کد خبر: 141550 - تاریخ: جمعه، 16 ژوئن 2017 - 10:03

شب گذشته /

آیین های ویژه شب قدر و شهادت امام علی(ع) در بخش لشت نشا برگزارشد

مردم بخش لشت نشا با سردادن ندای ‘خلصنا من النار یا رب’ در نخستین شب از شب های احیا از آتش دوزخ به بارگاه باری تعالی پناه بردند و با ندای یا ‘غیاث المستغیثین’ سعادت دنیا و اخری را از فریادرس فریادخواهان طلب کردند .

به گزارش خوبان: شب قدر، پاک‌ترین سرود آفرینش است که خداوند در جان انسان‌ها دمیده است. قدر، بهترین فرصت هجرت است که در تقدیر انسان آمده و لحظه طلایی مغفرت است که لب‌های نازک و معصوم گل‌ها را به حسرت کشانده است.

شب گذشته حال و هوای مساجد بخش لشت نشا رنگی دیگر داشت؛ رنگی از جنس انسان‌هایی که فرصت این را داشتند تا آینده خویش را بشناسند و سرای جاودان خود را با چشم دل ببینند و قبل از این که جسم او به مقام حسرت و ندامت برسد، روح خویش را روانه آن دیار کند و آن مقامات و منازل را بشناسد تا خواب غفلت او را نرباید و چرب و شیرین و زر و زیورِ آن، چشم دلش را کور نکند.

مردم بخش لشت نشا با سردادن ندای ‘خلصنا من النار یا رب’ در نخستین شب از شب های احیا از آتش دوزخ به بارگاه باری تعالی پناه بردند و با ندای یا ‘غیاث المستغیثین’ سعادت دنیا و اخری را از فریادرس فریادخواهان طلب کردند و با زمزمه های ناب بندگی در هنگامه استغفار و بخشش، آینه ایمان و یقین خود را به بخشندگی و مهربانی پروردگار خویش جلا بخشیدند و با دستانی آکنده از تضرع و بندگی به پیشگاه الهی کوله باری از آرامش را برای یکسال آتی دل های خود توشه گرفتند.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads