کد خبر: 14056 - تاریخ: یکشنبه، 9 دسامبر 2012 - 12:07

در جلسه علنی صبح امروز رخ داد.

سرعت‌گیر لاریجانی بر سر راه اخطارها و تذکرات نمایندگان!

خوبان خبر: از آغاز جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، درگیری لفظی نسبتا شدیدی بین مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صحن علنی را متوجه خود کرد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، از آغاز جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، درگیری لفظی نسبتا شدیدی بین مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صحن علنی را متوجه خود کرد.

کوچک زاده ده‌ها بار با صدای بلند خطاب به رئیس مجلس گفت: درباره دستور جلسه اخطار قانون اساسی دارد و اولویت دارد درباره اخطارش نطق کند. وی گفت: این روش شما استبداد است.

اما علی لاریجانی با عباراتی چون «من به شما عرض می‌کنم که سر جایتان بنشیند» ، «با مجلس این طور صحبت نکنید» از کوچک زاده خواست به فریادهای خود علیه هیئت رئیسه ادامه ندهد؛ کوچک زاده نیز خطاب به نمایندگان مجلس گفت اخطار من درباره دستور جلسه است و آقای لاریجانی باید اجازه بدهد تا نطق کنم. اما چند نفر از نماینده‌های حامی لاریجانی با صدای بلند بر سر کوچک زاده فریاد زدند و عبارت «بنشین» را تکرار کردند.

 

*جمیری: دستور مجلس تکرار مکررات است/ لاریجانی: این طور نیست

همچنین عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس طی تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: متاسفانه دستور جلسات مجلس تکرار مکررات است. در یک هفته تصمیم می‌گیریم 10 مورد را در دستور کار قرار دهیم اما هفته‌ای آینده‌اش تمام دستورها را کنار می‌گذاریم و موضوع دیگری را بررسی می‌کنیم.

 

جمیری با بیان اینکه باید بر دستورهای جلسات علنی مجلس نظم حاکم باشد از رئیس مجلس خواست درباره بی‌نظمی دستورات جلسات علنی مجلس پاسخگو باشند.

 

جعفری: اولویت کشور مسائل اقتصادی است نه قانون انتخابات/ لاریجانی: وارد نیست

 

به گزارش فارس، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد هم طی اخطاری در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس خطاب به علی لاریجانی گفت: می‌خواهم خود و همه نمایندگان را به یک معروف بزرگ دعوت کنم و آن این است که در شرایط کنونی اولویت ما باید بررسی مشکلات اقتصادی باشد نه مسائل دیگر.

 

وی افزود: اکنون ما به جای بحث درباره قانون انتخابات باید مسائل اقتصادی را بررسی کنیم تا مشکلات مردم حل و فصل شود.

 

علی لاریجانی با قطع نطق نماینده بجنورد و با بیان اینکه بحث شما اخطار ندارد گفت مسائل اقتصادی در دستور کار مجلس بوده است و ما آن را بررسی کرده‌ایم.

 

کمال پیرموذن نماینده مردم اردبیل طی تذکری در حمایت از پاسخ رئیس مجلس به نماینده بوشهر گفت: حل مشکلات اقتصادی در گرو برطرف کردن مشکلات مدیریتی کشور است و اصل و اولویت کشور اصلاح قانون انتخابات است که آقای رئیس مجلس آن را در دستور کار قرار داده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر جمیری گفت: مشکل اینجا است که برخی دستورات جلسه علنی به دلیل اخطارهایی که نمایندگان می‌دهند مسکوت می‌ماند و ما مجبور هستیم برای رفع ابهام طرح‌ها و لوایح را به کمیسیون‌ها برگردانیم و موضوع دیگری رابررسی کنیم. لذا اینکه می‌گویید تکرار مکررات است درست نیست.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads