کد خبر: 138185 - تاریخ: جمعه، 28 آوریل 2017 - 11:08

قالیباف در شبکه اول سیما:

در مقابل زالو صفتان محکم می‌ایستیم | آقای روحانی مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه اقتصاد امروز مردم ما را از گردونه مسائل اقتصادی اخراج کرد‌ه اند.

به گزارش خوبان، محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود که از دقایقی پیش آغاز شد، در سخنانی گفت: از اینکه امشب دقایقی را در جمع گرم و صمیمی شما مردم عزیز هستم خداوند بزرگ را شاکرم.

وی افزود: بنای من این نیست که امشب درباره قالیباف صحبت کنم بلکه می‌خواهم با مردم عزیزمان صحبت کنم در ارتباط با ایران. در رابطه با کشورمان. در ارتباط با فرزندان و خانواده هایمان. نسل آینده مان و زندگی امروزمان.

قالیباف تاکید کرد: وقتی می‌خواهم از ایران عزیز صحبت کنم قصدم این نیست که برگردم به تاریخ بزرگ این ملت و این کشور بزرگ و به یادماندنی. قصد دارم بیشتر درباره امروز و واقعیتهای امروز جامعه مان که مسائل و مشکلات امروز یکایک من و شماست سخن بگویم.

وی ادامه داد: می‌خواهم از واقعیتهایی سخن بگویم که شاید دو گروه خوششان نیاید. بعضی مسئولان دولتی امروز شاید علاقه شنیدن این موضوعات را نداشته باشند و بخشی از افراد تافته جدا بافته از مردم هستند.البته آنها بسیار افراد محدودی هستند. شاید به تعبیر من کمتر از ۴ درصد جامعه ما باشند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من امروز می‌خواهم از واقعیتها سخن بگویم، از واقعیتی که امروز مردان ما در مسائل اجتماعی و بخصوص رسیدگی به آسیبهای اجتماعی در حاشیه هستند

قالیباف اظهار داشت: امروز در حوزه مسائل سیاسی مردم ما اگر در صحنه هم هستند به صورت مقطعی است و از همه مهمتر اینکه در حوزه اقتصاد مردم ما را از گردونه مسائل اقتصادی اخراج کرد‌ه اند. در صحنه فرهنگ کنار زده هستند. فرصت مناسب برای بروز استعدادها و ظرفیتهای خودشان را نمی بینند.

وی تاکید کرد: امروز می‌خواهم واقعیتهایی را به شما عزیزان بگویم که ۱۰ درصد جمعیت ما فقیر هستند. فقر مطلق. برای ابتدایی ترین مسائل زندگی خود دچار چالش هستند. اگر می‌گوییم گرسنه می‌خوابند حرف گزافی نگفتیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: ما کشور ثروتمندی هستیم و ذخایر و ظرفیتهای زیادی داریم؛ به طور نمونه امروز ایران عزیز ما در بعد انرژی‌های فسیلی اعم از گاز و نفت، رتبه اول را در جهان دارد. آمارها نشان می‌دهد اگر ما یک درصد جمعیت  جهان را داریم ولی ۵ درصد ظرفیت های بزرگ را در این کشور داریم.

وی اضافه کرد: ما کشوری هستیم جوان، و نیروی جوانی و فعال، جوانان تحصیل کرده، با اراده که دیگر کشورها حسرت چنین ظرفیت بزرگی را در حوزه منابع انسانی دارند ولی واقعیت تلخ این است که با چنین منابع انسانی و مادی و با بهترین شرایط، ولی مردمی کم درآمد و فقیر.

قالیباف افزود: اگر در دولت مردم قول حمایت از محرومین و فقرا را دادیم به این خاطر است که آنها دوباره به زندگی خود برگردند؛ اگر قول دادیم که پرداخت یارانه برای آن بخش از قشر کم در آمد بخاطر اینکه آنها بتوانند حداقل زندگی خود را اداره کنند و شرمنده خانواده خودشان نباشند. اگر قول ۵ میلیون شغل را دادیم، به این خاطر است که می‌دانیم ریشه همه این مشکلات، فقر و اعتیاد و رکود و گرانی، در نداشتن شغل و بیکاری جوانان عزیز ماست.

وی تاکید کرد: اگر قول داده ایم که آنهایی که قاچاقچیان حرفه‌ای هستند، آنها که زالو صفتانه، دلالانی که بدون هیچ فعالیت و تلاشی بیشترین سهم و سود را از دسترنج کشاورزان و تولیدکنندگان ما چه در حوزه صنعت و چه در کشاورزی، ‌آنها منافع ۴-۵ برابری می برند و لی آنها که تولیدکنندگان اصلی هستند امروز مقروضین به بانکها هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر امروز ما نام می بریم از واردات چی‌هایی که مزاحم تولید هستند و آنها کسانی هستند که سرباز بیگانگان‌اند؛ آنها حتما علاقمند نیستند که این حرفها را بشنوند و علت اصلی امروز این اختلاف طبقاتی و این فاصله فقر و غنا در کشور ما وجود دارد به این خاطر است که این ۴ درصد اجازه ی فعالیت به ۹۶ درصد جمعیت ما نداده اند.

وی گفت: اگر قول داده‌ایم که با ایجاد سامانه ویژه کارانه بتوانیم کمکی به جوانان عزیز که مشغول به کار بودند و به دلایل مختلف به خاطر رکود و تعطیلی کارخانه‌ها و کاهش تولید بدون کار شده‌اند به آنها کمکی کنیم و حق کارآن‌ ای در حد ۲۵۰ هزار تومان به آنها داده شود تا زمانی که بتوانند کاری پیدا کنند و از طریق این سامانه آنها را به محیطهای کار معرفی کنیم به این خاطر است که بتوانیم حداقل کمک را به این عزیزان انجام دهیم؛این حق ماست.

قالیباف ادامه داد: چقدر جوانانی را سراغ داریم و می بینیم در این بازدیدها و مراجعات و سرکشی‌ها در کوچه و بازار و در حاشیه‌های شهر تهران که چه مادرانی هستند که با همه‌ی مشکلات جسمی که دارند در خانه مردم کار می کنند و با حداقل دریافتی جوان خود را روانه تحصیل و دانشگاه می کنند به امید روزی که بتواند کمکی به خانواده و کشور کند ولی بعد از فارغ التحصیلی این جوان عزیز در خانه باقی می‌ماند و شرمسار است که حتی پول توی جیبی‌اش را باید از مادری که درخانه مردم کار می‌کندف بگیرد. اینجاست که شرمنده و شکسته می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر قول می دهیم که در مالیات تحول اساسی رخ دهد. ما مالیات را به دقت و به سختی از ۹۶ درصد مردم می گیریم و حتی بعضی اوقات ناخواسته یا به هر دلیل دیگری از  تولید کننده ای که درآمد کافی نداشته و از فروشنده اینچنینی و از کارمند و کسانی که حقوق بگیر دولت هستند در سر وقت مالیات را می گیریم ولی از آن ۴ درصد که بیشترین سود و بهره و رانت را می برند نام و نشانی نیست و آنها بیشترین سود را بدون پرداخت هیچ مالیاتی می‌گیرند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر قول می دهیم در کشور درآمد را افزایش دهیم به این دلیل است که بتوانیم سطح رفاه و آرامش و آسایش مردم را به صورت عمومی، چه در اقصی نقاط دور و در مرزها و روستاها زندگی می کنند و چه عزیزانی که در شهرها زندگی می کنند، هر ایرانی بتواند یک زندگی افتخارآمیز برای خود داشته باشد.

وی تاکید کرد: دولت مردم وظیفه خود می داند که تبعیضی که بین بازنشستگان است را از میان بردارد و وظیفه خود میداند که تعهداتش که باید به فرهنگیان و معملمان عزیز توجه بشود را حتما داشته باشد.دولت مردم این را وظیفه خود می داند که بتواند در حوزه مربوط به آموزش و عدالت آموزشی و فرصتهای برابر را برای همه مردم عزیز مان فراهم کند.

قالیباف با بیان اینکه دولت مردم وظیفه دارد در مشکلات جدی محیط زیست چه در آلودگی هوا و چه صوتی بخصوص در شهرهای بزرگ و نیز ریزگردها که به شدت مردم ما را آسیب رسانده برنامه های جدی خود را اجرایی کند، تاکید کرد:مردم عزیز ایران شما می توانید در ۲۹ اردیبهشت تصمیم بگیرید؛ یا همین وضعیت موجود ادامه یابد که ادامه اش یعنی ادامه ی بیکاری، ادامه آسیبهای اجتماعی، ادامه ی رکود؛ یا اینکه با حضورتان این تغییر را ایجاد کنید

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خاطرنشان کرد: بعد از اینکه من در رابطه با ۵ میلیون شغل صحبت کردم، بعضاً  گفته‌اند که امکان پذیر نیست. سخن من این هست اگر یک نگاهی به روند جمعیتی کشور بکنیم، در سال ۱۳۶۴ متولدین این سال ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر بودند؛ و این روند جمعیت تا سال ۱۳۷۴ در آن دهه ادامه داشته است.

وی افزود: متوسط جمعیت در این دهه ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است؛ همه اینها امروز در جامعه ما در سن ۲۲-۳ تا ۳۲ سالگی هستند و همه اینها شغل می خواهند و میخواهند ازدواج کنند. اینها مسکن میخواهند و حق زندگی دارند. متعجبم از دولتمردان امروز که می‌گویند میخواهیم مشکلات را حل کنیم و بعد میگویند ۵ میلیون شغل امکان ندارد. اگر اینکار را نکنیم، یعنی همین هم ایجاد نشود یعنی در ۴ سال بعدی شما میخواهید برای مردم از شرایط فعلی سخت‌تر باشد.

قالیباف تصریح کرد: دولت مردم متعهد است به مردم که ۵ میلیون شغل را در طول دوره خود ارائه کند با کمک شما مردم عزیز. بخصوص با کارآفرینان و با کمک جوانان و همه صنعت  گران عزیزمان. البته در برنامه ششم هم بر این موضوع تاکید شده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می شود. اگر همین یک مورد را برایش اقدام جدی انجام شود چند صد هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در صنایع پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن به صورت مستقیم ۲۰۰ هزار شغل و به صورت غیر مستقیم ۴۰۰ هزار شغل ایجاد میکنیم و ما قادریم با سرمایه داخلی و با  تکنولوژی داخلی و با سرمایه  گذاری‌هایی که شده و بخاطر دخالت آن ۴ درصد در این صنعت باعث شده از این ظرفیت استفاده نشود. می‌توانیم ۸ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه کنیم که معنی اش یعنی یک میلیون ۶۰۰ هزار شغل مستقیم و بیش از ۳ میلیون شغل غیرمستقیم.

قالیباف تصریح کرد: اضافه بر آن در صنایع روستایی و صنایع کوچک و از همه مهمتر فناوری آی تی؛ امروز بیشترین دانشجویان فارغ التحصیل و افراد بسیار بامهارت در این صحنه داریم. می‌توانیم از عرصه بین الملل و بازار داخل در این زمینه استفاده کنیم ولی متاسفانه الان این اتفاق نمی‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه امروز دولت مردم مصمم است که با این ۴ درصد مبارزه کند و مصمم است که جلوی واردات مضر و واردات غیرضروری را بگیرد، افزود: البته ما همیشه مدافع واردات تکنولوژی و موارد اولیه که نیازمند فعالیت کارخانه هاست، بوده و هستیم و حتما کمک خواهیم کرد ولی در کشوری که صنعتگران و اندیشمندانش و حوزه های دانشگاهی می‌توانند تکنولوژی ای داشته باشند، بهترین موشک و رادارها را دارند وی توانند ماهواره در مدار قرار دهند نیازی به واردات چوب بستنی است؟ ما تسبیح و مهر و سجاده هم وارد میکنیم این یعنی ظلم به ملت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: البته من معنی این حرف را با گوشت و پوست و استخوان درک میکنم که وقتی با این ۴ درصد می‌خواهیم مبارزه کنیم آنها قدرت و پول و پارتی و حوزه نفوذ دارند و حاشیه امنیت دارند و رسانه دارند.

قالیباف اضافه کرد: این را با همه  وجودم درک می کنم که آنها اهل تهمت زدن هستند. اهل قدرت تخریب دارند. همان کسانی هستند که دیدید در چند ماه قبل در رسانه ها عکس دختر خانمی را در مجلس عروسی پخش کردند با آن تجملات کذایی و گفتند این مراسم عروسی دختر قالیباف است. ما روز اولی که پا به خدمت برای این مردم گذاشتیم جان خود را به دست گرفتیم و به میدان جنگ رفتیم. رفتیم که جانمان را بدهیم، امروز هم اگر لازم باشد آبروی خود را می دهیم و در مقابل این ۴ درصد زالو صفت که خون این ۹۶ درصد را می مکند به امید خدا و کمک شما مردم عزیز محکم می ایستیم

وی ادامه داد: مالیات را عادلانه می‌کنیم و جلوی فرار مالیاتی را می‌گیریم و رونق می‌دهیم به فضای کسب و کار ولی وقتی با دولتمردان امروز صحبت می‌کنیم، می‌گویند نمی‌شود؛ می‌گوییم چرا نمی شود عادلانه فرصتها را در اختیار همه قرار دهیم؟ می‌گویند نمی شود. ولی ما می‌گوییم می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم یادآور شد: حدود ۱۴ سال قبل که افتخار خدمت در پلیس داشتم از مردمی کردن امنیت سخن گفتم. بعضی آن را به سخره  گرفتند. گفتم پلیس را در خدمت مردم در می آورم. خندیدند. گفتم نظارت مردم را بر پلیس حاکم می کنم. به ما کنایه زدند. آن روز مردم حق داشتند از من به سختی این حرفها را قبول  کنند و کنایه زنندگان مردد شوند. چون وقتی به یک کلانتری سر می زدند می‌گفتند حکم جلب فلانی را داریم می گفتند ما فرصت و نیرو نداریم دستگیرش کنیم. حتی وقتی دزد را می گرفتند حاضر نبودند دزد را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: می‌گفتند ماشین نداریم بعدش می گفتند بنزین نداریم. آنروز به مردم قول دادیم پلیس را به درب خانه هایتان می آوریم؛ ۱۱۰ امروز که می بینید بعد از فقط ۱۵ ماه همه چیز متحول شد و مردم با یک تلفن، چه سالخورده و چه کودک و هر اعضای خانواده، با یک تلفن پلیس اینگونه را بخدمت گرفتند.متعجبم از دولتمردانی که مرتب می‌گویند، نمی شود.

قالیباف تاکید کرد :وقتی می گوییم می‌خواهیم به جوانان کمک کنیم، فریاد دولت بلند است که می‌گویند، نشدنی است. اینها شبیه به معجزه است! خیر شبیه به معجزه نیست؛ فرق دولت مردم و دولت وضعیت موجود در همین است که می‌گوییم می شود و می‌توانیم و این دولت می‌گوید نمی‌شود و  نمی‌توانیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ادامه داد: ما می‌گوییم چطور می‌شود در حالی که همه تروریستها به دنبال ناامن کردن کشور ما هستند و همه تلاشی می کنند ولی یک جلیقه انفجاری وارد کشور نمی شود و ما افتخار می کنیم به این قدرت ولی چطور میشود بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالا از بنادر ما وارد و برجاده‌ها حرکت می‌کند و در کوچه بازار توزیع می‌شود و تولیدکننده و جوانان ما را بدبخت می‌کند و ما نمیتوانیم جلوی ‌آن را بگیریم؟ مردم می پذیرند؟ هرگز.

وی ادامه داد: حداقل آن بخش از مردم که جز با یارانه با چیز دیگر زندگی نمی‌کنند و شما تورم و گرانی دارید، چرا آن را افزایش نمی دهید؟ می‌گویند منابع نداریم. دولت در سال ۹۲، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان و ۹۵ می شود ۳۳۰ هزار میلیارد تومان شده؛ یعنی هزینه دولت سه برابر شده ولی آن بخش مردم که گرسنه هستند و حداقل زندگیشان همان یارانه است، آن نمی شود سه برابر شود؟ آن می شود این نمی‌شود؟

قالیباف افزود: ما می گوییم چون مدیریت شما برگشته به حداقل ۶۰ سال جهانی است، بله با این مدیریت نمی شود.  ولی با مدیریت نسل چهارمی و توجه به مدیریت روز امروز دنیا می شود. ما می‌گوییم به جای شعار باید  کار کرد. به جای حرف باید عمل کرد ولی شما می گویید با توضیح دادن و گفتگو کردن و توجیه کردن و نصیحت کردن مسائل حل می شود. آیا قاچاقچی کله گنده و دلال زالو صفت و وارد کننده طرفدار بیگانه را با نصیحت و مذاکره می شود حل کرد یا با کار و تلاش و مدیریت صحیح؟

وی ادامه داد: پس پول هست، اما آن جایی که باید باشد نیست. مردم عزیز ما در ۲۹ اردیبهشت باید تصمیم بگیریم و انتخاب کنیم. بین ادامه روند دولت فعلی که همیشه معتقد است، نمی شود و نداریم و نمی توانیم و انتخاب کنیم دولت مردم را که می گوید داریم، می شود و می توانیم و نمونه های الگوی موفق آن هست.

شهردار فعلی تهران تاکید کرد: در همین شهر تهران با تحریم جهانی که دولتها حق و حقوق مربوط به مترو را ندادند ولی مترو در این دوره که ۳۰ سال از فعالیت مترو می گذرد در ۲۰ و اندی سال فقط ۷۰ کیلومتر ساخته شد ولی در این ۱۰ سال با همه تحریمهای داخلی و خارجی ۲۳۰ کیلومتر مترو ساخته شد وامروز ۳۰۰ کیلومتر مترو داریم و ۸ تا تمام شد.

وی خاطرنشان کرد:روزی که بزرگراه امام علی و تونلها را شروع کردیم همه می‌گفتند نمیشود ولی دیدید که شد. آن روز که زمان بندی گذاشتیم و گفتیم فلان مجموعه و برج میلاد و… فلان روز تمام خواهد شد؛ قول دادیم و انجام شد. پس می توانیم. با روند دولت فعلی نمی توانیم.راه آهن غرب کشور چندین سال است می‌خواهد کشیده شود ولی نشده؟ این اتوبان تهران شمال شده قصه تاریخی و پروژه مثال زدنی. هنوز هم کسی نمی تواند بگوید کی تمام  می شود. بعد از دو دهه.

قالیباف گفت: شما اعتیاد وطلاق و افسردگی و حاشیه نشینی‌ها را نگاه کنید. سی درصد جمعیت شهرهای بزرگ ما حاشیه نشین هستند. مهاجرت به شهرها را نگاه کنید.این‌ها دارند ضعف اقتصادی را به آسیب های اجتماعی هم سرایت می‌دهند و اگر اینطور شود غیر قابل جبران خواهد بود. بعضی خانواده‌ها در آستانه فروپاشی هستند. وقتی اینطور شد دولتمردان عزیز بدانید که دولت شما هم خواهد ریخت و تضعیف خواهد شد. کشور و جامعه تضعیف خواهد شد و دین و ایمان آسیب خواهد دید.

وی با بیان اینکه در کشوری که کلیه فروشی وسیله امرار معاش جامعه و خانواده بشود، نمی‌شود جلوی دین فروشی را گرفت، تصریح کرد: در کشوری که جوان بیکار و ناامید باشد جوان مومن و دیندار ساخته نمی‌شود.در دولت مردم به وسیله  خود مردم اقتصاد کشور را نجات خواهیم دا د و این ظرفیت وجود دارد و.لی با این مدیریت های سنتی و مدیریتهای بسته و رانتی امکان پذیر نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم متذکر شد: رئیس محترم دولت فرمودند تا ۴۰ سال دیگر هم حل نمی‌شود بعضا تا ۱۰۰ سال دیگر هم نمی‌شود. جناب آقای روحانی، این مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح؛ باید از قابلیتهای کشور استفاده کنیم و جوانان را ناامید نکنیم. با روشها و تکنولوژی‌های جدید می توانیم اجرای پروژه ها را در همه زمینه‌های اشتغال و عمرانی و کشاورزی سرعت را ده برابر کنیم و ارزش افزوده را حداقل ۳ برابر کنیم زمان را بخریم و هزینه ها را کم و گره گشایی کنیم.

قالیباف افزود: ما در دولت مردم بر این اساس زمینه ریزی کردیم که اقتصاد را مردمی کنیم و جلوی آن ۴ درصد را بگیریم. مدیریت نسل جدید بیاوریم و جوانان خلاق را به کار و روشهای جدید به کار بگیریم. با برنامه ریزی دقیق کار کنیم، هم خوب کار کنیم و هم کار خوب کنیم و از خرد جمعی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در دولت مردم مصمم هستیم که آن قشر آسیب پذیری که امروز هیچ فرصتی برای ایستادن ندارند، اگر امروز به آنها نرسیم فردا دیر است. برای اینها چاره اندیشی می کنیم. بخش کم درآمدهای شدید را در اولین قدم رسیدگی میکنیم و به صورت اورژانسی مسائل و مشکلاتشان را کاهش خواهیم داد و برای انها حتما یارانه را اضافه میکنیم تا این رکود و بیکاری آنها را از پادر نیاورد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:برای بیکاران و اخراج شدگان آن ۲۵۰ هزار را خواهیم داد و به کارگاه ها معرفی می‌کنیم. در دولت مردم توجه به زنان و بخصوص توجه به زنان سرپرست خانوار  که هم مادر خانواده هستند وهم پدر توجه ویژه میکنیم. در دولت هرچند وظیفه نداشتیم ولی به این شیرزنان سعی کردیم کمک کنیم.

قالیباف افزود: در بازدیدی که هفتگی انجام میدهم بخشی از وقتم را در این سالها به طور مرتب به این خانوادها سر زدم. در یک خانواده هشت فرزند، هر هشت فرزند معلول و فقط با یارانه زندگی می‌کنند و پدر هم ندارند.

وی با بیان اینکه دولت مردم برای این عزیزان باید کار ویژه و اورژانسی انجام دهد، گفت: آنها نمی‌توانند منتظر این باشند که رشد را بخواهیم به کجا برسانیم دیگر جانی برایشان باقی نخواهد ماند

قالیباف خاطرنشان کرد: امید من بعد از خدا به همه این جوانان عزیزمان و بخصوص جوانان تحصیل کرده و متخصصمان است. به همه دختران عزیزم که امروز از دانشگاه ها فارغ التحصیل شدند و در کنج خانه نشسته اند و افسردگی سراغ آنها آمده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه کار فقط به خاطر پول هم نیست، کار فقط به خاطر حقوق نیست بلکه جوهره انسان کار و فعالیت است، اظهار داشت: متعجبم از دولتی که می گوید نمی توانیم ۵ میلیون شغل ایجاد کنیم. این یعنی عمر انسانها و زندگی این آقاپسرها و دختر خانمها برای شما اولویت اول نیست. ما انشاءالله به این موضوع پایان خواهیم داد

وی افزود: البته لازم است نظام های بانکی که سرمایه شان متعلق به ۹۶ درصد مردم است ولی وام دادن آنها متعلق به آن ۴ درصد است اصلاح کنیم. نگاه کنید چند هزار نفر در کشور چند صد هزار میلیارد تومان وام را می‌گیرند ولی یک تولید کننده ما در مسیر وام هم خودش نابود می‌شود هم کارگاهش. در یک شهرک صنعتی که بازدید داشتم یک فردی به خاطر سود بانکی و جریمه هایی که به ناحق و غیرشرعی از او گرفتند ورشکسته شد و خود را در کارگاه حلق آویز کرد.

قالیباف با بیان اینکه این بانکها باید اصلاح شوند، گفت: سیستم گمرکی و مالیاتی و سیاستهای پولی و مالی ما باید اصلاح شود و هزینه های دولت باید کاهش یابد. سیاست خارجی ما باید کمک به تجارت ما کند نه به تجارت برای خرید و ظرفیت سازی شرکت‌های خارجی. باید سیاست خارجی ما در راه تلاش برای توسعه کشور و برای بازاریابی کالای ایرانی اولولیت بندی باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برجام موجود با همه نقدهای که متخصصان و دلسوزان دارند ولی یک سند و تعهد ملی ماست، گفت: ولی این را باید بدانیم ضمن تشکر از زحمات دولتمردان در این زمینه باید بگوییم حرف مردم ما امروز خوب بودن و بد بودن برجام نیست؛ حرف مردم ما این است که چرا دولت فقط موضوعش شده است برجام؟ نتیجه برجام چه تاثیری در زندگی ما داشت؟ چرا آن بخش تعهداتی که اجرا کردیم، چرا آنها اجرا نکردند؟ و چرا دولت نتوانست حق ما را از آنها بگیرد؟

قالیباف با اشاره به اینکه ما حتما باید تلاش کنیم حق مردم را از آنها بگیریم و مردم بتوانند از این فرصت از دست رفته استفاده کنند، تأکید کرد: مردم می گویند چرا دولت همه کارها را تعطیل کرد و فقط موضوعش شد برجام مردم از این گله مندند و حق دارند. چرا فرصتهای برجام برای تولید داخلی نیست ولی برجام فرصت بزرگی شد برای فروش کالاهاش خارجی به ایران.

وی با تصریح بر اینکه دولت قبول دارد بخش مهمی از وعده هایش را نتوانست عمل کند، اظهار داشت: حتما به مردم توضیح خواهند داد درباره کارنامه چهارساله شان ولی توقعمان این نیست که بگویند توانستیم با برجام سایه جنگ را از کشور دور کنیم. این حرف منصفانه ای نیست. مردم عزیزمان می دانند و از این باب متشکرند از چه کسانی؟ از سربازان و از امیرانشان و از سردارانشان و از قهرمانانشان. از افرادی همچون سردار قاسم سلیمانی. از شهدای دفاع و از شهدای مدافعین حرم. از شهید همدانی ها. از شهید نظری ها. از شهید غلامی‌ها و بلباسی ها که آرامش را برای کشور برقرار کردند.

وی افزود: در شرایطی که آنها که این تررویستها را پرورش دادند امروز در قعر اروپا و امروز در کشورهای خودشان در اروپا ناامنی است. این حرف را نگوییم که ما سایه جنگ را دور کردیم. مردم عزیز ما امروز خوب تشخیص دادند که دشمن اصلی امروز ما آنها نیستند دشمن اصلی فقر است و بیکاری است و رکود و گرانی. اگر مردیم بایستیم به همت این جوانان عزیز و گرانقدر با این دشمن مبارزه کنیم. اگر سایه گرانی و بی رونقی وفقر را برداشتیم و کشور را عزتمند کردیم توانسته ایم مبارزه کنیم و آرامش و آسایش را به کشور بیاوریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: البته امروز در عرصه های دیگر جامعه هم دچار مشکلاتیم. در فرهنگ و حوزه های اجتماعی و هنرمندان. ولی حداقل می‌توان این را گفت که در چند سال پیش رو نیازمند این هستیم که توجه به عرصه های فرهنگی هم از مسیر اقتصاد خواهد گذشت. چرا که در جامعه ای که هر روز فاصله بین فقییر و غنی بیشتر می شود نه از اخلاق خبری خواهد بود و نه از دین و نه از ایمان و نه از آزادی و نه از نشاط و شادی.

قالیباف با تأکید بر اینکه ۲۹ اردیبهشت امسال، روز خداحافظی با کسانی است که می‌گویند نداریم، نمی شود و نمی توانیم، گفت: انشاءالله با انتخاب مردم و دولت مردم دولتی از مردم با مردم و برای مردم که معتقد است هم داریم و هم می‌شود و هم می‌توانیم. به فضل الهی و به امید یکایک شما مردمی که همیشه گره گشا بودید و شما بودید که همیشه برای ایران عزیزمان افتخار آفرید. برای اسلام افتخار آفرید. از این پس هم هر ایرانی بدرخشد و افتخار آمیز زندگی کند. روزهای خوش توام با شادابی و نشاط داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads