کد خبر: 142914 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 جولای 2017 - 19:33

استاندار گیلان :

استان گیلان در استفاده از روش آبیاری فشرده و قطره‌ای عقب مانده است

استاندار گیلان با بیان اینکه اقتصادی شدن کشاورزی گامی موثر در راستای حمایت از کشاورز است گفت: استان گیلان در استفاده از روش آبیاری فشرده و قطره‌ای در حوزه کشاورزی عقب مانده است.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سالن اجتماعات استانداری گیلان اظهار داشت: مدیران ارشد استان در حوزه منابع آبی و رفع مشکلات موجود پیگیری مطلوبی دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حال حاضر آرامش نسبی مطلوبی در حوزه تامین آب کشاورزی در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: بحث تامین آب کشاورزی یکی از مباحث اصلی استان است که مدیران استانی باید حل مشکلات این حوزه را از وزارت نیرو به‌طور جدی مطالبه کنند.

نجفی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیئت دولت اشراف مطلوبی بر حوزه آب کشاورزی استان گیلان دارد، بیان کرد: در سفر معاون رئیس جمهور، مشکلات و درخواست‌های اتمام سدهای پلرود و شفارود و سدهای لاستیکی استان به‌طور ویژه مطرح شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه منابع آبی و سردهنه‌ها، سدها و استخرهای طبیعی دارد تصریح کرد: ظرفیت‌های مذکور برای استان گیلان یک سرمایه محسوب می‌شوند.

نجفی اقتصادی شدن کشاورزی را گامی موثر در حمایت از کشاورزان عنوان کرد و افزود: با حمایت ویژه دولت و کاهش مشکلات حوزه کشاورزی باید اقدامات ویژه‌ای در راستای احیای زمین‌های رها شده انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان در استفاده از روش آبیاری تحت فشار و قطره‌ای در حوزه کشاورزی عقب مانده است افزود: حوزه کشاورزی باید در استان گیلان اقتصادی شود تا شالیکاران بهره برداری مطلوبی از اراضی خود داشته و رغبتی به کشت محصولات دیگر نداشته باشند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads