کد خبر: 143285 - تاریخ: یکشنبه، 9 جولای 2017 - 08:54

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان:

احتمال تولید بیش از یک میلیون تن شلتوک / گیلان یکی از سالم‌ترین و کیفی‌ترین برنج کشور را تولید می‌کند

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت:پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر یک میلیون و200هزار تن شلتوک در استان تولید می‌شود.

به گزارش خوبان؛ علیرضا شعبان‌نژاد گفت:گیلان یکی از سالم‌ترین و کیفی‌ترین برنج کشور را تولید می‌کند.

وی با اشاره به توسعه تولید مکانیزه برنج در استان اضافه کرد:اعطای تسهیلات بخش مکانیزاسیون همچنان به‌روز است و کشاورزان در صورت ارائه درخواست به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها پس از طی مراحل مربوطه سریعا به بانک عامل معرفی می شوند.

شعبان نژاد خاطرنشان‌ کرد:بازه زمانی دریافت تسهیلات بستگی به این دارد که متقاضی قادر به تهیه مدارک موردنیاز از سوی بانک که مهمترین آن داشتن ضامن معتبر و نداشتن بدهی معوق است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان از احتمال افزایش تولید برنج سفید در سالجاری خبرداد و تصریح ‌کرد:پیش بینی می‌شود،در سال زراعی جاری بالغ بریک میلیون و 200هزار تن شلتوک در اراضی برنجکاری گیلان تولید شود.

وی گفت:توسعه تولید مکانیزه برنج موجب کاهش هزینه‌های تولید این محصول می‌شود.

شعبان‌نژاد تجهیز اراضی را از مهمترین عوامل توسعه تولید مکانیزه برنج عنوان کرد و گفت:180هزار هکتار از اراضی استان قابلیت تجهیز دارد که یکپارچه سازی 50 هزار هکتار آن جزء برنامه‌های اجرایی سازمان است.

وی افزود:عملیات تجهیز 10 هزار هکتار تاکنون به اتمام رسیده و در صورت تامین اعتبار این سازمان قادر به انجام 20 هزار هکتار طی سال جاری خواهد بود.

شعبان نژاد از مزایای این طرح کاهش هزینه های تولید، بهره‌برداری بیشتر از واحد سطح، کاهش سختی کار و بالارفتن ضریب مکانیزاسیون عنوان کرد و گفت:تجهیز اراضی اصلاح وضعیت فیزیکی خاک را نیز بدنبال خواهد داشت.

وی به دیگر برنامه‌های سازمان در راستای توسعه باغات در اراضی شیبدار اشاره کرد و توزیع نهال یارانه دار و اجرای رایگان سیستم آبیاری تحت فشار در باغات را از اقدامات حمایتی سازمان برشمرد.

انتهای پیام/4


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads