کد خبر: 144646 - تاریخ: چهارشنبه، 26 جولای 2017 - 08:55

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

واردات برنج سه ماه قبل و سه ماه بعد از برداشت آن ممنوع است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت محصول تأکید کرد و گفت: دستور واردات برنج درزمانی که محصول مورد بهره‌برداری کشاورزان قرار می‌گیرد ممنوع و خلاف قانون است.

به گزارش خوبان، محمود شکری  در واکنش به دستور معاون اجرایی رئیس‌جمهور مبنی بر واردات برنج به کشور اظهار کرد: برابر قانون، واردات برنج سه ماه قبل و سه ماه بعد از برداشت آن ممنوع است.

وی بابیان اینکه تنها در شرایط خاص واردات برنج باید صورت گیرد افزود: دولت تنها درزمانی که شرایط استثنایی پیش بیاید می‌توانند به طریقی برای تنظیم بازار، برنج وارد کنند.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور واردات در زمانی که محصول برنج مورد بهره‌برداری کشاورزان قرار می‌گیرد ممنوع و خلاف قانون است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتگوی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات برنج و محصولات کشاورزی، بیان کرد: آقای حجتی، وزیر جهاد کشاورزی نیز طی گفتگویی اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد چنین وارداتی در این موقع از سال انجام شود.

شکری با اشاره به مخالفت وزیر با واردات برنج خاطرنشان کرد: ما نمی‌دانیم آقای شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور چنین مجوزی را از کجا گرفته است که دستور بر واردات برنج می‌دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان همچنین در خصوص اصلاح نظام بانکی کشور در هیئت دولت گفت: گمانه‌زنی‌های دولت در خصوص اصلاح نظام بانکی و تبدیل پول ملی از ریال به تومان تنها در حد حرف است.

وی بابیان اینکه موضوع اصلاح نظام بانکی باید در مجلس مطرح و مطالعه کارشناسی شود، افزود: هنوز از اصلاح نظام بانکی و تغییر پول ملی چیزی برای مجلس نیامده تا نمایندگان در خصوص آن اظهارنظر کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بررسی و کارشناسی لایحه دولت بر اصلاح نظام بانکی خاطرنشان کرد: باید اثرات مثبت و منفی تغییر پول ملی بر اقتصاد تبیین شود و اگر ارزش داشته باشد و بتواند تحول یا بهبودی ایجاد کند می‌توان در موردش اظهارنظر کرد.

نماینده تالش بزرگ در خانه ملت با اشاره به اینکه اگر تغییر پول ملی اثر مثبتی نداشته باشد دلیلی بر تغییر ندارد، گفت: ممکن است دولت در کارشناسی کردن در این خصوص به جواب قابل قبولی رسیده باشد اما به مجلس در این خصوص چیزی ارسال نشده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads