کد خبر: 14383 - تاریخ: چهارشنبه، 12 دسامبر 2012 - 11:12

“زن‌ نيمه ‌برهنه” نماد ايران ‌در يونسكو!+ عکس

خوبان خبر: شكل اين نمايشگاه به اين صورت است كه خرس ها دست در دست هم داده اند و بر روي بدن هر يك از خرس ها توسط مسئولان هر كشور نماد كشورشان طراحي و نقاشي شده است و جای بسی تاسف و تاثر است که نماد و سمبل ایران “زنی نیمه برهنه” است.

به گزارش خوبان به نقل از خبرنامه دانشجويان ايران: طي چند روز گذشته نمايشگاهي تحت عنوان «خرس هاي دوست و متحد» متشكل از 140 خرس كه هر كدام نماد يك كشور با طراحي و نقاشي خاص كه بيانگر و معرف فرهنگ و تمدن آن كشور است از سوي سازمان يونسكو و در مقابل برج ايفل در كشور فرانسه برگزار گرديده است.

براساس اين گزارش طبق اعلام سازمان يونسكو هدف از برگزاري اين نمايشگاه تلاش براي صلح جهاني اسك و ملت ها با فرهنگ ها و مذاهب گوناگون مي توانند دست در دست هم و در كنار هم و با صلح زندگي كنند.

شكل اين نمايشگاه به اين صورت است كه خرس ها دست در دست هم داده اند و بر روي بدن هر يك از خرس ها توسط مسئولان هر كشور نماد كشورشان طراحي و نقاشي شده است و در نمایشگاهی که همه ی کشورها سعی می کنند به بهترین وجه و زیرکانه فرهنگ , تمدن و سمبلهای خویش را به دیگران عرضه کنند جای بسی تاسف و تاثر است که نماد و سمبل ایران “زنی نیمه لخت” است و نکته ای که هر بیننده را به خود جلب می کند “کور بودن یکی از چشمان ایران” است.

این در حالیست که اسرائیل برای خودش “قلب” طراحی می کند به عنواد نماد عشق و یا عراق “حرم امامان بزرگوار” را نماد خویش معرفی می کند و حتی افغانستان هم بسیار زیبا به معرفی فرهنگ خویش می پردازد.

براساس اين گزارش اسپانسر طراحی و نقاشی خرس متعلق به كشور ایران در اين نمايشگاه سفارت جمهوري اسلامي ایران در برلین و طراحانش افرادي به نام هاي دکتر «فدوی» و دکتر «نوروزی طلب» بوده اند.

 

انتهای پیام/73


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads