کد خبر: 139437 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 می 2017 - 08:12

برنامه نود بیست و پنجم اردیبهشت ماه؛

گفتگو با افتخارآفرینان فوتبال ساحلی/بهترین مربی فوتبال ایران کیست؟

برنامه نود بیست و پنجم اردیبهشت ماه از ساعت 22:52 دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه سیما رفت و ساعت 2:41 بامداد سه شنبه پایان یافت.

به گزارش خوبان، برنامه نود دوشنبه شب این هفته بیست و پنجم اردیبهشت ماه از ساعت  22:52 شروع شد. این برنامه به بررسی اتفاقات مهم یک سال اخیر فوتبال ایران بپردازد. همچنین 22 تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان یعنی پیمان حسینی و محمد احمدزاده به عنوان مهمان در برنامه این هفته حضور خواهند داشت.
نظرسنجی برنامه این هفته در خصوص انتخاب بهترین مربی شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال است که بینندگان برنامه می توانند بین برانکو ایوانکویچ، علی دایی، سید سیروس پورموسوی، مجید جلالی، امیر قلعه نوعی و علی منصوریان یک گزینه را انتخاب کنند.
گفتگو با افتخارآفرینان فوتبال ساحلی/بهترین مربی فوتبال ایران کیست؟
 آنچه در نود امشب خواهید دید:

قهرمانی غیر منتظره نفت در جام حذفی؛ دایی در تیم بدون مالک و پول سهیمه آسیا گرفت.
سفر به شهر یکی از ناشناخته‌های لیگ بعد؛ شور فوتبال در حرارت جم.
گفت‌وگوی زنده با سرمربیان دو تیم صعود کرده به لیگ برتر.

آنالیز برنامه نود به بازی‌های پرسپولیس و نمایش هجومی این تیم پرداخت و نشان داد علی علیپور و مهدی طارمی با هماهنگی ویژه در خط حمله و پاس به یکدیگر نمایش موثری در ترکیب سرخ‌ها دارند.

غیر سرخابی ترین مناطق ایران مورد بررسی قرار گرفت که شمال غرب کشور کمترین هوادار پرسپولیس و استقلال را داشت.
گفتگو با افتخارآفرینان فوتبال ساحلی/بهترین مربی فوتبال ایران کیست؟
در ادامه گزارشی ویژه از بازی های آسیایی تیم های استقلال خوزستان و استقلال تهران پخش شد.
سپس مهمانان برنامه در استودیو حاضر شدند.
 گفتگو با افتخارآفرینان فوتبال ساحلی/بهترین مربی فوتبال ایران کیست؟
در ادامه مجری برنامه در خصوص شرایط و تغییر و تحولات تیم های لیگ برتری صحبت کرد
محمد احمدزاده کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود ضمن عرض تبریک به مناسبت سومی جام جهانی اظهار کرد: 11 سال است افتخار دارم پیراهن تیم ملی را بر تن کنم و سرباز وطن باشم؛ چند سال اول مشکلاتی در فوتبال ساحلی وجود داشت چون ورزش نوپایی بود.

وی ادامه داد: از ابداع کننده‌های این ورزش و مربیان آقایان مقدم، فلاحت‌زاده، موسوی، صاحب‌پور و … که موجب شدند تیم ساحلی الان به این جایگاه برسد، تشکر می‌کنم؛ وضعیت لیگ هم با حضور خانم شهریاری در دپارتمان که موجب شده در دنیا مسابقات منظمی داشته باشیم، قابل تقدیر است.

احمدزاده درباره شکست در نیمه نهایی جام جهانی ابراز کرد: هشت بازی در این چند سال به پنالتی رفته که این نخستین باخت در پنالتی بود؛ فشار بازی‌ها زیاد بود و برد و باخت وجود دارد؛ تجربه می‌شود تا در دوره‌های بعد جبران کنیم.

کاپیتان تیم ملی ساحلی ایران درخصوص مشکلات بیان کرد: زمین ساحلی در ایران داریم اما ماسه ما با مسابقات جهانی و آسیایی متفاوت است؛ تنها ماسه‌ای که می‌توانیم بگوییم به مسابقات برون مرزی نزدیک است زمین‌های کیش یا قشم است که ماسه نسبتا مناسبی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم اردوهای خوبی در امارات یا حتی کیش برگزار کنیم و سومی جهان برای ما تمام شده نباشد.

پس از آن ترین های لیگ برتر فوتبال 95-96 پخش شد.
تیر دروازه: رضا نوروزی(صنعت نفت مقابل سیاه جامگان)، سامان نریمان‌جهان(ماشین‌سازی برابر استقلال خوزستان)، سرور چپاروف(سپاهان مقابل گسترش فولاد)، اکبر ایمانی(پدیده برابر پرسپولیس) و مهدی طارمی(پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان)

حرکات تیمی: تراکتورسازی(برابر پیکان)، سیاه جامگان(مقابل صبای قم)، پیکان(برابر استقلال تهران)، سپاهان(مقابل فولاد خوزستان) و استقلال تهران(برابر صبای قم)

موقعیت از دست رفته: میلاد بدرقه(فولاد خوزستان مقابل ماشین‌سازی)، مرتضی تبریزی(ذوب‌آهن برابر ماشین‌سازی)، مهدی طارمی(پرسپولیس مقابل استقلال تهران)، فرزاد حاتمی(تراکتورسازی برابر سپاهان) و محمد دانشگر(نفت تهران مقابل تراکتورسازی)

پاس گل: فرشید اسماعیلی(استقلال برابر ذوب‌آهن)، محمد ابراهیمی(تراکتورسازی برابر صنعت نفت)، صادق بارانی(پیکان برابر سپاهان)، امیرارسلان مطهری(نفت مقابل تراکتورسازی) و رحیم زهیوی(برابر فولاد خوزستان)

مهارهای برتر: میلاد فراهانی(نفت مقابل صبای قم)، حامد لک(صبا برابر صنعت نفت)، مجتبی روشنگر(پدیده مقابل فولاد)، مهرداد طهماسبی(فولاد برابر پرسپولیس) و سید مهدی رحمتی(استقلال مقابل سیاه جامگان)

– گل‌های برتر: گادوین منشا(پیکان برابر ماشین‌سازی)، امید نورافکن(استقلال مقابل پدیده)، امید جهانبخش(صبا برابر پیکان)، سیامک نعمتی(پیکان مقابل استقلال تهران) و ایمان مبعلی(نفت برابر تراکتورسازی)

پیمان حسینی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود عنوان کرد: تیم ملی فوتبال ساحلی یک تیم با تجربه در دنیاست؛ صمیمیت بازیکنان و حس نزدیکی آنها که مثل یک خانواده و چندین سال در کنار هم هستند و همچنین تلفیق جوانان و با تجربه‌ها موجب شده الان تیم پر قدرتی داشته باشیم.

او ادامه داد: اوکتاویو در فوتبال ساحلی ایران تاثیر زیادی گذاشت، متحول کرد و فوتبال ساحلی ایران مدیون او است؛ خدا را شکر یگ منظم ایران، بهترین و با نظم‌ترین لیگ جهان است که تیم‌های زیادی به صورت رفت و برگشت در رده‌های مختلف آن کار می‌کنند؛ همین لیگ خوب موجب شده تیم ملی خوبی داشته باشیم.

حسینی درخصوص سقف قرارداد در فوتبال ساحلی اظهار کرد: در گذشته شرایط قراردادهای فوتبال ساحلی بد بوده ولی در حال حاضر تیم‌های شهریار ساری و پارس جنوبی بوشهر شرایط را بهتر کردند؛ شمال و جنوب ایران قطب فوتبال ساحلی است و این دو باشگاه حرفه‌ای کار می‌کنند؛ سقف قراردادها در فوتبال ساحلی حدود 100 میلیون تومان است.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی اضافه کرد: امسال می‌خواستم به اسپورتینگ پرتغال بروم ولی به شهریار ساری رفتم؛ واقعا بازیکنان ساحلی شمالی نیاز به تیمی داشتند که بچه‌های منطقه را دور هم جمع کنند که امسال این اتفاق انجام شد.

حسینی تصریح کرد: باتوجه به مقام‌های چند سال اخیر این خودباوری در بچه ها بود که می‌توانیم در مسابقات جهانی افتخارآفرینی کنیم؛ شاید در چند سال گذشته می‌گفتیم از گروه بالا برویم اما امسال اعتقاد داشتیم در چهار تیم برتر دنیا هستیم.

او درباره عملکردش در تیم ملی ساحلی ابراز کرد: 87 بازی ملی دارم 21 گل زده‌ام؛ در جام جهانی امسال و جام جهانی قبل برابر تاهیتی یک گل زدم.

حسینی اظهار کرد: در جام جهانی امسال تا مرز سکته می‌رفتیم و روان بازی نکردیم؛ به نظرم می‌توانستیم با تجربه‌تر عمل کنیم و باید یک سری مسائل به تیم اضافه شود؛ نیاز به تنوع تاکتیکی در برخی مسابقات داریم ولی با این حال سومی در جام جهانی ارزشمند بود؛ برزیل به تنها تیمی که احترام می‌گذارد ایران است چون این تیم را در مسابقات بین قاره‌ای 2013 برده بودیم.

دروازه‌بان تیم ملی ساحلی یادآور شد: تا هر وقت که پیراهن مقدس تیم ملی را بپوشم سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم اما امیدوارم مشکل نظام وظیفه برخی بازیکنان و مشکل کار همه ملی پوشان حل شود؛ از مسؤولان شهرستان‌ها و استان‌ها انتظار داریم در کاری استخدام شویم.

حسینی در پایان گفت: علی کریمی پیش از اعزام ما به جام جهانی به همه اعضای تیم روحیه داد و واقعا باید گفت هدیه خدا به فوتبال ایران بود.

گفتگو با افتخارآفرینان فوتبال ساحلی/بهترین مربی فوتبال ایران کیست؟
در ادامه برنامه به سمت حواشی جام حذفی فوتبال کشور رفت
و آیتمی از شهر خرمشهر پخش شد.
تراکتورسازی 0 نفت تهران1(فینال جام حذفی)

خراب کردن پنالتی توسط ایران‌پوریان بعد از 12 پنالتی گل شده
سومین قهرمانی علی دایی در جام حذفی
دایی با قهرمانی در جام حذفی، به رکوردداران کسب جام در این رقابت‌ها رسید.
تراکتورسازی 3 شکست در 4 فینال جام حذفی تاریخ
نخستین پیروزی علی دایی بر امیر قلعه‌نویی در 90 دقیقه
برد نفت برابر تراکتورسازی پس از 5 بازی.
نخستین قهرمانی دو تیم تهرانی در لیگ و جام حذفی در یک دوره بعد از 8 سال

مربیان:

امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتور سازی: مبارک نفتی‌ها باشد؛ قانون نانوشته است که گل نزنید، گل می‌خورید؛ امروز خیلی خوب بازی کردیم، نفت دو توپ از روی خط دروازه برگرشت داد و یک پنالتی هم خراب کردیم.
علی دایی سرمربی نفت تهران: چنین فصل فوتبالی ندیده بودم ولی خدا را شکر آبروی ما حفظ شد و بچه‌های ما به حداقل حق خود رسیدند؛ همه این بچه‌ها عشق من هستند.

برنده خوش شانس یک دستگاه خودرو روی خط برنامه آم و لحظاتی با مجری برنامه صحبت کرد
در ادامه مهدی تار تار سرمربی تیم فوتبال پارس جم جنوبی و محمد نظری سرمربی سپید رود رشت به عنوان مهمانان ویژه در استدیو حاضر شدند. این 2 مربی به تازگی تیم های خود را به لیگ برتر رساندند.
گفتگو با افتخارآفرینان فوتبال ساحلی/بهترین مربی فوتبال ایران کیست؟
گفتگو با افتخارآفرینان فوتبال ساحلی/بهترین مربی فوتبال ایران کیست؟
ساعت 23:45 برای اولین بار نتایج نظرسنجی پخش شد که با شرکت یک میلیون و 50 هزار نفر برانکو با 65.8 درصد اول بود و منصوریان با 25.8 دوم و علی دایی با 4.3 درصد سوم بودند.
مهدی تارتار، سرمربی پارس جنوبی جم در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود با بیان اینکه طبیعتا از صعود به لیگ برتر خیلی خوشحال هستیم، اظهار کرد: شاید تا چند روز پیش باور این موضوع سخت بود که به لیگ برتر آمدیم؛ سابقه کار در لیگ یک را نداشتم و بعد از صحبت با مربیان و کارشناس‌ها متوجه شدم سخت‌ترین سال را سپری کردیم.

او ادامه داد: در لیگ یک امسال 12-11 تیم شانس صعود داشتند و فعالیت مربیانی مثل آقایان مایلی‌کهن، ابراهیم‌زاده، فیروز کریمی، پیروانی، میثاقیان، مرزبان، دست‌نشان، بگوویچ و … در این رقابت‌ها نشان می‌داد سطح مسابقات بالاست.

سرمربی پارس جنوبی جم اضافه کرد: این صعود، ما و مردم استان بوشهر را خیلی خوشحال کرد؛ ان‌شاالله در سال جدید چه ما باشیم و چه نه، تیم خوب و آماده‌ای را در لیگ برتر ببینیم؛ دو روز دیگر با هیأت مدیره جلسه‌ای خواهیم داشت تا تکلیف تیم فصل بعد را مشخص کنیم؛ رضاییان یک مدیر فوتبالی است که امسال زحمات زیادی کشید و سهم فراوانی در موفقیت تیم داشت؛ خودم هم دوست دارم در این تیم بمانم چون برای آن زحمت کشیدم ولی باید پشتیبانی از آن صورت بگیرد.

تارتار با بیان اینکه مشکلی از نظر اسکان تیم‌ها در شهر جم نداریم، ابراز کرد: امکانات لازم وجود دارد و لازم است از مدیران ارشد وزارت نفت که حامی ما بودند تشکر کنم و مطمئنا با حمایت آنها فصل بعد هم به موفقیت می‌رسیم.

تارتار خاطر نشان کرد: مطمئن باشید با پیگیری مسؤولان و مدیران باشگاه مشکلات استادیوم جم حل می‌شود؛ طرفداران ما سختی زیادی کشیدند و 15 هزار نفر به ورزشگاه می‌آمدند و حق آنهاست تیمشان در جم بازی کند.

دومین آنالیز برنامه نود به تیم استقلال اختصاص داشت که در آن نشان می‌داد شاگردان علیرضا منصوریان با وجود فرصت‌های کم، بیشترین بهره را می‌برند.
علی نظرمحمدی، سرمربی سپیدرود رشت در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود اظهار کرد: در جهت تایید صحبت تارتار باید بگویم کیفیت فنی لیگ یک امسال خیلی بالا بود؛ کار سختی است که 18 تیم به صورت رفت و برگشت با هم رقابت کنند و تنها دو تیم به لیگ برتر برود؛ باید سهمیه صعود به لیگ برتر به سه تیم برسد چون عادلانه‌تر خواهد شد چراکه تیم‌ها هم هزینه می‌کنند.

او با بیان اینکه استرس تا هفته پایانی همراه تیم ها بود، عنوان کرد: بهتر است اعضای مجمع فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری دوباره‌ای داشته باشند تا تیم‌های لیگ یک با انگیزه بیشتری کار کنند.

نظرمحمدی درباره ادامه همکاری با سپیدرود اظهار کرد: آقایان الماس‌خاله، مومنی و … حامی تیم بودند اما طی دو فصل گذشته که از لیگ دو به لیگ یک و از دسته اول به لیگ برتر آمدیم، شرایط مالی اسفناک بود که کار را سخت می‌کرد؛ اگر با کمبود امکانات مواجه شوید نمی‌توانید به رقابت با تیم‌هایی که شرایط خوبی دارند رقابت کنید.

او یادآور شد: سپیدرود طی دو فصل اخیر با کمک‌های مُسَکن‌وار پیش رفت؛ جا دارد از تماشاگران عزیزمان تشکر کنم که موجب موفقیت ما شدند.

نظرمحمدی ابراز کرد: تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را در ترکیب قرار می‌دادیم و 20 هفته در صدر جدول بودیم؛ با تدبیر کادر فنی توانستیم مسائل و مشکلات را مدیریت کنیم و تیمی که در بیشتر هفته‌ها صدرنشین بوده معلوم می‌شود بدنسازی و تدبیر مناسبی داشته است.

سرمربی سپیدرود با بیان اینکه تماشاگران یار دوازدهم ما بوده‌اند، گفت: بچه‌ها با حمایتی که از روی سکوها داشتند موفق شدند در دو سال و نیم اخیر در رشت شکست نخورند؛ سپیدرود در رشت یک نماد و زندگی مردم است؛ هنوز بعد از دو هفته مردم شور و شوق لیگ برتری شدن دارند و در کل اگر بخواهیم جذابیت لیگ برتر بیشتر شود باید سپیدرود را حمایت کنند؛ ما در لیگ 2 هم 15 هزار جمعیت داشتیم.

وی در پایان درباره رقابت سپیدرود و ملوان اظهار کرد: امسال یکی از ارکانی که ملوان و سپیدرود را در رقابت نگه داشت همین رقابت‌ها بود؛ سپیدرود 20 روز و ملوان یک هفته مانده به شروع لیگ یک با آقتی مایلی‌کهن کار را شروع کردند که روز اول هیچکس حرف صعود این دو تیم را نمی‌زند اما این رقابت موجب شد هر دو تیم در آستانه صعود باشند.

اعلام پنالتی به سود تراکتورسازی کاملا درست بود و اکبر صادقی با بی‌احتیاطی در محوطه جریمه روی محمد ابراهیمی خطا کرد.
محمد دانشگر توپ ابراهیمی را زد و خطایی انجام نداد.
خطایی از طرف محمدرضا اخباری روی عیسی آل‌کثیر انجام نشد و داور تصمیم درستی در عدم اعلام پنالتی داشت.
در ادامه سعید فتاحی به روی خط برنامه آمد و در خصوص مسائل مربوط به لیگ برتر توضیح داد
سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درباره انتقادات از چمن برگزاری مسابقه در ورزشگاه خرمشهر برای فینال جام حذفی عنوان کرد: دو سال قبل وقتی آقای تاج رییس سازمان لیگ بود، هیأت رییسه تصمیم گرفت فینال جام حذفی که مسابقات آن به نام آزادسازی خرمشهر است را در این شهر برگزار کند.

او ادامه داد: سال گذشته با حمایت مسؤولان و منطقه آزاد اروند فینال برگزار شد ولی امسال مشکلاتی وجود داشت؛ شرکت نفت و گاز اروندان ورزشگاه خرمشهر را تقدیم به مردم این شهر کرد و از اوایل اسفندماه سال گذشته مشکلات در حال برطرف شدن بود.

فتاحی تصریح کرد: قبول داریم کیفیت چمن ورزشگاه خرمشهر خوب نبود که آقای تاج هم چند وقت پیش نامه زدند قبل از قرعه کشی جام حذفی فصل آینده، در خرمشهر حاضر شویم تا وضعیت چمن را ببینیم تا اگر مطلوب نباشد هیأت رییسه مکان دیگری را انتخاب کند.

رییس سازمان مسابقات لیگ برتر درمورد مشکلات ورزشگاه تختی جم گفت: هفته پیش به شهر جم رفتیم و ایراد و مشکلات ورزشگاه را گفتیم؛ مسؤولان آن پای کار هستند؛ چمن، نور و رختکن مناسب نیستند ولی قول دادند 15-10 روز مانده به شروع لیگ آماده شود که در غیر این صورت اگر آماده نباشد، بازی‌های پارس جنوبی به مرکز استان، شهر بوشهر می‌رود.

او ابراز کرد: روز چهارشنبه مشکلات ورزشگاه رشت را بررسی خواهیم کرد اما اگر مسئله مالیاتی سپیدورد حل نشود، این تیم نمی‌تواند در لیگ برتر شرکت کند

فتاحی با اشاره به مشکلات مالی نفت ابراز کرد: اگر تیم نفت مشکل خود را حل نکند، آخرین تیمی که سقوط کرده به لیگ برتر برمی‌گردد و اگر خدایی ناکرده نفت نتواند مشکلات را برطرف نماید، صبای قم به لیگ برتر می‌آید چون در حال حاضر نفت مشکل مالک دارد و امسال با همت آقای دایی و بازیکنان خود قهرمان شد.

تیم منتخب بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در ادامه معرفی شد
تیم منتخب فصل فوتبال ایران براساس نمرات تیم آنالیز سایت برنامه نود به این ترتیب اعلام شد: علیرضا بیرانوند، محمد ایران پوریان، سیدجلال حسینی، احسان حاجی صفی، محمد ابراهیمی، کمال کامیابی نیا، امید ابراهیمی، محسن مسلمان، گادوین منشا، ساسان انصاری، مهدی طارمی
گفتگو با افتخارآفرینان فوتبال ساحلی/بهترین مربی فوتبال ایران کیست؟
کلیپ جالبی از مصاحبه های عجیب علی نظرمحمدی در دوران بازیگری در ترکیب تیم های پگاه گیلان و استیل آذین پخش شد.
آمار هایی از برترین تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا پخش شد که پرسپولیس در مالکیت توپ و تعداد پاس برتر بود و استقلال در نرخ تبدیل شوت به گل.
آیتم کوتاهی از جشن صعود تماشاگران سپیدرود به لیگ برتر پخش شد.
حواشی بازی آخر سپیدرود مقابل نساجی و صعود نماینده گیلان به لیگ برتر پخش شد.

شادی مردم رشت در سطح شهر پس از صعود سپیدرود به لیگ برتر بخش بعدی بود.

نمودار روند تغییرات تعداد هواداران پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی از سال ۸۸ تا امروز در نظرسنجی های نود به نمایش گذاشته شد.

لژیونرها

آنژی در حضور 90 دقیقه‌ای سعید عزت‌اللهی برابر لوکوموتیو مسکو به تساوی رسید و بعد یک شکست هم داشت؛ سردار آزمون در روز پیروزی روستوف برابر روبین کازان 2 گل زد؛ ترک گروژنی با بهره‌مندی از میلاد محمدی تیم تام تامسک را مغلوب کرد؛ هیرنفین با بازی 90 دقیقه‌ای رضا قوچان‌نژاد 2 بر یک باخت؛ جهانبخش در روز شکست آلکمار مقابل اوترخت یک پاس گل داد و یک گل زد؛ السد با پیروزی 2 بر یک مقابل الجیش به فینال امیرکاپ رفت که مرتضی پورعلی‌گنجی در این دیدار حضور داشت؛ مسعود شجاعی در روزی که منجر به اخراج مدافع پاناتینایکوس شد همراه پانیونیوس به تساوی رسید و وردربرمن با هدایت الکساندر نوری به هافنهایم باخت.

حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود شرکت کردند که بیش از 64 درصد به برانکو ایوانکوویچ، به‌عنوان بهترین سرمربی فصل اخیر فوتبال ایران رای دادند.
بدین ترتیب آخرین برنامه نود فصل 96-95 در ساعت 2:41 بامداد روز سه‌شنبه(بیست و ششم اردیبهشت ماه) خاتمه یافت.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads