کد خبر: 139744 - تاریخ: یکشنبه، 21 می 2017 - 23:25

تحقیق جدید نشان می دهد؛

مصرف میوه و سبزیجات از ابتلا به نقرس پیشگیری می کند

تحقیق جدید نشان می دهد بیماری نقرس که نوع دردناکی از آرتروز پا هست با یک رژیم غذایی سالم تر قابل پیشگیری است.

به گزارش خوبان، محققان دریافتند رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، مغزیجات آجیلی و غلات کامل و دارای میزان پایین نمک، نوشیدنی های قندی و گوشت قرمز و فرآوری شده که به رژیم غذایی DASH معروف است با ریسک کمتر نقرس مرتبط است. از سوی دیگر، در همین تحقیق مشخص شده است که رژیم رایج غربی با ریسک بالای ابتلا به نقرس همراه است.

بعلاوه این یافته ها نشان می دهد این رژیم غذایی به افرادی که در حال حاضر مبتلا به این بیماری هستند کمک می کند تا از شدت مشکلات شان کاسته شود. اما به گفته محققان تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

در این مطالعه، محققانی از کانادا و آمریکا داده های بالغ بر ۴۴ هزار مرد ۴۰ تا ۷۵ ساله بدون سابقه نقرس و براساس گزارش رژیم غذایی شان از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۲ را بررسی کردند.

نتایج نشان داد افرادی که رژیم غذایی شان بسیار شبیه به رژیم غذایی DASH بود کمتر در معرض ابتلا به نقرس قرار داشتند.

بیماری نقرس زمانی ایجاد می شود که کریستال های نمک اسیداوریک در مفاصل تجمع یافته و موجب التهاب و درد می شوند. این کریستال ها زمانی تجمع می یابند که بدن برخی غذاها و نوشیدنی ها نظیر استیک یا الکل را تجزیه می کند.

به گفته محققان، رژیم غذایی DASH در ابتدا برای درمان و پیشگیری از فشارخون بالا طرح ریزی شد اما در حال حاضر فواید دیگری از آن نظیر کاهش وزن و حال پیشگیری از نقرس نیز گزارش شده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/216356


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads