کد خبر: 139405 - تاریخ: دوشنبه، 15 می 2017 - 20:55

گزارش /

فریاد بی‌صدای بازاریان از رکود و بحران اقتصادی حاکم در بازار آستارا

بازارچه ساحلی آستارا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دچار رکود و بحران اقتصادی شده و بسیاری از بازاریان به دلیل نبود رونق در کسب‌وکار در آستانه ورشکستی قرار دارند.

به گزارش خوبان، بالغ‌ بر پنج هزار فرصت شغلی در بازارچه ساحلی این شهرستان ایجاد شده و بازاریان بازارچه ساحلی و پاساژهای منتهی به این بازارچه نبض اقتصادی شهرستان را در دست گرفته‌اند  به‌طوری‌که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی، آستارا را با بازارچه سرپوشیده آن می‌شناسند.

نبض اقتصادی شهرستان به دلیل قاچاق بی‌رویه کالا از مبادی رسمی کشور، بسته شدن مرز، نبود معافیت گمرکی، افزایش اجاره‌بهای مغازه‌ها و پایین آمدن قدرت خرید مردم به نفس افتاده و بسیاری از بازاریان به دلیل نبود رونق در کسب‌وکار یا ورشکست شده‌اند یا در آستانه ورشکستی قرار دارند.

 رکود و بحران اقتصادی حاکم بر بازارچه ساحلی آستارا در آستانه دو انتخابات بزرگ ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به اوج خود رسیده به‌ طوری‌که بازاریان بازارچه ساحلی دو روز پیش با حضور حداکثری خود در مقابل درهای فرمانداری آستارا، اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان دادند.

* بازاریان بازارچه آستارا قادر نیستند اجاره‌بهای مغازه‌ها را در بیاورند

رضا جمشیدی یکی از فعالان اقتصادی آستارا چشم و امید بازار و مرزنشینان این شهرستان را به گمرک و تجارت چمدانی دانست و اظهار کرد: با بسته شدن مرز، بازار آستارا فلج شده و بازاریانی که در این بازارچه مغازه اجاره کرده‌اند به دلیل رکود و بحران اقتصادی قادر نیستند اجاره‌بهای مغازه‌ها را دربیاورند.

وی با اشاره به اینکه از رئیس‌جمهور آینده کشور انتظار داریم که معافیت گمرکی مرزنشینان این شهرستان را باز کند، تصریح کرد: اگر رئیس‌جمهور آینده کشور درباره باز شدن معافیت گمرکی نتواند کاری انجام دهد برای گرفتن حق خودمان فردای روز انتخابات اعتصاب می‌کنیم.

جمشیدی بسته شدن مرز را خیانت به اقتصاد و بازار آستارا دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگیان، بازاریان، افراد بازنشسته و بیکار برای به دست آوردن خرج زندگی، سالی سه چهار بار از مرز تردد می‌کردند که این در رونق کسب و کار و درآمد بازاریان نقش داشت.

* رئیس‌جمهور آینده رسیدگی به باندبازی‌ها را در اولویت قرار دهد

میثم قانع یکی از بازاریان بازارچه ساحلی آستارا حضور همه سلایق و اقوام در روز انتخابات را سبب اقتدار ایران اسلامی و کوری چشم دشمنان نظام دانست و اظهار کرد: به عنوان یک جوان ایرانی از همه دعوت می‌کنم در روز 29 اردیبهشت حضوری حداکثری در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از جاها اشتغال از طریق باندبازی و پارتی‌بازی صورت می‌گیرد و در این بین حق جوانان تحصیلکرده بیکار ضایع شده است، تصریح کرد: از رئیس‌جمهور آینده کشور انتظار داریم رسیدگی به باندبازی‌ها را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

قانع خواستار باز شدن فضای انتقادی موجود در کشور شد و گفت: از رئیس‌جمهور آینده کشور که با رأی همین مردم در 29 اردیبهشت‌ماه جاری انتخاب می‌شود انتظار داریم فضا را برای انتقاد سازنده از وضع موجود کشور و بهتر شدن وضعیت مردم آزاد بگذارند.

منبع:فارس

انتهای پیام/2300/ب/30


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads