کد خبر: 14423 - تاریخ: چهارشنبه، 12 دسامبر 2012 - 18:33

مردم گیلان با خلق حماسه 8 دی مدال بصیرت را از رهبری دریافت کردند

خوبان خبر: رشت جزو معدود مناطقی بود که یک روز زودتر از حرکت خودجوش مردم با حضور در صحنه مقابل فتنه گران ایستادندˈ که همین بیان ایشان، اهمیت کار و بصیرت مردم گیلان را نشان می دهد.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین ˈمجتبی اشجریˈ روز چهارشنبه در نشست گرامیداشت یوم الله نهم دی افزود: مردم گیلان در روز هشتم دی ماه سال 88 به درستی شرایط را تشخیص دادند و یک روز زودتر از مردم سایر مناطق کشور، با حضور در خیابان ها بسترساز حماسه بزرگ 9 دی در پاسخگویی به فتنه گران شدند.

وی با اشاره به دیدار مردم گیلان در روز 8 دی ماه سال 89 با رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: معظم له در این دیدار فرمودند ˈ رشت جزو معدود مناطقی بود که یک روز زودتر از حرکت خودجوش مردم با حضور در صحنه مقابل فتنه گران ایستادندˈ که همین بیان ایشان، اهمیت کار و بصیرت مردم گیلان را نشان می دهد.

وی ادامه داد: ملت با خلق چنین حماسه ای، تابوت فتنه را به دست گرفتند و در 9 دی آن را به خاک سپردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خواستار تبیین و ترویج پیامدهای حماسه نهم دی، تبادل نظر و فعال سازی نهادها و سازمان های مردم نهاد، توجه دادن افکار عمومی به این رویداد مهم ، بسترسازی برای فعالیت های خودجوش و انقلابی مردم ، توجه به لایه های ظهور رویداد نهم دی ، پرهیز از سطحی نگری در انتقال این رویداد مهم به نسل جوان و تبیین نقش رهبری در حراست از اصول و خطوط کلی نظام اسلامی شد.

حجت الاسلام اشجری اضافه کرد: مراسم روز هشتم و نهم دی ماه در صورت مساعد بودن هوا در میدان شهرداری رشت برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری همایش های دانش آموزی در مدارس استان با موضوع نقش جوانان در خاموشی فتنه، برگزاری مسابقات ورزشی تحت عنوان جام ولایت، جام نهم و جام بصیرت ، برگزاری مراسمی ویژه با موضوع نهم دی در جمع ورزشکاران ، برپایی نمایشگاه عکس از روزهای فتنه، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع نهم دی، برگزاری همایشی تبیینی با دعوت از علمداران بصیرت ، برگزاری نشست ها و همایش های تحلیلی نهم دی در دانشگاه ها و برگزاری مراسم معنوی در گلزارهای شهدای استان در هفتم دی ماه به عنوان برنامه حماسه نهم دی در گیلان یاد کرد.

انتهای پیام/40


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads