کد خبر: 144051 - تاریخ: دوشنبه، 17 جولای 2017 - 08:37

عضو مجمع نمایندگان گیلان :

احساس ضعف در قدرت اول منطقه‌ای شدن بیانگر عدم شناخت استعداد کشور است

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های متعدد نخبگان کشور در تولید، تبدیل و صادرات علوم و فنون گفت: احساس ضعف برخی‌ها برای قدرت اول منطقه‌ای شدن بیانگر عدم شناخت آن‌ها از استعداد و نبوغ کشور و یا بیخودی مسئولیت گرفتن است.

به گزارش خوبان، محمود شکری با اشاره به ظرفیت‌های عظیم ایران در منطقه، اظهار کرد: ظرفیتی که در ایران وجود دارد نسبت به سایر کشورها منطقه بسیار زیاد است.

وی بابیان اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور ما در هیچ جا وجود ندارد، افزود: برخی‌ها اعلامی کنند که ما نمی‌توانیم قدرت اول منطقه‌ای باشیم که این بیانگر عدم شناخت آن‌ها از ایران و یا بیخودی مسئولیت گرفتن آن‌ها است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اذعان به ناتوانی برخی از مسئولان در اداره امور اجرایی کشور، گفت: ایران در تمامی بخش‌ها ظرفیت دارد به قدرت اول منطقه تبدیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران می‌تواند در بخش‌های گردشگری حرف اول منطقه را بزند و در تبدیل نفت خام به فرآورده‌های پتروشیمی حرف برای گفتن داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ظرفیت عظیم نیروی انسانی در جوانان کشور، افزود: ایران از وجود استعدادهای عظیمی برخوردار است که در هر زمینه‌ای برای خود نخبه هستند.

شکری با اشاره به اینکه تاکنون سراغ نداریم که در تولید فرآورده‌های نفتی بگوییم توان تولید آن برای ما ممکن نیست، تصریح کرد: در تمامی فرآورده‌های نفتی امکان تولید و توسعه برای نیروهای داخلی وجود دارد و باید از توان داخلی برای پیشرفت صنعت نفت به‌کارگیری شود.

نماینده مردم تالش بزرگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت عظیم و منابع چشم‌گیر در حوزه سازندگی کشور، بیان کرد: اکنون در ساخت جاده‌ها و پل‌ها ایران حرف برای گفتن دارد و پروژه‌های بزرگ و بی‌نظیری را در کشور ساخته است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه اکنون ایران این ظرفیت را دارد که بتواند برق را به کشورهای دیگر صادر کند، گفت: اگر منابع آب نیز درست مدیرت شود یقیناً علاوه بر اینکه نیاز مصرفی ما به آب تأمین می‌شود می‌توانیم در این حوزه نیز حرف اول را در منطقه بزنیم.

شکری با اشاره به اینکه در دانش فنی جز کشورهای صادرکننده هستم گفت: نخبگان و فرزندان این مرزبوم اکنون به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌توانند دانش‌های فنی کسب‌شده را به سایر ملل گسترش دهند.+

منبع:فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads