کد خبر: 143498 - تاریخ: چهارشنبه، 12 جولای 2017 - 08:56

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی گیلان تاکید کرد؛

ظرفیت های متعدد گیلان برای رونق اقتصادی به سرمایه گذاری نیاز دارد

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی گیلان با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در گیلان گفت: فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در داخل گیلان مهیا است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خوبان، منصور مولائی پور در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت اقتصاد و دارائی که ظهر سه شنبه برگزار شد با اشاره به بی بهره ماندن گیلان از نعمت دریا و اقتصاد دریامحور اظهار کرد: گیلان هنوز نتوانسته است از حمل و نقل دریایی و گردشگری دریایی بهره لازم را ببرد.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا، بیشترین جمعیت در اطراف دریاها ساکن می شوند و از بهره هایی که دریا برای منطقه به ارمغان می آورد، بهره مند می شوند افزود: متاسفانه با وجود دریای خزر، استان گیلان، استانی مهاجرفرست است و به اندازه جمعیت ساکن در گیلان، همین جمعیت نیز در خارج از استان سکونت دارند و هنوز نتوانسته ایم ظرفیت خود گیلان را با وجود برخورداری از دریا و سواحل در داخل استان جذب کنیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی گیلان به ضرورت ایجاد مرکز مالی بین المللی در منطقه آزاد انزلی اشاره و تصریح کرد: موفقیت برجام، می تواند با ایجاد مرکز مالی بین المللی در منطقه آزاد انزلی به توسعه ارتباطات بین المللی منتج شود.

مولائی پور همچنین ظرفیت تولید و صادرات خاویار از گیلان را یک برند برای این استان دانست و گفت: برای توسعه و بهره برداری درست از برند خاویار ایران که بخشی از آن در گیلان قابیلت سرمیاه گذاری دارد باید زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی را در داخل استان تسهیل کنیم.

وی تاکید کرد: گیلان ظرفیت های متعددی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

منبع:مهر

انتهای پیام/226


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads