کد خبر: 140209 - تاریخ: یکشنبه، 28 می 2017 - 08:42

برای نخستین بار در استان گیلان:

ژل رویال صنعتی به‌صورت انبوه در سیاهکل برداشت شد

برای نخستین بار در استان گیلان طرح تولید انبوه ژل صنعتی به همت مجموعه شرکت تعاونی تولیدی زنبورعسل و ملکه آویشن دیلمان در روستای توتکی از توابع بخش مرکزی سیاهکل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خوبان، فرماندار شهرستان سیاهکل در حاشیه آغاز برداشت ژل رویال در این شرکت تعاونی اظهار کرد: باید از تمام استعدادها و توانمندی‌های موجود در این شهرستان در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بهره ببریم.

رضا اسلامی با اشاره به نقش شرکت‌های تعاونی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه گفت: حمایت از شرکت‌های تعاونی در اولویت برنامه‌های این شهرستان قرار دارد.

وی با تأکید بر حمایت بیشتر از تولیدکنندگان و کارآفرینان افزود: دولت تلاش دارد تا با حمایت از بخش‌های خصوصی، تعاونی‌ها و کارآفرینان زمینه ایجاد اشتغال و کار را هر چه‌بهتر در جامعه فراهم سازد.

وی کاهش واردات و تلاش در جهت افزایش صادرات را از اهداف دولت عنوان کرد و گفت: با همبستگی و تلاش می‌توانیم در جهت تحقق شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) گام برداریم.

اسلامی با ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در جهت تولید ژل رویال صنعتی در این شهرستان اظهار داشت: از کلیه سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و تعاونی به‌منظور اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و …در این شهرستان حمایت می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سیاهکل نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرستان سیاهکل از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و …برخوردار است.

حسن کهن روز با تأکید بر استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها به‌منظور توسعه پایدار منطقه گفت: در بخش کشاورزی این شهرستان از توانمندی‌های بسیار مطلوبی جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بهره‌مند است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سیاهکل با اشاره به شرایط آب و هوایی جلگه‌ای، جنگلی و کوهستانی این شهرستان افزود: وجود منابع طبیعی خدادادی همچون پوشش گیاهی متنوع موجب شده تا زمینه پرورش زنبورعسل در این شهرستان به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم کشاورزی از اهمیت فراوانی برخوردار شود.

وی بابیان اینکه به همت جهاد کشاورزی و برگزاری دوره‌های آموزشی -ترویجی، زمینه افزایش کارآفرینان بسیاری در این منطقه فراهم‌شده تصریح کرد: هم‌اکنون حدود یک‌صد نفر از زنبورداران این شهرستان به‌صورت پراکنده در زمینه پرورش زنبورعسل فعالیت دارند.

کهن روز ساماندهی و حمایت از این زنبورداران را از اهداف و سیاست‌های مهم تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود این زنبورداران در قالب تعاونی‌های نوع جدید چون شرکت تعاونی توسعه و عمران به‌صورت هلدینگ، تأمین نیاز و پشتیبانان مشاغل خانگی ساماندهی و موردحمایت قرار بگیرند.

وی با تأکید بر جایگاه این شرکت‌ها در توسعه بخش زنبورداری شهرستان افزود: افزایش تعداد کلنی‌های زنبورعسل، ساخت کندو، افزایش میزان تولید عسل، تولید بره موم، تمرکز بر پرورش بیشتر ملکه زنبورعسل، رونق اقتصادی زنبورداران، لزوم توجه به تولید ژل رویال صنعتی و… از اهداف و برنامه‌هایی که با جدیت در این شهرستان دنبال می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سیاهکل با اشاره به اجرای طرح تولید ژل رویال صنعتی در این شهرستان بیان کرد: اجرای این طرح می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه و افزایش سطح درآمدی زنبورداران به‌ویژه افزایش ارزش‌افزوده نقش مؤثری داشته باشد.

کهن روز بابیان اینکه در اجرای این طرح به ازای هر 10 کندوی عسل برای یک نفر اشتغال ایجاد می‌شود تصریح کرد: تولید ژل رویال صنعتی از درآمد بسیار بالایی (هر گرم از این ژل بین 70 تا 80 هزار ریال خریدوفروش می‌شود) برخوردار است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه این طرح در منطقه افزود: برداشت ژل رویال صنعتی از سوم فروردین‌ماه آغاز و تا پانزدهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سیاهکل افزود: امیدواریم با توسعه طرح تولید ژل رویال صنعتی در بین زنبورداران منطقه شاهد تحولات ارزشمندی در بخش اقتصادی این شهرستان باشیم.

ژل رویال یا شاه انگبین یک ماده غذائی بسیار ارزشمند و داروئی است که توسط زنبورهای عسل تهیه می‌شود. این ژل در درمان بسیاری از ناتوانی‌ها و امراض ازجمله در کاهش چربی خون، تنظیم هورمون‌ها، کمک به باروری و تسریع در بهبودی ناتوانی جنسی، کمک به رشد استخوان، محرک رشد، اشتهاآور، رفع سختی رگ‌ها، بهبودی روماتیسم مفصلی، درمان افسردگی، افزایش‌دهنده مقاومت بدن در مقابله با عفونت‌ها و جلوگیری از پیری زودرس بسیار مؤثر است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads