کد خبر: 14329 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 دسامبر 2012 - 12:26

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

گیلان آزمایشگاه نیست که هر سه ماه یکبار استاندار عوض بشود.

خوبان خبر: سوال اصلی این است که در تغییر قبلی مگر مسئولین استانی نقشی داشته اند که در این تغییر هم نقش داشته باشند؟ تجربه نشان داده است که آقایان یک زمزمه ای را پخش می کنند و بازخوردها را می بیننند و برآن اساس تصمیم می گیرند.

به گزارش خوبان به نقل از گیلان آنلاین: ایرج ندیمی، نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گیلان آنلاین درباره خبر تغییر استاندارن استان های شمالی گفت: پیرامون استانداران مازندران و گلستان، موضوع جابجایی تا حدودی منظور نظر دوستان در تهران هست، اما در مورد تغییر استاندار گیلان، باید بگویم گیلان که آزمایشگاه نیست که هر سه ماه یکبار استاندار عوض بشود. در ضمن این کار اصلا منطقی نیست. ضمن اینکه ما در سالهای اخیر از تغییر استاندار گیلان به اندازه کافی ضرر دیده ایم.

ندیمی در ادامه با اشاره به تحرکات صورت گرفته در این زمینه افزود: اینکه از سوی مسئولین سیاسی نهاد یا وزارت کشور کارهایی صورت گرفته یا نه، باید بگویم بله، کارهایی صورت گرفته، اما اینکه این تلاش ها اجرایی شود، ان شاءالله که اجرایی نمی شود، ما هم تلاشمان این است که اجرایی نشود.

این نماینده مجلس در ادامه این گفتگو با اشاره به دلایل طرح تغییر کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان گفت: استاندار فعلی، مشکلش فعلا تخصیص اعتبار است که البته این مشکل در همه کشور وجود دارد. اعتبارات عمرانی و جاری حتی به میزان ۵۰ درصد هم محقق نشده است که این معضل در همه جا هست. و دیگری موضوع عزل و نصب هاست. البته در عزل و نصب های انجام شده، مسایلی وجود داشته و دارد که به هر حال همه اینها دلیلی برای این تغییر نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: همه ی اینها به معنای این نیست که ما به دنبال تغییر باشیم و من تغییر را تائید نمی کنم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در ادامه با طرح سوالی گفت: سوال اصلی این است که در تغییر قبلی مگر مسئولین استانی نقشی داشته اند که در این تغییر هم نقش داشته باشند. تجربه نشان داده است که آقایان یک زمزمه ای را پخش می کنند و بازخوردها را می بیننند و برآن اساس تصمیم می گیرند. ما هم مباحث را منتقل کرده ایم که این تغییر اجرایی نشود.

ندیمی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون طرح اسامی مختلف به عنوان استاندار جدید، در محافل سیاسی استان گفت: هنوز حکمی صادر نشده است. اما یکی در سفر است، حکمش را می زنند. یا همین آقای تقی پور، با اینکه با مسئولین قوه مجریه جلسه داشت، چیزی به او گفته نشد. از جلسه که خارج شد، به او اطلاع دادند که دیگر وزیر نیست و حکم مشاور برایش صادر شده است. به وزیر که در جلسه حضور دارد، چیزی نمی گویند. این معنی اش این است که ثباتی در احکام نیست. وقتی این ثبات برای وزرا وجود ندارد، استانداران که جای خود دارند.

ندیمی درادامه پیرامون نتیجه این شایعات گفت: برای این تغییر در مازندران و گلستان توجیهی وجود دارد، اما در گیلان هیچ توجیهی نیست. این تغییر، یک خودکشی سیاسی است که نباید اتفاق بیفتد. همه ی ضعف ها و مشکلات یک طرف، ثبات مدیریت یک طرف. سه ماه که کسی را استاندار نمی گذارند.

ایرج ندیمی در پایان گفت: امیدوارم که این اتفاق نیفتد و تلاش ما هم این است که این اتفاق نیفتد. اما یک موقعی ممکن است که کار به شکل دیگری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/الف.س


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads