کد خبر: 140799 - تاریخ: دوشنبه، 5 ژوئن 2017 - 09:45

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان:

82 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند

علیرضا محمدی گفت: گیلان به لحاظ شرایط اقلیمی و جغرافیایی از استانهای پیر کشور است و هم اکنون 82 هزار سالمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند و از خدمات معیشتی و درمانی امداد بهره مند هستند.

به گزارش خوبان؛ علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با عرض تسلیت و گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) ، اظهار کرد: کمیته امداد در سال 57 تنها 22 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل و با هدف رسیدگی به امور نیازمندان و محرومان تاسیس شد.

وی با بیان اینکه اندیشه امام راحل برگرفته از مکتب الهی ، تفکر دینی و مدیریت جهادی بود ، تاکید کرد:کمیته امداد نیز با تاسی از اندیشه امام و منویات رهبری بیش از سه دهه است که خدمات گوناگونی را در حوزه های حمایتی ، معیشتی ، مسکن ، درمان و … به نیازمندان ارائه می دهد.

محمدی با اشاره به رویکرد کمیته امداد در سال های اخیر،افزود : بحث توانمندسازی خانواده ها در همه ابعاد اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و اعتقادی در حال اجرا است و شناسایی استعدادها و توانمندی های مددجویان و هدایت آنها به سمت ایجاد اشتغال در دستور کار این نهاد  قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تصریح کرد : گیلان به لحاظ شرایط اقلیمی و جغرافیایی از استانهای پیر کشور است و هم اکنون 82 هزار سالمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند و از خدمات معیشتی و درمانی امداد بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه نیازهای امروز خانواده های محروم بسیار متنوع است ، افزود:کمیته امداد به تنهایی قادر به حل همه مشکلات نیازمندان نیست و انتظار داریم تا همه دستگاه های اجرایی در کنار این نهاد یاریگر فقرا باشند.

محمدی در ادامه با تبریک ماه مبارک رمضان ، به برخی برنامه های کمیته امداد در این ماه اشاره کرد و گفت : اطعام و افطاری با نقش آفرینی خیران و نیکوکاران برای 100 هزار نفر از نیازمندان در سطح استان انجام می شود و طرح کیسه همیان مولا نیز برای جمع آوری کمک های غیرنقدی مردم و خیران پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به پرداخت 6 میلیارد تومان زکات توسط مردم استان طی سال گذشته ، افزود : با تشکیل شورای زکات در روستاها ، زکات جمع آوری شده در هر روستا صرف امور نیازمندان همان روستا و محل  می شود.

انتهای پیام/26


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads