کد خبر: 13958 - تاریخ: شنبه، 8 دسامبر 2012 - 22:17

خالد مشعل: حماس هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت.

خوبان خبر: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز در جشن بیست‌وپنجمین سالروز تاسیس این جنبش تاکید کرد که حماس هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش خوبان به نقل از فارس،  «خالد مشعل» طی سخنانی در جشن بزرگ بیست‌وپنجمین سالروز تاسیس حماس تاکید کرد: هرقدر که زمان بگذرد، حماس رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت.

وی افزود که حماس آماده توافق سیاسی فلسطینی-عربی در خصوص برنامه سیاسی مشترک است و حماس هرگز برنامه‌ای که همسو با اصول ملی نباشد، نمی‌پذیرد.

مشعل اظهار داشت که ما خواهان انتخابات و شراکت ملی هستیم و حماس موافق با تصمیم ملی فلسطین است.

وی تصریح کرد: اشغالگری، شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و محاصره همه باطل است و به زودی مقاومت همه اینها را زیر پا خواهد گذاشت؛ آزادسازی فلسطین واجب و یک حق و هدف و غایت است و مسئولیت ملت فلسطین، امت عربی و اسلامی است.

مشعل اشاره کرد که جهاد و مقاومت مسلحانه تنها راه حقیقی و درست برای بازپس‌گیری حقوق است، سیاست از رحم مقاومت متولد شده و ما به عنوان سیاستمداران مدیون رهبران مقاومت و شاخه‌های نظامی هستیم.

وی همه کشورهای عربی و اسلامی را به حمایت از مقاومت مسلحانه فلسطین فراخواند و خطاب به رهبران عرب گفت: مقاومت در فلسطین به مال و سلاح شما نیاز دارد.

مشعل درباره مراجعه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان ملل نیز اظهار داشت: اقدام عباس خوب بود اما می‌خواهیم از آشتی و برنامه ملی حمایت کند.

وی خواستار آشتی حقیقی و پایان دادن به اختلافات شد و خطاب به گروه‌های فلسطینی گفت: بیایید آشتی و وحدت ملی و حقیقی را محقق کرده و به صفحات سیاه دودستگی پایان دهیم.

وی افزود: آشتی یعنی وحدت نظام سیاسی، دولت واحد، رئیس واحد، نخست‌وزیر واحد، مجلس قانونگذاری واحد و مرجعیت واحد که همان سازمان آزادی‌بخش است که همه اصول ملی در آن جمع شوند و برنامه آن بر حفاظت از اصول از جمله حق بازگشت و قدس استوار باشد.

انتهای پیام/الف.ن

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads