کد خبر: 143453 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 جولای 2017 - 12:12

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان

ضریب بیمه‌ای استان 49 درصد است/بیمه‌شدگان استان گیلان به مرز 400 هزار نفر بیمه‌شده اصلی رسیده‌اند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان بابیان اینمه ضریب بیمه‌ای استان 49 درصد است گفت: بیمه‌شدگان استان گیلان به مرز 400 هزار نفر بیمه‌شده اصلی رسیده‌اند.

به گزارش خوبان ، جمیل حق‌پرست امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: تأمین اجتماعی تکیه‌گاه اصلی تعامل سه‌جانبه کارفرمایان، کارگران و دولت است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان بابیان اینکه تأمین اجتماعی  بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر در کشور است تصریح کرد: چشم امید نیروهای کار و زحمت‌کش به این مجموعه است و انتظار دارند با پرداخت حق بیمه در مواقع مشکلات، این مجموعه از آن‌ها حمایت کند.

وی تأمین اجتماعی را زمینه‌ساز برقراری عدالت اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: هرکس در هر جایگاهی وظیفه دارد به همه‌کسانی که در این مجموعه کار می‌کنند حمایت کرده تا این مجموعه در مسیر خود به‌خوبی به وظایف خود عمل کند.

حق‌پرست با اشاره به برنامه‌های هفته تأمین اجتماعی گفت: شعبه تأمین اجتماعی بخش سنگر به‌عنوان بیست و هشتمین شعبه این سازمان در استان طی این هفته آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان از بهره‌برداری ساختمان جدید بندر کیاشهر در هفته تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: رونمایی از شعبه ویژه شهر صنعتی رشت از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود، مراسم تجلیل از کارفرمایان نمونه با حضور مسئولین نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

حق‌پرست با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از کارفرمایان بازنشسته بیان کرد: مراکز مشاوره و پاسخگویی تأمین اجتماعی در این هفته در شهرستان‌ها مستقر خواهند شد و از بیماران نیز در این ایام عیادت به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: استان گیلان 28 شعبه اصلی اجرایی و هفت واحد فرعی در بخش‌هایی که فاقد شعبه اصلی است و هشت کارگزاری که مشغول ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و کارفرمایان هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان بابیان اینکه 724 نفر در بخش بیمه مشغول به کار هستند گفت: بیمه‌شدگان استان گیلان به مرز 400 هزار نفر بیمه‌شده اصلی رسیده‌اند که با احتساب افراد تحت تکفل آن‌ها به 956هزار نفر افراد اصلی و تبعی هستند.

حق‌پرست با اعلام اینکه حدود 110 هزار نفر مستمری‌بگیر اصلی در استان گیلان وجد دارد خاطرنشان کرد: جمعیت کلی مستمری‌بگیران و افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی جمعاً به رقم یک‌میلیون و 185 هزار نفر در استان گیلان می‌رسد.

وی نسبت پشتیبانی را یکی از شاخص‌های اصلی سازمان‌های بیمه‌گر خواند و تأکید کرد: در استان گیلان به ازای هر 3.6 نفر بیمه پرداز یک نفر مستمری دریافت می‌کند که این رقم پایین‌ترین نسبت پشتیبانی بین استان‌های کشور است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان کاهش امید به زندگی، پیرترین استان و قدمت تأمین اجتماعی در گیلان را از عوامل مؤثر بر این نسبت دانست و گفت: ضریب بیمه‌ای استان 49 درصد است و نسبت جمعیت روستایی به جمعیت شهری بالاتر است و ممکن است در صندوق بیمه عشایر و روستا تحت  تکفل قرار گرفته باشند.

حق‌پرست  بحث بیمه بیکاری را از تعهدات خاص این سازمان دانست و افزود: حدود هشت هزار نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در استان داریم که در طول یک‌ساله 95 یک‌هزار و 20 میلیارد ریال پرداختی بابت مقرری آن‌ها پرداخت‌شده است و 21 درصد نسبت به سال پیش رشد داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه پرداختی مستمری‌بگیران تعیین‌کننده میزان مستمری دریافتی آن‌ها خواهد بود اظهار کرد: خانم‌های مطلقه و بیوه می‌توانند از مستمری پدران خود استفاده کنند.

وی با اشاره بر اینکه وی با اشاره بر اینکه 346 درصد بیمه‌شدگان خاص توانسته‌اند حق بیمه دریافت کنند گفت: پرونده و فیش حقوق الکترونیک بدون حضور در واحدهای سازمانی صورت می‌گیرد.

حق‌پرست بابیان اینکه به هر بیمه‌شده یک سامانه بیمه کشوری و الکترونیک داده شد گفت: این امر بحث بیمه را بسیار آسان‌تر کرده است، ثبت‌نام بیمه کارگران ساختمانی به‌مراتب نسبت به سال‌های قبل افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads