کد خبر: 141268 - تاریخ: یکشنبه، 11 ژوئن 2017 - 17:01

استاندار گیلان:

باید در مسیر توسعه و ایجاد اشتغالزایی بانوان گام‌های بیشتری برداشته شود

استاندار گیلان گفت: باید در مسیر توسعه و ایجاد اشتغالزایی بانوان گام‌های بیشتری برداشته شود.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی ظهر امروز در مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع دستی استان گیلان در رشت با اشاره به اینکه وجود عشق، هنر و خلاقیت موجب از بین رفتن نفرت، خشونت و دشمنی می‌شود اظهار داشت: گیلانیان همواره در هنر و خلاقیت پیشتاز هستند و هنر در گیلان همواره جاری است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه قسمت عمده‌ای از جامعه هنرمندان استان گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند و این امر نشانه فعالیت گسترده بانوان است خاطرنشان کرد: باید در مسیر توسعه و ایجاد اشتغالزایی بانوان، به‌ویژه در حوزه صنایع دستی، گام‌های بیشتری برداشته شود.

نجفی ایران را جزء 10 کشور برتر جهان در حوزه صنایع دستی نام برد و با بیان اینکه توسعه و درآمدزایی در حوزه‌های مختلف نیازمند تعامل با کشورهای دنیا است تصریح کرد: با ایجاد درهای بسته و قطع ارتباط با کشور های نمی توان عرصه های هنر را در کشور گسترش داد.

وی با تاکید بر اینکه برقراری ارتباطات جهانی، منطقه‌ای، توسعه زیرساخت‌ها و بازاریابی از اصول رونق صنایع دستی است بیان داشت: توسعه و رونق صنایع دستی به‌همراه گسترش گردشگری در استان گیلان موجب افزایش ورود گردشگران به استان می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به برخی از مشکلات و معضلات پیش روی هنرمندان صنایع دستی خاطرنشان کرد: در راستای رفع معضلات و مشکلات پیش روی هنرمندان صنایع دستی، باید به‌صورت ملی گام‌های گسترده برداشته شود و این مطالبات از سوی استان پیگیری می‌شود.

نجفی از تشکیل سرای تجاری ایرانیان توسط غرفه‌های صنایع دستی گیلان در کشور آستاراخان خبر داد و گفت: به‌منظور تعالی اقتصادی و اشتغالزایی در گیلان، روستاهای بدون بیکار ایجاد شده و امید است با همت‌های ویژه، گیلان به‌عنوان استان بدون بیکار معرفی شود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads