کد خبر: 140226 - تاریخ: یکشنبه، 28 می 2017 - 12:52

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان

سال گذشته چهار هزار و ۳۱۲ طرح اشتغالزایی توسط مددجویان گیلانی به اجرا درآمده است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان گفت:سال گذشته چهار هزار و ۳۱۲ طرح اشتغالزایی توسط مددجویان گیلانی به اجرا درآمده است.

به گزارش خوبان، حبیب اله رضادوست ، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با بیان اینکه توانمندسازی از طریق ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت از فعالیت های مهم کاری کمیته امداد است ، اظهار کرد : نیاز سنجی، استعداد یابی، ارتقاء مهارت های شغلی ، اجرای طرح های کسب و کار ، نظارت بر طرح ها ، بازاریابی ، پایدار سازی و خودکفایی از فرایندهای ایجاد  اشتغال برای مددجویان است .

رضادوست به موضوع اشتغال مددجویان در طرح کارآفرینی اشاره کرد و افزود: برای هر فردی که در طرح کارآفرینی مشغول به کار شود تا سقف 15 میلیون تومان وام پرداخت می شود .

وی با اشاره به اینکه اگر یک بنگاه اقتصادی بخواهد مددجوی ما را مشغول به کار کند تا دو سال حق بیمه کارفرما توسط کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان تصریح کرد : به منظور كمك به توليد و اشتغال در سال گذشته، تسهيلات در قالب وام قرض الحسنه 15 ميليون تومانی با نرخ چهار درصد به كارآفرينان پرداخت شد.

رضادوست آموزش را از ارکان اساسی ایجاد اشتغال در کمیته امداد دانست و گفت : آموزش و کسب مهارت از مهمترین مسائل در اشتغالزایی های این نهاد هستند که برای تحقق این امر سال گذشته 10 هزار نفر از مددجویان آموزش های لازم در زمینه ایجاد شغل را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و 312 طرح اشتغالزایی توسط مددجویان گیلانی به اجرا درآمده است ، خاطرنشان کرد : برای اجرای این طرح ها 65 میلیارد تومان هزینه شده است.

رضادوست با بیان اینکه تاکنون 3 هزار نفر از مددجویان ، تحت حمایت های بیمه ای قرار گرفته اند، تصریح کرد:250 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد هم که به سن بازنشستگی رسیده بودند از طریق بیمه تامین اجتماعی مستمری بگیر شدند.

 انتهای پیام/456


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads