کد خبر: 138223 - تاریخ: شنبه، 29 آوریل 2017 - 11:05

در ستاد بزرگداشت سوم خرداد؛

برنامه های گرامیداشت حماسه‌ی سوم خرداد در گیلان تشریح شد

نخستین جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد صبح امروز در ستاد سپاه قدس گیلان برگزار و برنامه های این روز تشریح شد.

به گزارش خوبان به نقل از هشت هزار قهرمان، نخستین جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد صبح امروز در ستاد سپاه قدس گیلان به ریاست عباس بایرامی، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان برگزار شد.

رییس ستاد کنگره شهدای استان گیلان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شعار اصلی سوم خرداد سال جاری، “من انقلابی ام” با تاکید بر شرکت همه جانبه مردم شریف ایران در انتخابات ۲۹ اردیبهشت  انتخاب شده است.

سرهنگ جوادی با بیان این که برنامه های مختلفی در این راستا در سطح رده های مختلف سپاه  پیش بینی شده است افزود: برگزاری صبحگاه مشترک سوم خرداد توسط سپاه قدس گیلان، نواختن مارش آزادسازی خرمشهر قهرمان، برپایی ایستگاه های صلواتی، مراسم تقدیر از پیشکسوتان و سرکشی از خانواده های معظم شهدای حماسه آزادسازی خرمشهر از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: برنامه ها از روز سه شنبه دوم خرداد آغاز شده و تا جمعه ۵ خرداد ادامه خواهد داشت.

رییس ستاد کنگره شهدای گیلان با اشاره به فرا رسیدن دهم اردیبهشت، سالروز شروع عملیات بیت المقدس گفت: دهم اردیبهشت سال ۶۱، عملیات حماسه ساز بیت المقدس توسط رزمندگان اسلام طی ۴مرحله انجام شد که مرحله چهارم آن از اول خرداد ۶۱ تا سوم خرداد همان سال به طول انجامید و منجر به آزاد سازی خرمشهر قهرمان شد.

جوادی افزود: خرمشهر در طول تاریخ ۴ بار به اشغال در آمد اما در آخرین بار بعد از ۲۰ ماه  با جانفشانی دلاورمردان بسیج، سپاه، ارتش، سربازان و مردم بدون دادن هیچ امتیازی به بیگانگان یا بخشیدن حتی یک وجب از خاک این سرزمین، به آغوش وطن بازگشت و آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس پس از سه عملیات موفق ثامن الائمه، طریق القدس و فتح المبین انجام شد، گفت: ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ عملیات بیت‌المقدس با قرائت رمز عملیات “بسم الله الرحمن الرحیم، بسم الله القاصم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب” از سوی فرماندهی آغاز شد و نتیجه این ۴عملیات در نهایت به ازاد سازی خرمشهر قهرمان انجامید.

رییس ستاد کنگره تاکید کرد: می توان گفت که در عملیات بیت المقدس بیش از ۹۰درصد سرزمین های اشغالی آزاد شد. اثر روانی آزاد سازی خرمشهر چنان بود که ارتش عراق ۲هفته پس از عملیات از بخشی از سرزمین های ایران اعلام عقب نشینی کرد. در این عملیات نصف مساحت کشوری مثل لبنان از اشغال کشور عراق آزاد شد  به همین خاطر عملیات بیت المقدس نماد شکست عراق در جنگ محسوب می شود.

وی در پایان گفت: استان گیلان در عملیات بیت المقدس ۲۶۰شهید از نیروهای سپاه، ارتش وبسیج را تقدیم نمود که در میان آنان نام شهدای شاخصی چون داوود حق وردیان، علیرضا ناصحی، رضا دانا، حمید احمدیان دیلمی و سید احمد سادات کیایی به چشم میخورد.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads