کد خبر: 143495 - تاریخ: چهارشنبه، 12 جولای 2017 - 08:49

استان گیلان در حوزه صنعت رتبه 13 کشور را دارد

منتظری با تاکید بر اینکه استان گیلان در حوزه صنعت رتبه 13 کشور را دارد تصریح کرد: رشد صنعتی استان گیلان روند مطلوبی را طی می‌کند و در آینده‌ای نزدیک استان گیلان جزو قطب سرمایه‌گذاری کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خوبان، علی منتظری در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی و رونق  تولید در راس برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه در این راستا کارگروه رفع موانع تولید استان گیلان اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است افزود: برطرف کردن مشکلات و معضلات واحدهای مشکل‌دار از اولویت برنامه‌های این کارگروه است.

منتظری راه‌اندازی واحدهای نیمه تمام را از دیگر اولویت‌های برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: بیش از هزار و 100 واحد تولیدی و صنعتی نیمه تمام در استان گیلان وجود دارد که 50 درصد این واحدها پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصدی دارند.

وی بهره‌برداری از طرح‌های مذکور را موجب تحول در صنعت استان گیلان عنوان و خاطرنشان کرد: بخشی از واحدهای صنعتی استان گیلان به‌دلیل مشکلاتی چون سرمایه در گردش با کمترین ظرفیت ممکن در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به برخی از واحدهای نساجی استان گیلان نظیر “ایران برک” تصریح کرد: واحدهایی چون کارخانه “ایران برک” و “پوشش” در حال حاضر با کمترین ظرفیت ممکن در حال فعالیت هستند.

منتظری با بیان اینکه واحدهای مذکور در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل با معوقات چندین ماهه روبه‌رو هستند تاکید کرد: معوقات کارگران شرکت‌های مذکور در کمیسیون کارگری استان گیلان در حال پیگیری است.

وی تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور و استان را امری طبیعی عنوان کرد و گفت: به‌طور طبیعی سالانه برخی از واحدهایی که توانایی رقابت و تولید در بازار را ندارند از گردونه صنعت خارج می‌شوند و این مقوله امری طبیعی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی استان در حال حاضر در وضعیت مطلوبی است بیان کرد: راه نجات اقتصاد کشور و استان، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و این امر نیازمند توجه ویژه است.

منتظری با بیان اینکه استان گیلان در پرداخت و تعداد تسهیلات رفع موانع تولید در کشور جایگاه سوم کشور را دارد خاطرنشان کرد: استان گیلان در حوزه جذب سرمایه‌گذار رتبه نخست کشور را داشته و در صنایع سلولزی هم اکنون قطب کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان در حوزه صنعت رتبه 13 کشور را دارد تصریح کرد: رشد صنعتی استان گیلان روند مطلوبی را طی می‌کند و در آینده‌ای نزدیک استان گیلان جزو قطب سرمایه‌گذاری کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads