کد خبر: 144065 - تاریخ: دوشنبه، 17 جولای 2017 - 09:42

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گیلان:

درختان جان ماموران منابع طبیعی گیلان را نجات دادند

درختان با جلوگیری از سقوط خودروی حامل ماموران منابع طبیعی گیلان به قعر دره در مناطق کوهستانی رودسر، جان آنان را نجات دادند.

به گزارش خوبان، جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: خودروی حامل  جمعی از نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان عصر یکشنبه هنگام بازگشت از ماموریت دچار حادثه و انحراف از مسیر جاده به سمت شیب دره شد که بطور شگفت آمیزی به چند درخت در لبه پرتگاه گیر کرد.

مهرداد کهنسال افزود: برخورد خودرو با درخت باعث جلوگیری از سقوط ماشین و سرنشینان آن به دره عمیق کنار جاده شد و آسیب جدی به هیچکدام از آنان وارد نیامد.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گیلان با اشاره به این نکته که فقط ۲ نفر از همکاران حفاظتی در این حادثه دچار جراحات سطحی شدند خاطرنشان کرد: این خودرو حامل نیروهای یگان حفاظت و جمعی از کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان حین بازگشت از ماموریت، در منطقه جنگلی داران کویه از توابع شهرستان رودسر بود.

وی یادآورشد: با توجه به گزارش واصله مبنی بر قطع غیر مجاز درخت در منطقه جنگلی داران کویه شهرستان رودسر و حساسیت موضوع، به اتفاق پنج نفر از عوامل حفاظتی و دو نفر از کارشناسان ارشد از حوزه های معاونت امور جنگل و حقوقی اداره کل جهت بررسی موضوع گزارش به این منطقه عزیمت کردیم.

کهنسال تصریح کرد: بدلیل کوهستانی و صعب العبور بودن مسیر و باتلاقی بودن جاده دسترسی ، استفاده از خودروی اداری در این ماموریت میسر نبود و ناچار به تهیه وسیله نقلیه کمک دار مجهز به زنجیر چرخ شده بودیم و پس از بازدید میدانی از منطقه مورد نظر و بررسی گزارش واصله، در ساعت ۱۶ و هنگام بازگشت از ماموریت، این حادثه رخ داد.

استان گیلان ۵۶۵ هزار هکتار جنگل دارد که بیشتر این جنگل ها در مناطق کوهپایه ای و ارتفاعات قرار دارند.

قاچاق چوب از درختان جنگلی گیلان که به چوب های صنعتی معروف هستند یکی از چالش های منابع طبیعی این استان محسوب می شوند.

طی دو دهه اخیر سه جنگلبان منابع طبیعی استان گیلان از جمله مرحوم ناصر پیروی رییس جنگلداری شهرستان ماسال برای حفاظت از جنگل های گیلان به شهادت رسیده اند.

انتهای پیام/5


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads