کد خبر: 13931 - تاریخ: شنبه، 8 دسامبر 2012 - 10:49

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی گیلان:

آغاز رسمی فعالیت بندر آستارا منتظر ابلاغ معاون اول رئیس جمهور است.

خویان خبر: مدیر‌کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: شرایط بندر آستارا در وزارت کشور و کمیسیون زیربنایی مجلس به تصویب رسیده و منتظر ابلاغ آن از طرف معاون اول رئیس جمهور برای آغاز رسمی و قانونی فعالیت این بندر هستیم.

به گزارش خوبان، فرهاد منتصرکوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا پروژه بندر آستارا را پایان یافته دانست و اظهار کرد: این بندر آماده افتتاح است.

این مسئول درباره برخی اظهار نظرهای نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی مبنی بر آماده نبودن بندر آستارا، افزود: اظهارات وی از ابتدا بر همین روال بوده و با اطمینان اعلام می‌کنیم که بندر آستارا آماده افتتاح است و امیدواریم این نماینده در اجرای طرح‌های مهم عمرانی و اقتصادی شهرستان را حمایت بیشتری کند.

وی در تشریح وضعیت کنونی بندر تجاری آستارا اضافه کرد: اکنون تجهیزات بندری به صورت کامل مستقر و درب ورودی بندر مشخص شده است، راه دسترسی به بندر احداث و باسکول‌ها نصب شده‌اند و نرم‌افزارها آماده عملیات هستند.

به گفته منتصرکوهساری، سخت‌افزارهای لازم عملیاتی شدند و اسکله احداث و حوضچه و موج‌شکن بندر آستارا نیز احداث شده است.

وی با بیان اینکه اکنون می‌توان در بندر آستارا به کشتی‌های باری خدمات‌رسانی کرد، یادآور شد: این بندر آماده پهلوگیری کشتی‌هاست و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بندر آستارا محدودیتی برای ورود کشتی‌ها ندارد.

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی گیلان درباره دلیل حضور نیافتن رئیس جمهور برای افتتاح بندر آستارا در سفر کاری اخیر به گیلان، اذعان کرد: برنامه کاری وی فشرده بود و تیم ارزیاب ریاست جمهوری تشخیص دادند که در برنامه‌های رئیس جمهور فرصتی برای حضور در آستارا نخواهد بود اما احتمالاً یکی از برنامه‌های سفر بعدی احمدی‌نژاد به گیلان افتتاح بندر آستارا است.

وی برخی موارد مطرح شده را مانعی برای آغاز فعالیت بندر آستارا ندانست و خاطرنشان کرد: کارگروه صدور مجوز مرز مجاز دریایی در بازدید از این بندر شرایط آن را تأیید کردند و در وزارت کشور و کمیسیون زیربنایی مجلس نیز به تصویب رسیده است و اکنون تنها منتظر ابلاغ آن از طرف معاون اول رئیس جمهور برای آغاز رسمی و قانونی فعالیت بندر هستیم که با صدور ابلاغیه ورود و خروج کشتی به بندر آغاز می‌شود و پس از آن نیز می‌توان مراسم افتتاح بندر چند منظوره آستارا را انجام داد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads