کد خبر: 141352 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 ژوئن 2017 - 09:31

سعید قربانی شیجانی:

آتش به اختیار، بر مبنای تفکر و تعقل است

سعید قربانی در پایان گفت: در صورت وجود عنصر تفکر و تعقل صحیح است که هر اقدامی در جای مناسب خود خواهد نشست.

سعید قربانی شیجانی، دانش آموخته دانشگاه مذاهب اسلامی در گفتگو با خوبان خبر گفت: پس از دیدار رهبرانقلاب با دانشجویان در ماه مبارک رمضان از مفهوم آتش به ختیار تعبیر های متفاوتی گردید که برخی به شدت سخیف بودند به خصوص آنها که آنچه دوست دارند بگویند را تکرار می کنند و نه به گوینده و نه به سیاق کلام او و نه به مخاطب و جوانب ان کلام کاری ندارند.

 

وی افزود : چه آن ها که رهبر مدبر و فرهیخته مان را به فرمان رفتارهای خودسرانه متهم نمودند و چه آن ها که گمان کردند اقدامات سطحی و غلط شان مصداق این امر است.

وی گفت : فرمان رهبری صرفا به معنای توقف نکردن در ساختارهای فشل اداری و روابط بروکراتیک بدور از کارکرد مناسب است و اتفاقا بشرط شئ است! مشروط است به وجود قوه عاقله ای که توان فهم صحیح را دارد و نیازی به هدایت بالاتر ندارد.

دانش آموخته دانشگاه مذاهب اسلامی گفت : آنجا که در برخی نهادها محرومین و مستضعفین به فراموشی سپرده میشوند و عده ای مخلصانه و بی هیچ چشم داشت در قالب خیریه و گروه های سازندگی به کمک این محرومین می شتابند چنین بنظر میرسد که این نمونه ای از این اتش به اختیار از روی دغدغه و تفکر درست است ، و اگرنه که اتش به اختیار هم سابقه رخ دادن دارد همان جا که حاصل ان اتش کشیدن اموال عمومی در فتنه 88 بود و این نمونه بارزی از یک اتش به اختیار به دور از تفکر و تعقل بوده است.
سعید قربانی در پایان گفت: در صورت وجود عنصر تفکر و تعقل صحیح است که هر اقدامی در جای مناسب خود خواهد نشست. سخت گیری های رهبری درباره اقدامات سطحی و تذکرات پیاپی به جریان دانشجویی برای تعمیق، پیش فرض های فهم فرامین رهبری است که خوب است اینها نیز شنیده شوند و تحریف در فهم رخ ندهد! و همچنان که این کلام رهبری را به گوش سپردیم دیگر کلام های ایشان را در تکمله این اقدام به فراموشی نسپاریم.

انتهای پیام/82


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads