کد خبر: 139498 - تاریخ: چهارشنبه، 17 می 2017 - 07:56

بازسازی ‌بقعه متبرکه ‌خواهر امام رضا (ع) در رشت بر‌اساس معماری اسلامی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: بنای آستان مقدس فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) در رشت بر اساس معماری اسلامی بازسازی می‌شود.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله عادلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت‌ با بیان اینکه بقعه متبرکه فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) در رشت با قدمت چند صدساله سال‌ها مورد توجه نبود اظهار داشت: این بقعه متبرکه سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و به‌طور ویژه دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه با استانداران گذشته و استاندار فعلی جلسات متعددی را در مورد این بقعه متبرکه برگزار کردیم بیان داشت: انتظار مردم این است که بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در رشت محور توسعه در رشت باشد و این نگاه در شهرداری رشت و شورای اسلامی شهر رشت وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه مغازه‌های اطراف حرم فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) در رشت جزء اموال این حرم است تصریح کرد: در این خصوص جلسات متعددی برگزار شده تا بر اساس قوانین به توسعه و فضای مجموعه حرم اضافه شود.

عادلی اذعان داشت: مردم علاقه مند هستند از مسیر زرجوب تا پشت پارکینگ حرم مطهر فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) در رشت بازگشایی شود و در این مورد صحبت‌هایی انجام شده و در طرح قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در مسیری قرار گرفته که بن بست است عنوان کرد: اگر خیابانی که از تختی به سمت زرجوب ایجاد شده مسیر جدید آن بازگشایی شود می‌تواند به آزاد شدن محله خواهر امام رضا (ع) در رشت کمک کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از بازسازی ساختمان بقعه متبرکه فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) در رشت بر اساس معماری اسلامی خبر داد و گفت: نقشه این طرح آماده شده و در اختیار شهرداری قرار داده شده است.

وی با ابراز رضایت از عملکرد شهرداری رشت در خصوص بازآفرینی محله خواهر امام رشت اظهار داشت: شهرداری رشت در بقعه دانای علی نیز اقدام قشنگی را انجام داد و فضاسازی خوبی در آنجا انجام شد.

عادلی خاطرنشان کرد: امام زادگان یادگار اهل بیت هستند و فرهنگ علوی و تشیع را در بین مردم رواج دادند و هرچه از دین و مذهب شیعه داریم از برکت امام زادگان است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads