کد خبر: 14426 - تاریخ: چهارشنبه، 12 دسامبر 2012 - 18:44

وضعیت پارکها و رودخانه های رشت

خوبان خبر: این پارک ها که سرمایه ملی ما هستند، بین تعدادی از اراذل و اوباش تقسیم شده و کسی تمایل ندارد خانواده های خود را به این پارک ها ببرد.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و عضو کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت گفت: لایروبی دو رودخانه زرجوب و گوهررود، هر سال انجام می شود و باید برای سال آینده نیز اعتبارات متناسب برای آن در نظر گرفته شود.

ˈمحمدحسن عاقل منشˈ افزود: رودخانه های زرجوب و گوهررود از رودخانه هایی هستند که به دلیل وارد شدن آلاینده های بیمارستانی، صنعتی، کشاورزی و خانگی به آنها، باید لایروبی این رودخانه ها به طور جدی و دائمی دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: لایروبی این رودخانه ها از سال 1364 آغاز شده و هرسال در دستور کار شهرداری قرار دارد و در صورت تخصیص اعتبار مناسب، می توان از ورود پسماندها به آب این رودخانه ها جلوگیری کرد و وضعیت این رودخانه ها را بهبود بخشید.

وی گفت: در سال 1385 رودخانه زرجوب 12 کیلومتر و گوهررود هشت کیلومتر و در سال 86 رودخانه گوهررود هشت کیلومتر، سال گذشته نیز رودخانه زرجوب شش کیلومتر و در سال جاری نیز گوهررود 10 کیلومتر لایروبی شده است.

عاقل منش تصریح کرد : لایروبی این رودخانه ها از پیربازار به بعد انجام نمی گیرد و هر سال با بارندگی و طغیان رودخانه برای مردم این مناطق مشکلاتی ایجاد می شود.

وی زباله سوز رشت را همچنان دغدغه مردم شهر دانست و اظهار داشت: قرارداد ساخت این واحد زباله سوز منعقد شده و کلنگ احداث آن نیز زده شده که باید نسبت به تکمیل آن اقدام شود.

به گفته عاقل منش؛ خارج شدن روزانه 600 تن زباله از سطح شهر رشت و تبدیل آن، امر مهمی است که باید با جدیت پیگیری شده و وقفه ای در این کار ایجاد نشود.

وی گفت: آموزش تفکیک زباله از مبدأ هم اکنون توسط سازمان پسماند شهرداری رشت به 70هزار خانوار داده شده که این آموزش خانواده ها باید ادامه یابد و به هیچ دلیلی نباید متوقف شود.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با ارائه گزارشی از مصوبات این کمیسیون، مطالبات شهروندان رشت را نام گذاری خیابانی در رشت به نام پروفسور سمیعی دانست و پیشنهاد کرد: به دلیل ساخت بیمارستان مغز و اعصاب از سوی ایشان در لاکان، مسیر پل تالشان تا محل این بیمارستان در لاکان به نام این پروفسور نام گذاری شود.

وی افزود: برای قدردانی از بزرگان استان گیلان، چهار تندیس از آنان ساخته و در سبزه میدان رشت نصب شده که نام گذاری یک خیابان در رشت نیز این تقدیر از بزرگان را تکمیل می کند.

وی یادآور شد: در دی ماه سالجاری نمایشگاه میوه های قرآنی در رشت از سوی بخش خصوصی برگزار می شود که هدف آن معرفی میوه هایی است که در قرآن از آنها نام برده شده است.

خاکسار دیگر عضو شورا نیز گفت: باید همزمان با لایروبی حاشیه این رودخانه ها، درختکاری نیز در کناره های آنها انجام گیرد تا از تخریب دیواره ها جلوگیری شود.

یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت پاکسازی و امن سازی پارک های رشت را خواستار شد و گفت: این پارک ها که سرمایه ملی ما هستند، بین تعدادی از اراذل و اوباش تقسیم شده و کسی تمایل ندارد خانواده های خود را به این پارک ها ببرد.

ˈمحسن پورفخریانˈ تصریح کرد: سالانه حدود 50میلیارد ریال برای نگهداری پارک های رشت هزینه می شود و این پارک ها باید با همکاری نیروی انتظامی به محیطی امن تبدیل شوند.

ˈغلامرضا هاتفیˈ دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت: لازم است بحث های درآمدی شهرداری به نتایجی مطلوبی برسد و باید مشخص شود که چه بخشی از این بودجه در دست شهرداری و چه بخشی در اختیار شهرداری نیست.

وی لایروبی دو رودخانه زرجوب و گوهررود را مقطعی دانست و ادامه داد: باید فکری اساسی برای فاضلاب های شهر رشت انجام داد و هر اقدامی برای احیای این رودخانه ها باید طبق دفترچه مطالعاتی صورت گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر رشت نیر در پایان این جلسه گفت: کسری بودجه شهرداری رشت در سال گذشته 25درصد بود ولی امسال تاکنون این کسری 50درصد است.

محمود مباحی افزود: ما مسوول هستیم برای کسری بودجه شهرداری رشت راه حلی پیدا کنیم.

وی همچنین از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری رشت خبر داد و اضافه کرد: این تبدیل وضعیت در حال انجام است که سبب خوشحالی این نیروها و خانواده هایشان شده است.

 

انتهای پیام/26


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads