کد خبر: 14246 - تاریخ: دوشنبه، 10 دسامبر 2012 - 18:39

بازدید میدانی پلیس فتا از چندین کافی نت در گیلان

خوبان خبر: رئیس پلیس فتای گیلان از بازدید میدانی از نت‌سراهای استان خبر داد و گفت: با مدیران نت‌سراهایی که خدمات غیر مجاز ارائه داده و فعالیت‌های غیرقانونی انجام دهند طبق قانون جرایم رایانه‌ای برخورد می‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، رئیس پلیس فتای گیلان از بازدید میدانی از نت‌سراهای استان خبر داد و گفت: با مدیران نت‌سراهایی که خدمات غیر مجاز ارائه داده و فعالیت‌های غیرقانونی انجام دهند طبق قانون جرایم رایانه‌ای برخورد می‌شود.

ایرج محمدخانی در کارگاه آموزشی صنوف نت‌سرای گیلان به رویکرد بزهکاران اینترنتی در فضای مجازی و مشکلاتی که مجرمان سایبر به دلیل غفلت برخی مدیران کافی‌نت‌ها به وجود می‌آورند، اشاره کرد.

وی کارخواست‌های مشترک پلیس فتا و اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان که به صورت رنگی با همت اداره نظارت بر اماکن عمومی چاپ شد و در اختیار مدیران نت‌سراها قرار گرفت را تشریح کرد و گفت: اجرای کارخواست‌های توزیع شده در ایجاد بستری امن و قابل اعتماد و اطمینان برای شهروندان و نا‌امن کردن نت‌سراها برای مجرمان اینترنتی بسیار تاثیر‌گذار و حیاتی است.

رئیس پلیس فتای گیلان توجه به راهکارهای علمی و عملی این پلیس را در تامین مطلوب امنیت کاربران دنیای دیجیتال تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: این راهکارها آنها را در برابر چالش‌ها، آسیب‌ها و تهدیدهای دنیای مجازی واکسینه می‌کند.

وی از بازدید میدانی نت‌سراها با محوریت اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان در آینده خبر داد و یادآور شد: با مدیران نت‌سراهایی که خدمات غیر مجاز ارائه داده و فعالیت‌های غیر قانونی انجام دهند، طبق قانون جرایم رایانه‌ای برخورد می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در ادامه کارگاه مذکور اهمیت و حساسیت دفاتر خدمات اینترنت را از زوایای مختلف برای حاضران تشریح کرد و گفت: شاخص و معیار ارزیابی مدیران نت‌سراها، توجه و پایبندی آنها به ضوابط انتظامی و قوانین و مقررات جاری است.

محمد بهادریان به مقررات و ضوابط انتظامی مدون درباره واحدهای صنفی نت‌سرا و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی اشاره کرد و افزود: رعایت نکردن این ضوابط، موجب تجاوز سودجویان در حریم خصوصی افراد شده و ضربه‌های امنیتی و اقتصادی بر جامعه وارد می‌کند.

وی بر اشرافیت مدیران و متصدیان واحدهای صنفی نت‌سرا در حوزه کاری خود و شناسایی کاربران اینترنت و اشرافیت بر آنها اشاره کرد.

این مسئول خواستار هوشیاری و دقت‌نظر مدیران نت‌سراها بر موضوع امنیت و تحقق راهکارهای مشترک پلیس فتا و اداره نظارت بر اماکن عمومی شد و تصریح کرد: نحوه ثبت مشخصات سرویس گیرنده، نصب دوربین مداربسته، تجهیز سامانه‌های مستقر در دفاتر خدمات اینترنت به نرم‌افزارهای امنیتی و به‌روز رسانی آن در پیشگیری از وقوع جرایم حوزه فتا بسیار مهم است.

 

انتهای پیام/6064

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads