برای اینکه هیأت دولت لبنان که هم اکنون در آمریکا به سر می‌برد، شرمسار نشود، فعلا از پاسخ دادن به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خودداری می‌کند.

دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه هدف از عملیات جرود عرسال، خارج کردن تروریست‌ها و عناصر مسلح از این منطقه است، تصریح کرد که با کسانی که به مقاومت حمله کرده‌اند، وارد جروبحث نخواهد شد، زیرا حزب‌الله مشغول نبردی سرنوشت ساز است.

وی در مورد زمینه سازی برای این عملیات گفت که عملیات آزادسازی عرسال از سال 2015 به تعویق افتاده بود، ولی حزب‌الله از زمستان سال گذشته برای این عملیات خود را آماده کرد.

سید حسن نصرالله افزود: « تصمیم به آغاز این عملیات در لبنان و از سوی خود حزب‌الله بوده است نه تصمیم ایران و سوریه».

وی ضمن اشاره به سخت بودن انجام عملیات در این منطقه، خاطر نشان کرد که تبدیل منطقه عرسال به پایگاهی برای انتحاری‌ها و تروریست‌ها حزب‌الله را مجبور به آغاز این عملیات کرد.

دبیر کل جنبش حزب‌الله به آن دسته از کسانی که در این عملیات شک دارند و حزب‌الله را متهم می‌کنند، توصیه کرد به مناطقی که نیروهای حزب‌الله در آنجا شهید شده‌اند بروند.

وی اظهار داشت، منطقه‌ای که عملیات هم‌اکنون در آنجا جاری است، 100 کیلومتر مربع مساحت دارد و برخی از کوه‌های این منطقه بیش از 2500 متر ارتفاع دارند.

نصرالله افزود: می‌توان گفت که در برابر ما پیروزی میدانی بسیار بزرگی وجود دارد که طی دو روز عملیات و با کمترین هزینه محقق شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان به همکاری این حزب با ارتش سوریه  در منطقه جرود فلیطه اشاره کرد و اظهار داشت: در این منطقه دوشادوش ارتش سوریه جنگیدیم و توانستیم همه این منطقه را از تروریست‌های جبهه النصره آزاد کنیم.

وی اقدامات ارتش لبنان در داخل خاک این کشور را در تحقق این دستاورد و پیروزی بسیار مهم دانست.

سید نصرالله ادامه داد: ارتش لبنان از نزدیک شدن تروریست‌ها به اردوگاه آوارگان ممانعت کرد و با این کار نقش مهمی در دست یابی یه این پیروزی ایفا نمود.

دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه عناصر جبهه النصره فرصت میانجیگری را از دست دادند، تأکید کرد که حزب‌الله برای خارج شدن افراد مسلح «سرایا اهل الشام» از منطقه در هر ساعتی که بخواهند، متعهد است.

وی ادامه داد: داعش از پذیرش عناصر مسلح النصره سرباز می‌زند، چرا که این گروه تروریستی شرط گذاشته، این عناصر باید با ابوبکر بغدادی [سرکرده داعش] بیعت کنند که این امر برای النصره خفت بار است.

سید حسن نصرالله درپاسخ به اتهام‌ها علیه حزب‌الله گفت که نیروهای این جنبش هرگز شهرک عرسال و اهالی آن را هدف قرار نداده‌اند و اتهاماتی که در این خصوص علیه حزب‌الله مطرح می‌شود، به هیچ وجه صحت ندارد.

وی ادامه داد: ما حاضریم مناطقی را که در جرود آزاد و پاکسازی کرده‌ایم، به ارتش لبنان تحویل دهیم.

دبیر کل حزب‌الله در مورد تأمین اردوگاه‌های آوارگان نیز بیان داشت که مقاومت به هیچ کس اجازه نخواهد داد نزدیک این اردوگاه‌ها شده و به آن‌ها آسیبی برسانند.

وی با بیان اینکه که پیشروی در میدان نبرد جرود عرسال همچنان ادامه داد، گفت: از رزمندگان خواسته‌ام به شکل برنامه ریزی شده پیشروی کنند.

سید حسن نصرالله در مورد عدم تسریع در این عملیات نیز گفت که این مسئله زمبنه را برای مذاکرات احتمالی با افراد مسلح فراهم می‌کند.

وی افزود: پیروزی بزرگی در برابر ما وجود دارد، ما این پیروزی را به همه فِرق و مذاهب امت مسلمان به ویژه برادران اهل تسنن خود که قربانی تروریسم تکفیری شده‌اند، تقدیم می‌کنیم.

سید حسن نصرالله از همه کسانی که در این عملیات به هر شکل ممکن در کنار حزب‌الله و رزمندگانش ایستادند، تقدیر و تشکر کرد.

سید حسن نصرالله با خطاب قرار دادن رزمندگانی که در میدان‌های نبرد، جان‌فشانی‌ می‌کنند، اظهار داشت: با رشادت‌ها شما بود که از یوغ و ذلت اشغالگری دشمن، شکست و ترس خارج شدیم.

وی همچنین از خانواده‌های رزمندگان و شهدای عملیات عرسال تشکر کرد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads