کد خبر: 143973 - تاریخ: یکشنبه، 16 جولای 2017 - 14:04

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان‌ گیلان:

استفاده از اماکن دولتی یکی از این تخلفات محرز بود که در استان گیلان هم مشاهده شد

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان‌ گیلان با اشاره به اینکه در انتخابات امسال قریب ۱۱ مورد محورهای تخلفات توسط نامزدهای انتخاباتی بیان شد گفت: استفاده از اماکن دولتی یکی از این تخلفات محرز بود که در استان گیلان هم مشاهده شد.

به گزارش خوبان،  احمد قنبریان پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: تمام نظام‌های سیاسی پس از تشکیل چارچوب قانونی، برای حفظ و حراست از قانون اساسی، نهاد‌های نظارتی را تشکیل دادند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه نظارت بر انواع انتخابات‌ به‌غیر از شوراها بر عهده شورای نگهبان است بیان داشت: نظارت بر انتخابات در تمامی مراحل از ثبت‌نام کاندیداها، بررسی صلاحیت‌ها، نظارت بر تبلیغات انتخاباتی، شمارش آرا و بررسی صحت انتخابات توسط شورای نگهبان صورت می‌گیرد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان‌ گیلان با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در سال79 برای تشکیل یک ساز و کار ثابت برای نظارت بر انتخابات خاطرنشان کرد: در این راستا دفاتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور دایر شد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از تشکیل دفاتر نظارت بر انتخابات، نوع نظارت بر انتخابات کیفیت بهتری به خود گرفت افزود: شناسایی اعضای شبکه نظارت، آموزش آن‌ها در همایش‌ها و جلسات تخصصی و رصد فعالیت آن‌ها توسط دفاتر شورای نگهبان در استان گیلان انجام ‌می‌شود.

قنبریان با اشاره به نقش نداشتن دفاتر شورای نگهبان در تشخیص صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری ابراز داشت: دفاتر شورای نگهبان استان‌ها و شهرستان‌ها در انتخابات ریاست جمهوری در نظارت بر فرآیند تبلیغات و بررسی آرا نقش ایفا می‌کنند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان‌ گیلان با بیان اینکه نظارت بر وقایع روز انتخابات، برسی اخذ آرا، شمارش آرا و بررسی شکایات بعد از انتخابات توسط دفاتر شورای نگهبان انجام می‌شود گفت: نظارت دفاتر شورای نگهبان نظارتی بی‌طرفانه و عادلانه است‌.

وی با بیان اینکه قوانین مرتبط با انتخابات باید بازنگری شود و خلاءهای قانونی موجود در این قوانین رفع شود عنوان داشت: با وجود خلاءهای قانونی، شبکه نظارتی نمی‌تواند به بهترین نحو از آرای مردم صیانت کند.

قنبریان با اشاره به اینکه در انتخابات امسال قریب به 11 مورد محورهای تخلفات توسط نامزدهای انتخاباتی بیان شد گفت: استفاده از اماکن دولتی یکی از این تخلفات محرز بود که در استان گیلان هم مشاهده شد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان‌ گیلان با بیان اینکه کمبود توزیع تعرفه‌ها یک مسئله طراحی شده نبود تصریح کرد: تعرفه‌های انتخاباتی پس از یک ساعت به اکثر شعب انتخاباتی رسید.

قنبریان یکی از نقاط قوت شورای نگهبان را گستردگی شبکه نظارتی این شورا از شهرها تا روستاهای کشور خواند و ابراز داشت: ارتباط شورای نگهبان با بدنه جامعه بسیار گسترده است و تنها نهادی که ارتباط بیشتری از شورای نگهبان با مردم دارد بسیج است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads