کد خبر: 142493 - تاریخ: چهارشنبه، 28 ژوئن 2017 - 18:37

معاون اول رئیس جمهوری:

گیلان با اتصال راه آهن قزوین – رشت به انزلی و آستارا، نقش فراملی ایفا می کند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با اتصال راه آهن قزوین – رشت و در ادامه به انزلی و آستارا، گیلان می تواند نقش منطقه ای و فراملی ایفا کند.

به گزارش خوبان، اسحاق جهانگیری در بدو ورود به گیلان در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه سردارجنگل رشت بیان کرد: مردم این استان در تاریخ همواره به خوبی نقش آفرینی کرده اند.
وی به حضور پررنگ و مشارکت بالای مردم گیلان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به رأی بالای مردم این استان به حجت الاسلام روحانی، یکی از مهمترین اهداف این سفر تشکر از اعتماد مجدد مردم است.
وی گیلان را از مهمترین استان های اقتصادی کشور دانست و گفت: گیلان از نظر کشاورزی نقش تعیین کننده ای دارد ، از نظر صنعتی نیز از جایگاه مهمی برخوردار است ضمن آنکه از نظر گردشگری هم می تواند از اصلی ترین مقاصد گردشگران باشد.
جهانگیری با تاکید بر لزوم تکمیل زیربناهای مورد نیاز استان گیلان از جمله راه آهن گفت: علاقمند بودیم راه آهن رشت سریع تر به بهره برداری برسد اما محدودیت های بودجه ، گاهی طرح های مهم کشور را با تاخیر مواجه می کند.
وی با بیان اینکه این راه آهن باید به انزلی و آستارا و سپس به جمهوری آذربایجان متصل شود، گفت: گیلان می تواند از یک سو نقش منطقه ای و فراملی ایفا و از سوی دیگر، استان های کشور را به یکدیگر متصل کند.
جهانگیری با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل این پروژه طبق برنامه زمان بندی شده از سوی وزیر راه و شهرسازی، همچنین از نهایی شدن تکمیل آزاد راه رشت – قزوین خبر داد و افزود: در این سفر موانع موجود بر سر راه تکمیل این آزادراه را بررسی خواهیم کرد تا این طرح به صورت کامل در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/456215

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads