کد خبر: 14462 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 دسامبر 2012 - 10:31

پس از انتشار خبر "زن نيمه برهنه؛ به عنوان نماد ايران!"

واکنش‌سفیر ایران در یونسکو به‌نمایشگاه‌«خرس‌های‌دوست» در فرانسه

خوبان خبر: سفیر ایران در یونسکو با تاکید مجدد بر اینکه این نمایشگاه ارتباطی به یونسکو ندارد و توسط بخش خصوصی و شخصی برپا شده است گفت: این موضوع باید از سفارت ایران پیگیری شود و اگر گفته ‌شده 2 هنرمند ایرانی، این نماد را طراحی کرده‌اند، باید علت این موضوع از آنها پرسیده شود.

به گزارش خوبان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران: طي چند روز گذشته نمايشگاهي تحت عنوان «خرس هاي دوست و متحد» متشكل از 140 خرس كه هر كدام نماد يك كشور با طراحي و نقاشي خاص كه بيانگر و معرف فرهنگ و تمدن آن كشور است از سوي سازمان يونسكو و در مقابل برج ايفل در كشور فرانسه برگزار شد که نماد خرس ایران در این نمایشگاه، نقاشی یک زن نیمه‌برهنه‌‌ بود.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی انتشار این خبر توسط «خبرنامه دانشجویان ایران»، (اینجا) محمدرضا مجیدی، سفیر ایران در یونسکو در واکنش به آن اظهار کرد: این نمایشگاه هیچ ارتباطی به یونسکو نداشته است.

وی در ادامه با پافشاری به برگزاری این نمایشگاه طی چند هفته گذشته، نسبت به اعلام این خبر در چند روز گذشته، اعتراض کرد.

سفیر ایران در یونسکو با تاکید مجدد بر اینکه این نمایشگاه ارتباطی به یونسکو ندارد و توسط بخش خصوصی و شخصی برپا شده است گفت: این موضوع باید از سفارت ایران پیگیری شود و اگر گفته ‌شده 2 هنرمند ایرانی، این نماد را طراحی کرده‌اند، باید علت این موضوع از آنها پرسیده شود.

به نظر می‌رسد انتشار این خبر، برای عوامل دست‌اندرکار در این موضوع، بسیار غیرمنتظره بوده است چرا که استفاده از این نماد به عنوان تصویری از جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و تفکرات ملی مذهبی ایران، کاملا تناقض دارد.

از گفته‌های سفیر ایران در یونسکو در این باره، با توجه به معقول و منطقی نبودن دلایل وی در انجام این رویداد، به نظر می‌رسد که افراد دست‌اندرکار در این موضوع، قصد لاپوشانی و کمرنگ نشان دادن آن را دارند.

خبرها حاکی از این است که ایران در حالی این‌گونه در این نمایشگاه معرفی شده که رژیم صهیونیستی برای معرفی خود، «قلب» طراحی کرده است.

گفته می‌شود که اسپانسر طراحی و نقاشی خرس متعلق به کشور ایران در این نمایشگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین بوده است.

نماد-ایران-در-یونسکو

IRAN2(1)

مطالب مرتبط:

“زن‌ نیمه ‌برهنه” نماد ایران ‌در یونسکو!+ عکس

 

انتهای پیام/31


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads