کد خبر: 141523 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 ژوئن 2017 - 11:24

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

روند رو به رشد طلاق مهار شد | دلایل کاهش رشد جمعیت

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته، یادآور شد: باتوجه به اقدامات صورت گرفته در راستای ابلاغ سیاست های کلی جمهیت شاهد کاهش نرخ رشد طلاق در و همچنین مهار روند رو به رشد طلاق هستیم.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا نقی پور در همایش روز ملی جمعیت که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت  استان گیلان در رشت برگزار شد با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی افزایش جمعیت از سوی مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ۱۴ بند تمامی ابعاد مرتبط با مسایل جمعیتی را مطرح کردند و این نشاندهنده آن است که ایشان کاهش جمعیت کشور را خطر جدی برای آینده مملکت دانستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مقدمه ابلاغ سیاست های کلی افزایش جمعیت می فرمایند«با عنایت به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی؛ و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی کشور به‌عنوان یک فرصت و امتیاز؛ و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال‌های گذشته، سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ می‌گردد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان ازدواج در سنین بالا، تاخیر در بارداری، مسایل مربوط به مرگ و میر و مهاجرت را از دلایل کاهش نرخ رشد جمعیت عنوان کرد.

نقی پور ارتقای دانش عمومی در ارتباط با سلامت و جمعیت، خدمات مشاوره و مراقبت، توانمند سازی نیروی انسانی برای ارتقای مشاوره و خدمات باروری سالم، تقویت و ارتقای برنامه آموزش‌های هنگام و پس از ازدواج، توانمندسازی نیروی انسانی در زمینه پیشگیری، غربالگری و ارجاع به هنگام برای تشخیص ناباروری، افزایش آگاهی عمومی در زمینه پیشگیری از ناباروری و پیشگیری را از سقط از جمله مهمترین برنامه‌ریزی در داشتن جمعیت مطلوب و سالم است.

وی با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته، یادآور شد: باتوجه به اقدامات صورت گرفته در راستای ابلاغ سیاست های کلی جمهیت شاهد کاهش نرخ رشد طلاق در و همچنین مهار روند رو به رشد طلاق هستیم.

نقی پور خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته برای افزایش نرخ باروری اگر تنها ۱۰ درصد از افراد مجرد در سن مناسب ازدواج کنند میزان باروی به ۲.۶ خواهد رسید.

انتهای پیام/147


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads