کد خبر: 142534 - تاریخ: پنج‌شنبه، 29 ژوئن 2017 - 13:48

در جلسه شورای اداری استان گیلان مطرح شد:

جهانگیری:برای بیکاری باید تولید و سرمایه‌گذاری افزایش یابد/ استاندار گیلان:60 درصد گیلانی ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند

جهانگیری با بیان اینکه برای بیکاری باید تولید و سرمایه‌گذاری افزایش یابد گفت: باید منابع مالی را از دنیا جذب کنیم و به کمک بخش خصوصی نیازمندیم و همه بخش‌های کشور با وحدت در یک مسیر قرار گیرند تا مشکلات اقتصادی حل شود.

به گزارش خوبان، جلسه شورای اداری استان گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه استان گیلان را سرزمین مردان بزرگ دانست و اذعان داشت : گیلان  همیشه یک مرکز نخبه پرور کشور است و گیلانی‌ها همواره در تاریخ ایران نقش تعیین کننده‌ای داشته‌اند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایط و منطقه‌ای حساس قرار داریم گفت: آمریکا هر روز در منطقه دست به اقدام خاصی می‌زند و یک روز بی‌دلیل اعلام می‌کند که دولت سوریه می‌خواهد از سلاح شیمیایی استفاده کند.

جهانگیری با بیان اینکه ما کشور امن و با ثباتی در منطقه هستیم ابراز داشت: باید امن و پایدار بمانیم و کمک کنیم امنیت منطقه بیشتر شود و با توجه به شرایط خاص منطقه با همدلی بیشتر کشور را از چالش عبور دهیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه چالشی بیشتر از بیکاری در کشور نداریم بیان کرد: اگر گفته می‌شود نرخ بیکاری کشور 12 درصد است بیکاری نیروی تحصیل‌کرده کشور بالای 25 درصد است و نیازمند تصمیمات جدید است.

جهانگیری با بیان اینکه برای بیکاری باید تولید و سرمایه‌گذاری افزایش یابد گفت: باید منابع مالی را از دنیا جذب کنیم و به کمک بخش خصوصی نیازمندیم و همه بخش‌های کشور با وحدت در یک مسیر قرار گیرند تا مشکلات اقتصادی حل شود.

استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: در فضای پس از برجام توسعه صادرات غیرنفتی با 20درصد رشد نسبت به سال 1394، در سال 1395 به نزدیک 350 میلیون دلار بالغ شد.

وی بابیان اینکه تعداد شرکتهای فعال دانش بنیان هم اکنون بیش از 52 شرکت دانش بنیان است گفت :تلاش داریم این تعداد شرکت به 200 واحد افزایش یابد.

دکتر نجفی بابیان اینکه استان گیلان بعنوان استان پیشرو در پرداخت تسهیلات رونق تولید با پرداخت بیش از 530 میلیارد تومان استان سوم کشور به لحاظ تعداد و درصد جذب در کشور معرفی شد گفت : در همین راستا حجم تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید نیز از حدود 200 میلیارد ریال در ابتدای دولت یازدهم به بیش از 550 میلیارد ریال در سال گذشته بالغ شد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت، استان گیلان در طرح پزشک خانواده حائز رتبه اول شد خاطرنشان کرد : هم اکنون بیش از 1.5 میلین نفر از جمعیت 2.5 میلیون نفری گیلان یعنی بیش از 60درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی ادامه داد : در این دولت از ابتدای طرح مذکور 254 هزار نفر از جمعیت فاقد بیمه استان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

دکتر نجفی با تشکر از بازدید معاون اول رئیس جمهوری با همراهی دکتر نوبخت و دکتر اخوندی از راه آهن گیلان گفت :این خط ریلی با تخصیص اعتباری معادل هزار و 100 میلیارد تومان دردولت یازدهم در آستانه بهره برداری تا رشت قرار گرفته است که امیدواریم با تدبیر دولت محترم تسریع لازم در تکمیل این راه آهن و اتصال آن به انزلی و آستارا صورت پذیرد.

انتهای پیام/1656

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads