کد خبر: 143978 - تاریخ: یکشنبه، 16 جولای 2017 - 16:38

رئیس پلیس راه استان گیلان در جمع دهیاران:

دهیاران با همکاری مستقیم با پلیس می‌توانند تاثیر زیادی در کنترل تصادفات جاده‌ای داشته باشند

رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: دهیاران با همکاری مستقیم با پلیس می‌توانند تاثیر زیادی در کنترل تصادفات جاده‌ای داشته باشند.

به گزارش خوبان، سرهنگ حسین محمدپور رئیس پلیس راه استان گیلان در همایش تخصصی انتظامی ترافیکی دهیاران استان با بیان اینکه حداقل نیمی از راه‌های استان گیلان روستایی هستند، گفت: دهیاران با همکاری مستقیم با پلیس می‌توانند تاثیر زیادی در کنترل تصادفات جاده‌ای داشته باشند.

این مقام انتظامی تصریح کرد:‌ روستاهایی که بیشترین آمار تصادف در آن ها رقم خورده، از اولویت های پلیس برای آموزش بیشتر هستند.

وی با تاکید بر اینکه گسترش موتورسیکلت ها و افزایش استفاده از این وسیله در روستاها خطرآفرین است، خاطرنشان کرد: در کنار موتورسوارها، عابران پیاده نیز بیشترین آمار تلفات تصادفات استان را به خودشان اختصاص داده اند.

رئیس پلیس راه استان دهیارها را زبان گویای پلیس دانست و افزود:‌این قشر باید از نفوذ کلام‌شان برای دعوت قشر روستایی به رعایت قوانین استفاده کنند.
سرهنگ محمدپور احداث پل در نقاط حادثه‌خیز روستایی را یکی از اهداف جدی تعامل پلیس با دهیاری ها برشمرد و اضافه کرد: اهداف پلیس و دهیاری ها برای به حداقل رساندن آمار تصادفات در استان مشترک است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه امروز دیگر صرف اعمال قانون به تنهایی برای برخورد با جرایم پاسخگو نیست، اظهار داشت:‌ باید بستری فراهم شود تا مردم به این نتیجه برسند که رعایت قوانین هم به سود خودشان و هم به سود جامعه است.

وی با برجسته دانستن نقش دهیارها به عنوان نماینده حاکمیت در روستاها، تصریح کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرایم در روستاها، یکی از وظایف مهم دهیاری ها در سطح کشور است.

رئیس پلیس راه استان گیلان، با اشاره به اینکه حوادث رانندگی، چهارمین عامل مرگ و میر در کشور است، خاطرنشان کرد:‌ایران نهمین کشور دنیا در زمینه تعدد حوادث رانندگی به شمار می رود.

سرهنگ محمدپور با تاکید بر اینکه پلیس گیلان در سه سال گذشته بیشترین کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی روستایی را داشته، اظهار داشت: گیلان در این زمینه رتبه برتر کشور را به دست آورده است.

این مقام انتظامی،شناسایی نقاط حادثه خیز در روستاها را از اولویت های پلیس راه برشمرد و تصریح کرد:‌ دهیاری ها با تشویق روستاییان به اجرای قانون، می‌توانند نقش برجسته‌ای در ساماندهی به مشکلات انتظامی و ترافیکی داشته باشند.

 

انتهای پیام/52446


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads