کد خبر: 143149 - تاریخ: جمعه، 7 جولای 2017 - 23:55

در زادگاه شهید؛

مراسم سالگرد شهادت سردار شهید مهدی شریفی پور برگزار شد

سی و یکمین مراسم سالگرد سردار شهید مهدی شریفی پور فرمانده بهداری لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع) برگزار شد.

به گزارش خوبان: سی و یکمین مراسم سالگرد سردار شهید مهدی شریفی پور فرمانده بهداری لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع) با حضور مردم ، مسئولین و خانواده شهدا در جیرسر چوکام خمام؛ زادگاه شهید برگزار برگزار شد.

حجت الاسبلام ایزدپناه یکی اساتید دانشگاه در یادوراه سردار شهید مهدی شریفی با اشاره به فداکاری‌ها و دلاورمردی‌های شهیدان سرافراز ایران اسلامی در دوران، اظهار کرد: قدرت امروز کشور به برکت زحمات آن بزرگواران است که باطل را رفتنی ساخت.

وی گفت: طول عمر و زندگی تمام افراد از طرف خدا تعیین شده است، کار بزرگ شهدا این است که با انتخاب نوع مرگشان به خود زندگی ابدی و به خانواده هایشان عزت و سرافرازی عطا کردند.

حجت الاسلام ایزدپناه ادامه داد: امروز ملت ها در جنگ های فرهنگی در حال مبارزه هستند و دشمن به جای محاصره اقتصادی با هاجم های فرهنگی در صدد براندازی فرهنگ و سبگ زندگی مردم ایران است

پایان بخش این مراسم اجرای مداحی توسط حاج ابوذر روحی بود.

گفتنی است؛‌ سردار شهید مهدی شریفی پور، در سال ۱۳۳۶ در روستای جیرسرچوکام متولد شد. وی در اسفند ماه سال ۶۰، عازم جبهه های حق علیه باطل شد و در ۲۴ اردیبهشت به سمت فرمانده بهداری لشکر ۱۰ سید الشهدا(ع) منصوب شد. این شهید والامقام سرانجام در ۱۴ تیر ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۱ در منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و بنا بر وصیتش، پیکر پاکش در گلزار شهدای روستای جیرسر چوکام به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/169


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads