کد خبر: 144093 - تاریخ: دوشنبه، 17 جولای 2017 - 20:11

مدیر کل بهزیستی استان گیلان

بهزیستی نهاد ساماندهی طیف آسیب پذیر جامعه است

مدیر کل بهزیستی استان گیلان گفت: سازمان بهزیستی عمده ترین نهاد دولتی در جهت سامان دهی طیف آسیب پذیر جامعه است.

به گزارش خوبان، محمدرضا پارسی صبح امروز به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سازمان بهزیستی عمده ترین نهاد دولتی در جهت سامان دهی طیف آسیب پذیر جامعه است.

وی با بیان اینکه بهزیستی به ۲۰ هزار نفر مددجو خدمات ارائه می کند تصریح کرد: این خدمات شامل؛ ارائه مشاوره های ژنتیک، فرزندخواندگی، توانبخشی مبتنی بر جامعه، ارائه خدمات ترک اعتیاد به روش TC و DIC، خدمات مشاوره قبل از ازدواج، تامین مسکن مددجویان و معلولان است.

مدیر کل بهزیستی استان گیلان با اشاره به افتتاح مراکز اورژانس اجتماعی گفت: در سال ۹۶ در شهرستان های آستانه، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر و شفت مراکز اورژانس اجتماعی با حضور رئیس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

پارسی با اشاره بر آمار خشونت ها و خودکشی های سال ۹۵ تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰۶ همسر آزاری، ۲۳۱ مورد اقدام به خودکشی
و ۱۱۱۱ مورد سالمند آزاری داشتیم که خدمات اورژانس اجتماعی به این مسائل ورود و خدمات ارائه می کند.

مدیر کل بهزیستی استان گیلان با تاکید بر اینکه مقوله ازدواج و طلاق باید بعنوان یک امر پیشگیرانه مورد توجه قرار بگیرد بیان کرد: در سال گذشته ییش از ۳۱هزار نفر از دانش آموزان متوسطه و دانشجویان از سوی سازمان بهزیستی تحت مشاوره پیش از ازدواج قرار گرفتند.

پارسی با بیان اینکه مداخله برای متقاضیان طلاق طی مشارکت با مدیر کل دادگستری و سازمان بهزیستی انجام می شود گفت: در سال گذشته ۸۹۰۰ زوج در کل استان تحت مشاوره و خدمات مداخلاتی قرار گرفتند که بالغ بر ۱۲ درصد از این‌اختلافات به سازش منجر شده است.

وی با اشاره به تعداد مراجعان به مراکز مشاوره سازمان بهزیستی مطرح کرد: سال گذشته در کل استان ۳۶ هزار نفر در ۶۶ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تحت مجوز سازمان بهزیستی خدمات مشاوره ای دریافت کردند.

مدیر کل بهزیستی استان گیلان افزود: این خدمات تعرفه دارد اما کسانی که بضاعت مالی ندارند از یارانه برگ هایی که بهزیستی در اختیار آنها قرار می دهد استفاده می کنند و افراد تحت پوشش یهزیستی نیز می توانند به طور صد در صد رایگان از این خدمات استفاده کنند.

پارسی با بیان اینکه سالانه ۱۵ هزار نوزاد معلول در سطح استان متولد می شود خاطر نشان کرد: این‌مشکلات ریشه در اختلالات کروموزومی دارد و قابل پیشگیری است، قانون در برنامه ششم توسعه تصویب کرده است؛ کسانی که در ریسک بیشتری برای تولد فرزند معلول دارند تحت مشاوره قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه حدود نیمی از معلولیت های مادرزادی ناشی از اختلالات ژنتیکی بوده و قابا تشخیص قطعی نیست گفت: در سال گذشته ۱۷۴۶ مورد در ۷ مرکز ،لاهیجان، تالش، صومعه،سرا، انزلی و سه مرکز در رشت مشاوره ژنتیک برای زوجین انجام شد تا خطر ریسک پیش بینی و پیشگیری شود..

 

منبع:فارس

انتهای پیام/42


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads