کد خبر: 139953 - تاریخ: چهارشنبه، 24 می 2017 - 21:50

استاندار گیلان:

465 واحد تولیدی و صنعتی در گیلان احیاء و به بهره برداری رسیده است

استاندار گیلان در نشست کارگروه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی گفت: 465 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی با استفاده از تسهیلات رونق تولید در استان احیاء و یا به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در این نشست با بیان اینکه سال گذشته 530میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بیش از900 واحد صنعتی و کشاورزی پرداخت شد، افزود: با استفاده از این تسهیلات 340 واحد راکد و نیمه تعطیل احیاء و 125 واحد بهره‌برداری شد.
وی همچنین از افزایش 25 درصدی اعتبار تسهیلات کارگروه رفع موانع رونق تولید استان در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا سهم استان حدود 600 میلیارد تومان خواهد بود که چنانچه روند سال گذشته را داشته باشیم، باید حداقل تا 800 میلیارد تومان برنامه‌ریزی داشته باشیم .
نجفی اشتغال، تولید بیشتر و پویایی اقتصاد را از جمله خواسته‌های مردم عنوان کرد و افزود : باتوجه به سند چشم انداز توسعه کشور، وظایف‌ ما در کارگروه رفع موانع تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی سنگین‌تر است.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: امسال رشد شاخص‌ها در کارگروه رفع موانع تولید را رصد خواهیم کرد و مدیران باید پاسخگوی عملکرد خود و پیگیر باشند.
وی بر ضرورت اهتمام و جدیت هرچه بیشتر مدیران در سال جاری تأکید کرد و افزود : دولت مصمم در حل مشکلات مردم و اجرای تمامی وعده‌های داده شده است.
وی بر ضرورت پیگیری مجدانه دبیرخانه کارگروه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در سازمان برنامه و بودجه و تلاش ویژه سازمان صنعت ، معدن و تجارت در این بخش تأکید کرد .
استاندار گیلان همچنین بر لزوم توسعه شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و افزود : توسعه این شرکت‌ها، افزایش اشتغال را در پی خواهد داشت که تحقق آن از جمله برنامه‌های دولت به شمار می‌رود.
وی بر ضرورت تلاش تمامی دستگاه‌ها در جهت توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان تأکید کرد و گفت: گیلان گنجایش صنایع سنگین را نداشته هر چند که به جد پیگیر احداث پتروشیمی در رودسر و لوشان هستیم و در جلگه مرکزی، مرکز استان و منطقه آزاد تنها باید در جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فناور تمرکز کنیم.
استاندار گیلان به توسعه پروژه‌های دریامحور و تکالیف بنادر و شیلات در این بخش اشاره کرد و افزود : باید جدیت و تلاش بیشتری در مباحث دریا محور استان صورت پذیرد.
وی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر مدیران در توسعه پرورش ماهیان خاویاری تأکید کرد و گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی نیز باید با جدیت و به صورت عملیاتی در جهت اجرای هر چه بهتر پنجره واحد تلاش کند .
وی با انتقاد از افرادی که افتتاح پروژه‌های استان را کار تبلیغاتی می‌دانستند اظهار داشت : روز گذشته 37 میلیارد تومان پروژه در شهرستان آستارا افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
وی در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان به دلیل انتخابات کار را متوقف کرد، افزود: تا زمانی که صداقت و درستی خود را ادامه دهیم، اعتماد مردم از ما سلب نخواهد شد و باید در گفتمانی که دولت تدبیر و امید آن را شروع کرده، به جد پیگیر باشیم.
در حال حاضر 2 هزار و 600 واحد صنعتی در گیلان فعال است. این استان دارای 36 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب نیز هست که در این شهرک ها 14 هزار و 400 نفر مشغول به کار هستند.

 

انتهای پیام/16656


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads