کد خبر: 139994 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 می 2017 - 08:20

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان:

کارفرمایان استان گیلان ۳۳۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به بدهی ۳۳۰ میلیارد تومانی کارفرمایان استان گیلان بابت حق بیمه‌های نیروهای خود گفت: در صورت پرداخت به‌موقع معوقات کارفرمایان، ارائه خدمات به جامعه مستمری بگیران و بیمه شدگان بهتر می‌شود.

به گزارش خوبان، جمیل حق پرست در نشست خبری در رشت با اشاره به بدهی 330 میلیارد تومانی کارفرمایان استان گیلان بابت حق بیمه‌های نیروهای خود در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، کارگاه های صنعتی، صنفی، خدماتی و کشاورزی اظهار داشت: در صورت  پرداخت به‌موقع معوقات کارفرمایان، ارائه خدمات به جامعه مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان بهتر می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان تصریح کرد: بعد از اعلام دو مرحله بخشودگی جرائم بیمه‌ای در سال 95، بیش از هزار و 800 درخواست بخشودگی در 27 شعبه استان گیلان به ثبت رسیده که در واحدهای اجرایی در حال رسیدگی به این درخواست‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه 27 شعبه اصلی بیمه تامین اجتماعی و 5 واحدکارگزاری و 8 واحد اقماری برای مراجعه کنندگان در سطح استان گیلان دارا هستیم از افتتاح بیست و هشتمین شعبه تامین اجتماعی گیلان در سنگر در هفته تامین اجتماعی در تیرماه امسال خبر داد.

حق پرست با اشاره به اینکه مدت انجام خدمت سربازی برای ثبت در سوابق بیمه‌ای توسط افراد متقاضی قابل خریداری است گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی و پر کردن درخواست و پرداخت حق بیمه در مدت سربازی، از سوابق بیمه‌ای آن بهره مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان عنوان کرد: در سال 96 حداقل دستمزد روزانه، 309 هزار و 977 ریال مصوب شد که در این زمینه رشد 14.5 درصدی داشتیم و مقرر شد هیچ مستمری بگیری کمتر از یک میلیون و 100 هزار تومان دریافتی نداشته باشد.

حق‌پرست با بیان اینکه به مرز 400 هزار بیمه شده اصلی در استان گیلان رسیده‌ایم خاطرنشان کرد: ما تعیین‌کننده مستمری نیستیم بلکه خود بیمه پرداز بر اساس حق بیمه پرداخت شده تعیین کننده حدود مستمری خویش است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه کارفرمایان می‌توانند با پوشش بیمه‌ای کارگران خود از هزینه‌های غیرقابل جبرانی که متوجه خود کارفرماست پیشگیری کنند افزود: اگر دستمزد واقعی افراد اعلام شود آینده بهتر و روشن‌تری برای کارگران ترسیم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مکانیسم‌هایی برای کنترل و بازرسی از دفاتر قانونی داریم گفت: کارگران از طریق مسیرهای تعریف شده شامل سایت سازمان تامین اجتماعی گیلان و مراجعه حضوری به سازمان، بدون اعلام کتبی و یا از طریق تلفن 1420 می‌توانند محل کار خود را اعلام کرده تا بازرسان سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و آن‌ها را تحت پوشش قرار دهند.

حق پرست با اشاره به اینکه معیار حق بیمه رانندگان تاکسی، روزانه 341 هزار ریال تعیین شده است افزود: 13.5 درصد معافیت حق بیمه از محل یارانه حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و معیار 341 هزار ریالی در تعداد روزهای ماه 30 روزه و یا 31 روزه ضرب می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یکی از پرمراجعه‌ترین سازمان‌های کشور است گفت: با استفاده از امکانات روز دنیا و استفاده از خدمات اینترنتی در ابلاغ الکترونیکی و بازرسی الکترونیکی در ماه، حدود 120 هزار مراجعه را در سطح شعب استان گیلان کاهش دادیم.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: حذف دفترچه‌های کاغذی در سال 95 انجام شد و بیمه شدگان تامین اجتماعی با مراجعه به واحدها و مراکز این سازمان از جمله بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با کد ملی و یا بارکد مخصوص ویزیت شده و تمامی اقدامات درمانی و  داروها هم از طریق همین سیستم برایشان تامین می‌شود.

حق پرست با اشاره به اینکه امروز در قالب یک طرح، بحث سخت و زیان آور بودن شغل رانندگان شهری و برون شهری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود گفت: پس از طرح در مجلس، منتظر تصمیم گیری نمایندگان مجلس و نتایج حاصل از آن  در مورد این طرح هستیم.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads