کد خبر: 139891 - تاریخ: چهارشنبه، 24 می 2017 - 08:40

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) :

همه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تا ۳ سال آینده صاحب‌خانه می‌شوند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از صاحب‌خانه شدن تمام مددجویان این کمیته تا ۳ سال آینده خبر داد.

به گزارش خوبان، پرویز فتاح در نشست تخصصی دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد  به تبیین  سیاست‌های کمیته امداد در حوزه تأمین مسکن مددجویان پرداخت.

رئیس کمیته امداد در این نشست با تأکید بر حل مشکل مسکن مددجویان طی سه سال آینده، گفت: افزایش مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، تأمین اعتبارات دولتی، استفاده از ظرفیت خیّران و نیکوکاران، بهره‌گیری از امکانات و اعتبارات و ظرفیت استانی از جمله مواردی است که بستر لازم برای ارائه خدمات هرچه بیشتر در حوزه مسکن نیازمندان را فراهم کرده و باید حداکثر بهره برداری لازم در این زمینه به عمل آید.

وی  با تصریح بر لزوم بررسی وضعیت مددجویان فاقد مسکن و دریافت اطلاعات صحیح از این افراد، خاطرنشان کرد: اولویت برخورداری از خدمات مسکن با مناطق روستایی، محروم، مرزی، شهرستان‌های زیر 100هزار نفر جمعیت و مناطق در معرض آسیب بلایای طبیعی است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال 95 حدود 400 میلیارد تومان برای تأمین مسکن مددجویان هزینه شده است، گفت: اعتبار حوزه مسکن کمیته امداد در سال 96 با استفاده از اعتبارات دولتی، جمع‌آوری صدقات، مشارکت خیران و منابع اختصاصی این نهاد در سال 96 به یک‌هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 20 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شده‌اند، افزود: همچنان 150 هزار خانوار فاقد مسکن هستند و  منازل 350 هزار خانوار نیازمند تسهیلات تعمیرات و بهسازی است که در صورت اختصاص زمین ارزان‌قیمت از سوی دولت  و بهره‌گیری از ظرفیت استان‌ها و خیران مسکن‌ساز مشکلات مسکن مددجویان رفع خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با ابراز اینکه در حال حاضر بیش از 20 درصد صدقات پرداختی مردم برای تأمین مسکن نیازمندان هزینه می‌شود، بر ایجاد نظام مشارکت خیران، مؤسسات دولتی، غیردولتی و فعالان عرصه صنعت ساختمان به‌منظور تأمین مسکن نیازمندان در زمینه‌های فنی، اجرایی و مالی با نقش آفرینی ویژه خانوارهای تحت حمایت و رویکرد قرض الحسنه تأکید کرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/*


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads