کد خبر: 142539 - تاریخ: پنج‌شنبه، 29 ژوئن 2017 - 13:52

در مراسم افتتاح یک واحد صنعتی مطرح شد؛

نعمت زاده: صنایع تبدیلی اولویت وزارت صنعت و معدن است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع تبدیلی مرتبط با کشاورزی از جمله بسته بندی جزو اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

ن، طی سفر دوروزه دکتر اسحاق جهانگیری به استان گیلان، یک واحد صنعتی در روستای دوگور صومعه سرا با حضور استاندار گیلان و وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

فاز نخست این واحد صنعتی با سرمایه گذاری 470 میلیارد ریال و اشتغالزایی 100 نفر در عرصه ای به مساحت 20 هزار متر مربع و زیربنای 12 هزار متر مربع با هدف تولید و صادرات پاکت های چند لایه(تتراپک) جهت استفاده آبمیوه و انواع نوشیدنی به بهره برداری رسید.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم افتتاحیه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه گیلان یک استان کشاورزی است، اظهار کرد: صنایع تبدیلی مرتبط با کشاورزی از جمله بسته بندی جزو اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی سرمایه گذاران پروژه مذکور را دارای تجربه و دانش فنی دانست و گفت: محصول بسته بندی مواد غذایی نظیر لبنیات و آبمیوه مورد نیاز کشور است که عمدتا از خارج وارد می کنیم.

نعمت زاده ظرفیت این واحد صنعتی را کمتر از نیاز کشور، اما آغاز خوبی دانست و تصریح کرد: با تامین سرمایه در گردش، این واحد صنعتی می تواند با ظرفیت کامل که حدود 3.8 میلیارد بسته 200 الی 300 سی سی است، کار تولید را انجام دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت «تتراپک» را برند سوئدی دانست که 50 درصد تولید جهانی را به خودش اختصاص داده است و خاطرنشان کرد: واحد صنعتی پدیده عرش نوین با نام اختصاری «پعن پک» یک واحد دانش بنیان و دارای ارزش افزوده بیش از 50 درصد است لذا امیدواریم سرمایه گذار خارجی تتراپک را نسبت به سرمایه گذاری در ایران تشویق کنیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/46646446


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads