کد خبر: 13918 - تاریخ: شنبه، 8 دسامبر 2012 - 10:24

حجت الاسلام عاشوری: بزرگ ترین هدف آمریکا به شکست کشاندن ایران است.

خوبان خبر: سعي دشمن بر اين است که اوضاع داخلي را بحراني و نظام ايران را در حال سقوط جلوه دهد تا سياسيون به منظور حفظ کشور، تن به سازش با غرب بدهند.

به گزارش خوبان، نماز جمعه ی این هفته ی شهر خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری روز گذشته در مسجد جامع خمام برگزار گردید.

امام جمعه ی خمام در ابتدای خطبه ی دوم با اشاره به شهادت حضرت امام سجاد (ع) در 25 محرم الحرام، ایشان را پیام رسان واقعه ی کربلا در مناطقی که حرفی از اهل بیت نبوده است دانستند و افزودند: شام که در آن زمان شامل کشورهاي سوريه، اردن، فلسطين و لبنان بود، بعد از فتح آن در زمان خلفا، گرچه با نام پيامبر اسلام و قرآن کريم آشنا بودند ولي هيچ اطلاعي از اهل بيت پيامبر(عليهم السلام) نداشتند. چون کساني از بني اميه در آنجا حاکم شده بودند که دشمن اهل بيت(عليهم السلام) بودند. لکن واقعه کربلا موجب شد تا امام زين العابدين(عليه السلام) بتواند عطر ولايت اهل بيت را در آن سرزمين پراکنده کند.

ایشان در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت حضرت آیت الله دستغیب به دست منافقین کوردل در سال 1360 ، شیهد دستغیب را انسانی زاهد و با تقوا و  دارای اخلاق حسنه دانستند و اضافه کردند: منافقين با به شهادت رساندن بهترين بندگان خدا، چيزي جز ننگ و نفرت از خود بر جاي نگذاشتند. حضرت امام(ره) شهید دستغیب را متعهد به اسلام و هدايت کننده مردم معرفي کرده بودند و حضرت آيت الله شيخ محمد کاظم شيرازي در حکم اجتهاد ايشان نوشتند که « او به هر اخلاق شايسته اي آراسته و از هر اخلاق ناشايستي، پيراسته است». و چون سخنانش در دل مردم نفوذ مي کرد و قدرت بيانش آنها را متحول مي ساخت، لذا مردم شيراز طومار 80 متري براي حضرت امام(ره) نوشته و امضاء کردند تا ايشان را به امامت جمعه آنها منصوب کند.

 

 

حجت الاسلام عاشوری در ادامه ی سخنانشان با اشاره به 18 آذر ماه سالروز اعلام رسمی متجاوز بودن رژیم بعث عراق در حمله به ایران،ابراز نمودند:  11 سال بعد از آنکه دنياي غرب و استکبار آمريکا از پذيرش اين واقعيت خودداري  نمودند و جمهوري اسلامي ايران را که مظلومانه هدف حملات وحشيانه صدام قرار گرفته بود، متهم به تجاوز کردند و به همين بهانه ايران اسلامي را در تحريم همه جانبه قرار داده ولي همه نوع حمايت سياسي، اقتصادي و تسليحاتي از رژيم بعث عراق به عمل مي آوردند و حتي سلاح هاي شيميايي و کشتارجمعي هم در اختيار او قرار مي دادند تا عليه ملت ايران استفاده نمايد عراق رسما شروع کننده ی جنگ اعلام شد. ؛ ولي بعدها وقتي که اين نزاع به پايان رسيد، آنها صدام را براي پس فرستادن آن سلاح ها تحت فشار قرار دادند و وقتي او تمکين نکرد؛ به عراق حمله کردند تا مبادا صدام از آن سلاح ها عليه متحدان آمريکا استفاده کند. و با اينگونه اقدامات  تبعيض آميز خود، سندي جنايت بار در تاريخ، عليه خودشان ثبت کردند.

خطیب نماز جمعه ی خمام در پایان سخنانشان ، بزرگ ترین هدف آمریکا را به شکست کشاندن ایران دانستند و تصریح کردند: آنها از ساقط کردن نظام اسلامي ايران کاملاً نااميد شده اند. لذا همه اميد خود را به تغيير رفتار مسئولان ايران در عرصه جهاني  دوخته اند. سعي دشمن بر اين است که اوضاع داخلي را بحراني و نظام ايران را در حال سقوط جلوه دهد تا سياسيون به منظور حفظ کشور، تن به سازش با غرب بدهند. لکن اين تلاش دشمن براي ترساندن مسئولان نظام، تاکنون جواب نداده است؛ و هرکسي هم که باور کرده و اقداماتي سازش کارانه از خود نشان داده، ساقط شده است. لکن دشمن هنوز مأيوس نشده و چون راه چاره بهتري ندارد، همچنان مي خواهد همين راه را امتحان کند، لذا هرکس که نظام را ناکارآمد، قانون اساسي را ضعيف و کشور را در وضعيت بحراني جلوه دهد، قطعاً در زمين دشمن، بازي مي کند.

 

 

استقامت ملت ايران به پاي قوانين اسلامي باعث شده که امروزه مصر هم با وجود همه مخالفت گروه هاي سکولار داخلي و کفار خارجي، اسلام را بعنوان مهمترين منبع قانون گزاري در قانون اساسي جديد خود بگنجاند و حتي «جامعه الازهر» را بعنوان ناظر بر قوانين مصوب مجلس انتخاب کند و يک گام بلند در جهت اسلامي کردن کشور مصر بردارد. حکومت ديني در مصر يعني اتحاد جهان اسلام که سمّ مهلکي براي ليبرال دموکراسي غرب است. غربي ها با هرنوع وحدتي در جهان اسلام مخالفند؛ آنها در صد سال گذشته همه توان خود را براي ايجاد اختلاف بين ممالک اسلامي بکار گرفته اند تا توانايي هاي مسلمين نه تنها جداي از يکديگر نگه داشته شوند بلکه عليه يکديگر هم بکار گرفته شوند. ولي اکنون اگر سني هاي مصر هم همانند شيعيان ايران خواهان وحدت جهان اسلام باشند، قطعا توطئه هاي صد ساله آنها خنثي خواهد شد و از اين پس، مسائل کشورهاي اسلامي در خود جهان اسلام حل و فصل خواهد شد و اين چيزي جز مرگ سيطره و تسلط غرب بر دنياي اسلام نخواهد بود.

 

 

انتهای پیام/س.الف


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads